Hoofdsponsor

1/35 Kubelwagen DAK[wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, van diorama gesproken :)
Ik heb deze keer zoveel 'courage' gekregen dat ik er een kitje bijgekocht heb, ook van Tamiya: 'German Kübelwagen Engine Maintenance set'.
(foto van de boxart volgt nog).
Het ziet er naar uit dat onze voorouder van de Kever een platte band ga krijgen als ik het wiel kan aanpassen van gewone naar woestijnband.
Is dat (nog) niet mogelijk, dan heeft hij een oververhitte motor en staat de motorklep open ter afkoeling.
Een ding is zeker, ver geraakt deze niet in de woestijn van Tunesië... :8
 
...., dan heeft hij een oververhitte motor en staat de motorklep open ter afkoeling.

Vergeet niet, 't is een luchtgekoelde motor, raakt moeilijk overhit... :nowink:
Maar er zijn onderdelen genoeg aan een motor die dienst kunnen weigeren ;)
 
hmm, ik heb me dus verraden als supermekano :D

Het platte-band-scenario is alvast afgevoerd: het losse wiel in de extra kit is in 1 stuk en heeft een gewone wegband.
Blijft dus over: eentje die aan 't prutsen is aan de motor. Maar daar is het ook een probleemke: die gast is volledig gekleed in battle dress met lange broek en 3/4 vest.
Weet er iemand of er in het DAK van die masochisten rond liepen?
 
Een gebroken stuurstang aan één van de voorwielen of een gebroken aandriijfas op één van de achterwielen
t' zijn maar ideeën.


Grtz

Dikkie
 
Enkele kogelgaten in het kofferdeksel?
Dat zou eventuele schade aan de motor verklaren... ;)
 
hehe, bedankt voor de suggesties, maar voor mijn huidige skills is dat een beetje erover.
Mijn doel is eerder (heel ver aan de horizon) de verweringskunsten van GUnit. Dat vind ik al ambitieus genoeg... 8)
 
Nu eerst dat extra kitje:

attachment.jpg

De stand van zaken:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Laatste foto toont waar de motor komt. De carrosserie is er nog niet opgelijmd.
Dat is alles voor deze week. Straks vertrekken we voor een lang weekend.
 
Ik heb net nog dezelfde kitjes liggen thuis.
 
Dag Stropke, mooi karretje dat je bezig bent, ligt hier ook nog te wachten...

Ik heb even gesnuisterd op de site van Sockelshop. http://www.sockelshop.de/catalog/german-kuebelwagen-c-73_23_77_139_451_608.html
Hier vind je een hele lijst met update-sets. Daartussen zitten een stel ballonbanden, zoals gebruikt in de woestijn.

Een platte band kun je 'gemakkelijk' nabootsen door er een plat vlak aan te vijlen waarna je de uitstulping aan de zijkant nabootst met wat Magic Sculp.

Succes met deze leuke build.

Groeten Rik
 
Mooie vorderingen man.
We volgens op ons gemak ;)
 
Hey Rik, bedankt voor de link. De gasten verkopen dus meer dan alleen maar sokkels. [kwijl - kwijl]
De extra's zullen toch niet voor deze keer zijn. Ik heb er nog altijd moeite mee dat upgrade kits dikwijls meer kosten dan de kit zelf. Ik moet nog voor mezelf uitvogelen of ze een meerwaarde kunnen betekenen voor een modelleke dat IK in elkaar geflanst heb. :$
 
stropke, wel dat vind ik een erg gezonde ingesteldheid ! En ook zonder al dat metaal kan je met wat degelijk schilderwerk tot magistrale resultaten komen. Mijn Dodge Beep werd Best of Show, kreeg de titel Best Weathered Vehicle en tevens Goud bij de Masters in de Categorie Militaire Voertuigen, zonder één upgradeset. Mijn Opel Admiral is een kitje van 17 euro en daarmee ga ik opnieuw proberen om er iets leuks van te maken. Dus gewoon rustig de kit afwerken en genieten.
 
Ik ben al lang bewonderaar (in stilte weliswaar) van je schilderkunsten.
Als moeder de vrouw mij toestaat, zit het kitje nog deze week in zijn onderste verflaag (metaal dus). Maar wat daarna komt, zal 'trial and error' worden. Ik denk dat ik voor de 'salt and hairspray' ga... link
Tenzij er natuurlijk andere (en betere) tips komen. Ik ben één en al oor...
 
stropke, dit fabelachtig mooie werk is van Rob Ferreira, hij is een modelbouwer die van roest zijn handelsmerk heeft gemaakt. Hij heeft mij aangestoken met z'n ongelooflijke werk, bovendien is hij iemand die alles van naaldje tot draadje uitlegt, een echte ambassadeur voor de hobby !
 
stropke, dit fabelachtig mooie werk is van Rob Ferreira, hij is een modelbouwer die van roest zijn handelsmerk heeft gemaakt. Hij heeft mij aangestoken met z'n ongelooflijke werk, bovendien is hij iemand die alles van naaldje tot draadje uitlegt, een echte ambassadeur voor de hobby !
jaja... er loopt heel wat talent rond op deze aardbol, jammer genoeg krijgen ze niet allemaal de waardering en de erkenning die ze verdienen... anderzijds is het niet altijd evident dat dergelijke kunstenaars hun technieken en hun "now-how" delen met andere, enfin, wij kunnen er enkel maar ons voordeel mee doen nietwaar Guy? :D
 
Niet wanhopen, mensen, de bouw gaat voort, al heb ik bijna de pedalen verloren (letterlijk, dan) en de carrosserie is ook uit elkaar gevallen. Nu laat ik de lijm extra lang uitharden. :)
 
Zo, hier ben ik weer.

De stand van zaken:

attachment.jpg

Het reservewiel is een mislukt experiment (met de hand geschilderd, zowel primer als de rest) :worried:

attachment.jpg

Zoals ge kunt zien, is de motorkap gesloten. Ik vind dat ik maar eerst eens (voor mezelf) moet bewijzen dat ik een kitje tot een goed einde kan brengen alvorens kunst- en vliegwerk toe te passen. Vooral het feit dat de handrem los staat en ik de hefboom niet durf afknippen, heeft de doorslag gegeven.

attachment.jpg

De NOTEK-lamp heeft een appelflauwte. Vraagje aan de experts: kan dit (per slot van rekening staat die lamp precies op een soort van kogelgewricht) of wordt het losbreken (2 delen)?
Maar op zich bevalt het kitje wel. Meer dan waarschijnlijk zal ik op beurzen proberen alles bij elkaar te schrapen om er eentje met een platte band in een dio'tje te plaatsen.
 
Je Notek lamp kun je best afsnijden. Boor twee kleine gaatjes in beide snijvlakken, bvb 0.5 mm diameter, en lijm hierin een stukje messing stift. Dit geeft meer stevigheid aan het geheel.

Wat betreft je mislukt experiment : heb je het model ontvet voor je de schilderwerken aanvatte ? In een lauw zeepsopje (toevoeging van een paar druppels Dreft is voldoende) je model eens goed schrobben. Wel opletten voor de fragiele delen.

Succes !

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan