Hoofdsponsor

1/72 Jagdtiger [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is momenteel allemaal met Tamiya gedaan. Verder zal ik nog aquacolor gaan gebruiken. (beide dus acryl)
 
Okee Tom, ik schilder ook al mijn voertuigen normaal met de penseel, met wat verdun je de verf? Ik doe een druppel isopropanol op 3 druppels verf. Dan kan je normaal gezien mooi schilderen zonder echt strepen te hebben van je penseel. Ook is de verf dan dunner.

Grtz Bart.
 
Verdun ze gewoon met water. En waar vind je die isopropanol?
 
Water en Tamiya verf gaan niet zo goed samen, meestal klonterd het een beetje. Isopropanol kan je normaal vinden bij de apotheek.
Hopelijk heb ik je hier mee kunnen helpen.

Grtz Bart.
 
Tom, als ik eerlijk mag zijn zou ik de Tamiya-verf laten voor wat ze is. Schitterende verf om mee te airbrushen ( correctie: de beste verf om mee te airbrushen), maar voor waardeloos om mee te schilderen. Zoals je zelf ook wel al zal gemerkt hebben, dekt deze verf zeer slecht. Een verf die wel goed dekt is Vallejo of de good old Humbrol enamelverfjes.
 
Ik moet zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met Tamiya verf, ik schilder altijd mijn voertuigen met deze verf. Maar ik werk wel in 2 à 3 lagen. Ik zou zeggen gebruik de verf waar je je goed bij voelt.

Grtz Bart.
 
Heren, jullie hebben beide gelijk. Echter het is zoals Mad Ice zegt, de Tamiya is in dekking minder goed als bijv de Aquacolors die ik meestal gebruik. Je moet inderdaad net iets trager opbouwen in verschillende lagen. Hiernaast gebruik ik ook nog de lifecolors en die hebben dan weer een superdekking.

Het is gewoon omwille van de kleurnuance dat ik verschillende merken gebruik. Het enige nadeel wat ik momenteel heb ondervonden is dat Tamiya niet zo goed hecht bovenop Aquacolor. Andersom geen probleem.

We mogen ook niet uit het oog verliezen dat hetgeen ik hier aan het proberen ben in principe een Airbrush techniek is. Het is dus best mogelijk dat de kleuropbouw totaal verloren zal gaan tijdens de afwerking met filter, camo, enz...
 
Het is zoals ik dacht. Door het schilderen met penseel zijn de lagen veel dikker dan moest ik een airbrush kunnen gebruiken. Dit heeft dus als gevolg dat de modulatie zo goed als teniet wordt gedaan.

Dit kan je zien in het resultaat, een ander probleem is om de camo kaarsrecht te krijgen... nie simpel.

sized_DSC06160.jpg

sized_DSC06161.jpg

sized_DSC06162.jpg
 
Vandaag heb ik de tweede zijde gedaan. Nu heb ik deze zijde volledig afgeplakt en ben tot een beter resultaat gekomen. Er moet hier en daar nog wat worden bijgewerkt maar kvind het voor penseelwerk toch niet echt slecht.

Aanschouw en bekritiseer, zo alleen kom ik tot een hoger niveau!

sized_DSC06163.jpg

sized_DSC06164.jpg

sized_DSC06165.jpg
 
Netjes, ziet er inderdaad een stuk strakker uit.
 
Tom, heb even goed gekeken maar lukte niet om kritiek te kunnen vinden.
De tweede zijde ziet er zeker heel goed uit, inderdaad nog beter dan de eerste en dat met een penseel.
 
in ieder geval een mooi camo-patroon moet ik zeggen. Om rechte patronen te maken is het altijd beter om af te kleven.
Benieuwd naar de horizontale camo.
 
Goed gelukt hé ;)
Afplakken is inderdaad een betere optie...
 
wel zeer mooi gedaan, lijkt alsof je het had afgeplakt :-)
 
Wel Tom,kritiek is er niet ....alleen loof voor je durf en inzet met die rechte camo.
Het resultaat mag er zijn hoor!
 
Bedankt iedereen voor de lovende commentaar.

@Famo : een horizontale camo komt er niet. Dit is hem. Nu volgt de verwering en het aanbrengen van de wielen en tracks. Ben wel van plan om in de wielen nog variatie te steken ivm de kleuren.
 
Ik vind het heel goed geslaagd, ben benieuwd naar het vervolg.

Grtz Bart.
 
een horizontale camo komt er niet

Heeft dat een specifieke reden ? doet mij een beetje vreemd aan want die grote gele rechthoekige vlakken zullen wel opvallen temidden van de 3-tonencamo terwijl het ganse geheel eigenlijk gebroken zou moeten zijn door de camo.

Nu, dat is niet verkeerd bedoeld hoor ,zeker niet, want jij bewerkt jou model hoe jij wil , niet ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan