Hoofdsponsor

1/72 Jagdtiger [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TomPattyn

Guest
Hoi, de start van een nieuw kitje.
De Jagdtiger van Dragon.

sized_DSC06133.jpg

De inhoud:

sized_DSC06134.jpg


Upgrades:

sized_DSC06135.jpg


En de plannen:

sized_DSC06138.jpg

sized_DSC06136.jpg

sized_DSC06137.jpg
 
Een joekel van een panzer
Wel een chique plan dat erbij zit.
 
Ja het is inderdaad een joekel, om mezelf een idee te geven had ik hem net eventjes naast de Amx staan. Het is wel een vergelijk in kleine schaal,maar toch een realistisch. Ik zou dat niet graag op me zien afkomen.

Foto ter vergelijk:

sized_DSC06139_zpsd0a89d95.jpg

sized_DSC06140_zpsdc7d4159.jpg

sized_DSC06141_zps9f8e8ce8.jpg

sized_DSC06142_zpsf74aa80b.jpg



Kzat net tevens de 'Art of modelling' van deze maand te bekijken en daar staat een panzer in met een camo die ik ga proberen op dit model.
 
Leuk kitje.
Zeker met die axtra's.
Veel plezier ermee.
 
Er is nog wat evolutie gekomen in de panter. Veel uitleg hoeft dit niet, de beelden zeggen genoeg.

sized_DSC06143_zps8269debc.jpg

sized_DSC06144_zps7f1d08d1.jpg

sized_DSC06145_zpsa6ab392f.jpg
 
De primer zit erop, alles met het penseel. Wil proberen om de modulatietechniek toe te passen met het penseel.

sized_DSC06146.jpg

sized_DSC06147.jpg

sized_DSC06148.jpg

sized_DSC06149.jpg
 
Dat is een fijne kit zeg, sterk gegoten in deze schaal. Succes met de modulatietechniek.
 
ziet er goed uit. heb zelf nog nooit een afv in deze schaal gebouwd. schilderwerk van de primer ziet er goed uit. zou niet zeggen dat dit met penseel is gedaan.
 
dit is een knap model idd, maar modulatietechniek? dat is iets nieuw voor mij... ben ik precies nog niet bekend mee....
 
Als ik het goed heb Kevin is dit met een donkere tint van kleur beginnen (bv donkergroen) en elke keer in dunne laagjes een lichtere tint aanbrengen van het midden naar buiten toe, waarbij je aan de buitenkant wat van de donkere kleur overhoudt om op deze manier diepte en schaduw in je model brengen...

Kenners verbeter me als ik fout ben :)

Ik ben wel eens benieuwd hoe deze techniek tot uiting komt met het penseel :)

grtz
 
Hey Tom ,

Mooie kit ,en idd voor schaal 1/72 gaan ze werkelijk heel fijn met de details.Netjes en verzorgd gebouwd,blijf ik zeker met aandacht volgen ;)
 
Merci mannen, ben zelf benieuwd hehe. Ben op't net aan het zoeken geweest maar zonder succes ivm de modulatietechniek met penseel.

Kheb er de moed in. Kga eerst proberen pre shades aan te brengen, ben van plan dit te doen op de drybrush manier, alleen net dat iets langer op dezelfde plaats blijven om toch een ruimer effect te krijgen,maar dan ook net niet teveel.

We zien wel...
 
Knap geprimerd met het penseel, ben benieuwd naar het vervolg.

Grtz Bart.
 
Als ik het goed heb Kevin is dit met een donkere tint van kleur beginnen (bv donkergroen) en elke keer in dunne laagjes een lichtere tint aanbrengen van het midden naar buiten toe, waarbij je aan de buitenkant wat van de donkere kleur overhoudt om op deze manier diepte en schaduw in je model brengen...

ah ok, bedankt Sheriff voor de verduidelijking,

@ tompattyn : ga deze ook mee volgen, wil deze techniek wel eens zien!! succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geen ondervinding met het aanbrengen van de modulatietechniek met een penseel, wel met een AB.
Het is gebaseerd op de lichtinval: de bovenkant van een voertuig vangt meer licht dan de zijkant en de onderkant. Met de AB is dit toepasbaar door de verf steeds wat lichter te maken. Normaal zou dit met een penseel hetzelfde moeten zijn maar misschien lukt het ook als je de kleur van de basislaag zou wijzigen.
Ik zie dat je onderaan reeds zwart hebt gebruikt, en bovenaan kan je het lichtgrijs behouden. Misschien tussenin een laag donkergrijs aanbrengen maar zorg er voor dat je geen duidelijk afgebakende lijnen hebt.
 
Deze avond aan de slag gegaan met de preshade. Deze is opgebouwd uit tamiya flat black en gun metal. Het is de eerste keer dat we zoiets doen, dus was het wat zoeken naar de juiste lijnen.

In de 1ste twee foto's zie je het resultaat. Na een stukje fruit en een puddingske zijn we begonnen met het aanbrengen van de eerste kleur ( de donkere - Tamiya Dessert Yellow). Dit zijn nog maar twee laagjes. Eerst wat laten uitharden en morgen kunnen we dit netjes afdichten zonder streepkes.
Het bevalt me wel dat ik de shade erdoor zie, dus volgens mij is dit al gelukt.

Voor de bovenzijde ga ik gebruik maken van Tamiya Buff. Op het einde ga ik een filter erover gooien om alles wat te laten blenden. (nog aan het denken welke kleur)

En dan nu de foto's:

sized_DSC06150.jpg

sized_DSC06151.jpg

sized_DSC06152.jpg

sized_DSC06153.jpg

sized_DSC06154.jpg

sized_DSC06155.jpg
 
Dat ziet er veelbelovend uit.
Enkele ideetjes voor de camo:

main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


Bij deze laatste heb ik wel mijn twijfels over de "correctheid" van de kleur en het patroon????
Deze tank staat in Aberdeen (usa) en heeft reeds meerdere lagen verf over zich heen gekregen in de loop der jaren...
Suk6 bij het kiezen :D ;)
 
Hey Beyond dat zijn stuk voor stuk prachtige camo's. Echter heb ik van bij de begin van de bouw gekozen voor de camo die wordt toegepast in de laatste Art of Modelling. Daar staat ook een Panther in.

We zijn een stukje verder momenteel en ik moet zeggen, in deze fase trekt het er echt niet op naar mijn mening. Alles is dus zoals ik verwachte met het penseel, strak afgelijnd. Het is dus de bedoeling als ik de kleurnuances en accenten heb toegepast er een filter over te gooien zodat alles toch net dat iets meer in elkaar overloopt.

sized_DSC06156.jpg

sized_DSC06157.jpg

sized_DSC06158.jpg

sized_DSC06159.jpg
 
Hé Tom, vraagje met welke verf schilder je?

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan