Hoofdsponsor

1/72 Jagdtiger [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Famo zal je eens laten zien welk voorbeeld ik min of meer aan het volgen ben:

(volgende twee foto's zijn eigendom van Art of modelling)

sized_DSC06166-1.jpg

sized_DSC06167-1.jpg


Dit is hoe hij momenteel staat, de mantel en de loop zijn ook reeds in camo gestoken. Nu volgen de wielen.

sized_DSC06168-1.jpg

sized_DSC06169-1.jpg

sized_DSC06170.jpg
 
Zo gezegd, zo gedaan. De wielen...

Een afwisselende kleur, zelfde als de camo. Meer hoeft hierover niet gezegd worden, beelden zeggen meer.

sized_DSC06171.jpg

sized_DSC06172.jpg

sized_DSC06173.jpg

sized_DSC06174.jpg
 
Ondertussen hebben de wielen al een 1ste verwering gekregen.

1. behandeling met Standard rust wash van Mig
2. chipping met lifecolor panzergrau
2. chipping met een lichtere versie dan de originele
3. bewerkt met grafietpoeder op de loopstukken

sized_DSC06176.jpg

sized_DSC06177.jpg
 
Dat ziet er niet mis uit , mijn gedacht
 
Yep, dat zal mooi staan op je Jagdtiger.

Grtz Bart.
 
Tom,
Mooie verwering van de wielen ,toppie!
 
Bedankt mannen voor de complimenten. Deze morgen hebben we de wielen nog wat verder onder handen genomen.

Heb met behulp van de spat-techniek 3 verschillende soorten pigmenten in een steeds lichtere vorm aangebracht.

sized_DSC06182.jpg

sized_DSC06183.jpg

sized_DSC06181.jpg
 
zeer mooie verwering Tom! Adam Wilder z'n spattechniek is iets wat ook nog op m'n to do lijstje staat. Ik vind jouw resultaat meer dan geslaagd! Zeker als je op zo'n kleine schaal! zeer realistisch.
 
knap hoor tom ziet er heel goed uit 8)
 
Netjes Tom, zeer goed tot nu toe, en een heel bruikbaar voorbeeld van kunstenaar A.Wilder!
 
Heb onlangs een magazine ontvangen met een mooi artikel van Adam Wilder zijn "Speckling" techniek, zoals hij het zelf noemt. Je hebt zijn methode mooi toegepast ;)
 
Merci mannen voor de lovende woorden. Het is zoals A.Wilder zelf zegt, zijn techniek is geslaagd als je hem eigenlijk zo goed als niet ziet.
Hij moest niet meer dan een nuance zijn en daar had ik wel wat schrik voor. Bedoel, hoe doseer je in godsnaam met een penseel waarbij je de haren naar achteren trekt.
Heb zijn raad gevolgd en eerst op een stuk papier getest en dan getracht dezelfde handeling te herhalen op de onderdelen. Het is gewoonweg super hoe je dit zo lichtjes kan opbouwen tot het gewenste resultaat.
De volgende techniek die ik wil leren is er eentje met de airbrush, het leggen van een stoflaag.

Indien iemand voor dit laatste tips heeft, dan hoor ik die graag.
 
Gisteren ben ik aan het vechten geweest met de tracks en de wielen erop te krijgen. Missie geslaagd!

Vandaag hebben we de loop vastgezet, washes geplaatst en reeds gestart met wat 1ste verwering.

Het resultaat:

sized_DSC06184.jpg

sized_DSC06185.jpg

sized_DSC06186.jpg

sized_DSC06187.jpg
 
Het kan zijn dat het door de foto's komt maar ik zie precies een beetje een witte schijn op je camo.. Komt dit door de vernis of is dit een stap van verweren?

Verder heb ik deze camo ook gezien in AOM en ik vind dat je hem erg mooi hebt gemaakt, zeker te weten dat je alles verft met de borstel! knap :)
 
@ Sheriff : inderdaad dat is correct wat je ziet, dit is nog maar een beginstadium

Ondertussen zijn we reeds wat verder in de verwering:

sized_DSC06188.jpg

sized_DSC06189.jpg

sized_DSC06190.jpg

sized_DSC06191.jpg

sized_DSC06192.jpg

sized_DSC06193.jpg

sized_DSC06194.jpg
 
Enorm mooi gedaan.

Ik geef geen mening meer :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan