Hoofdsponsor

1/48 jagdpanzer hetzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misshien met een AB een lichte laag stof opspuiten, en de tip van Beyond daar zit zeker iets in.

Grtz Bart.
 
ik vind de hetzer er te metaal achtig uit zien

Geeft dat ??? bij mijn weten is een panzer toch gemaakt uit staal/ijzer ! ik vernis mijn modellen altijd zodat ze een metaalachtige glans zouden krijgen want in het echt is de gebruikte verf een soort menie ,zoals roodmenie (beter gekend als "roemaine" in de volksmond) en daar zit een soort satinachtige glans op. Matte tanks had je eigenlijk in die tijd niet, de huidige hebben wel matte verven opzitten.
Wat ik als extra ook nog altijd doe is afgesleten vlakken en hoeken extra metaalglans geven met grafietpoeder.

De wintercamo die hier en daar meer afgesleten is kan geen kwaad want het was tenslotte maar een kalkverf die ze erop gooiden want na de winter werden de resten van die camo er weer afgewassen (als hij de winter overleeft had..... )
Symetrische slijtage bestaat niet omdat in de natuur er gewoonweg geen symetrie bestaat, niet ?
 
hoi bart & beyond thx ik zal zien wat ik er nog aan kan veranderen.
famo/ dat de wintecamo niet overal het zelvde is daar zit ik niet echt mee , dit vind ik zelf wel goed.
maar als het er tog zo een beetje metaal achtig mag uit zien dan laat ik het gewoon ;)

dan had ik nog een vraag over de modder / als je daar vernis over zet word het dan presies nat of is dit zoals het nu is ?
 
ok en hoe zit het met matte vernis ?
ja een hele hoop vragen maar wil nu niet dat de hetser door een stomme fout naar de vaantjes gaat
 
thx m8 dan weet ik wat ik moet gaan halen ;)
dan ga ik ze proberen volgende week af te maken
 
nog een beetje bij geprult en nu ben ik wel tevreden. denk dat ik ze morgen ga vernissen en dan zal ze af zijn.

main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


en voor mijn eerste tankje vind ik het zoslecht nog niet ;)

en hier de link van een 1:35 hetzer die ik als voorbeeld gepakt had http://www.helmo.gr/index.php?option=com_deeppockets&task=catContShow&cat=7&id=1683&Itemid=35

het stond mooi uitgelegt in stappen hoe je het kon doen. ik had wel niet alle verfjes en potjes die hij had dus helemaal het zelvde kon het niet worden natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er inderdaad niet zo slecht uit ;)
Wel een beetje meer aandacht voor de wielen bij je volgende model, door de wrijving met de tracks zal er minder modder blijven hangen aan die plaatsen waar ze elkaar raken (rubber loopvlakken van de wielen, de tanden van het trekwiel,..)
Maar toch een dikke proficiat Applaus
 
Sluit ik mij helemaal bij aan Beyond. Voor een eerste tankje kan dit al tellen.
Netjes Dirk.

Mark
 
Dit is terug een voorbeeld waar ik als newbee terug wat van opgestoken heb. Een mooi resultaat.
 
mooie Hetzer! Alleen zou ik de olie-uitlopers op de wielen wat verzwakken. ze komen wat te fel uit en zijn wat aan de dikke kant. Tis maar een idee hé.
 
I like it... mss idd de oliestrepen op de wielen (wist eerst niet wat het was) wat minderen... maar voor een eerste keer haarlakmethode lijkt me dit een zeer geslaagd resultaat...

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan