Hoofdsponsor

1/48 jagdpanzer hetzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor een goed resultaat spuit je best in meerdere fijne lagen (ook nevelen genoemd), je hoeft voor de volgende laag niet te wachten tot de eerste droog is, "stofdroog" is droog genoeg en zo hechten de volgende lagen ook beter.
Op die manier wordt bvb ook een echte auto herspoten, dat gebeurt ook niet in één keer.
 
hoi walter dit heb ik ook gedaan er zit een laag of 5 op geneveld . en de grondverf is nu bedekt. dus dat zou inprinsiepe genoeg moeten zijn dan .
ik zal eerst eens een foto trekken dan zien jullie ook al iets want zo is het natuurlijk wel mooilijk om te beoordelen.
foto komt er aan ;)
 
main.php


main.php


main.php


hmm door het oranje papier op de achtergrond toent het grijs wat het helemaal niet is maar het gaat over het spuit werk natuurlijk en niet over de kleur .
mischien kunnen jullie nu zien of het goed is of dat er nog bij moet ?
 
Op de foto voortgaande ziet het er best goed uit, wat mij betreft staat hij klaar voor verdere afwerking en zijn camo-jasje.
 
Helemaal eens met Walesha. Dat is ook mijn mening Dirk. Ziet er goed uit.
Ik zou nu inderdaad aan de verdere afwerking van het camo-jasje werken.
Hierdoor ga je weer lagen bij opbouwen en een betere dekking krijgen.

Mark
 
Ik zou ook verder werken aan de volgende kleuren, mocht er ergens een plaatsje zijn waar er volgens jouw niet genoeg verf is, dan kan je daar eventueel een ander kleur van je camo over spuiten...
Meerdere lagen betekend ook soms verlies van detail omdat de verflagen deze te veel bedekken...
 
ok thx mannen dan ben ik gerust gestelt want als je iets een eerste keer doed ben je natuurlijk nooit zeker of je het wel goed doed.
ik zou het dan ook zonde vinden moest er niet genoeg opzitten want dan kan ik het nu natuurlijk nog makelijk bij spuiten wat later veel mooilijker is.

je gaat als hij af is wel niet veel meer van de camo zien maar dit is wel een erg goede oefening natuurlijk.
dus bedankt voor de opheldering en morgen zal ik dan de 2 de laag camo er op zetten met een andere kleur.
want wil het niet ruchen en eerst de verf goed laten uitharden.
 
ik heb ook al wat zitten lezen hoe ik het best de camo vlekken maak
en heb hier een foto ( komt van brouwers ) dit is wel met een vliegtuig maar heb het ook al bij een tank gezien.

firefly_paintjob.jpg

je bedekt de stukken die niet gespoten moeten worden met klei.

is dit een goede werkwijze of zijn er tog wel nadelen aan ?
kan ik hiervoor fimo klei gebruiken?
en hoe zit het later als de klei er af gaat moet dit dan terug afgewassen worden ( vetvlekken ) of kan je er gewoon terug over verven.

sorry voor al de lastige vragen ;)

of zijn er betere manieren en andere ?
 
Het hangt er ook een beeetje vanaf of je een hard edge camo wil of niet....
Een hard edge camo wil zeggen dat de lijnen tussen twee kleuren heel duidelijk zichtbaar zijn zoals hier:

main.php


Soft edge is dat de beide kleuren een beetje door elkaar lopen met een beetje het effect van overspray:

main.php
 
MEGA TEGENSLAG MET FIMO KLEI

ik had voor de camo te spuiten dus fimo klei gepakt

main.php


na alles netjes te hebben gespoten wou ik de klei er van morgend af halen maar kwam tot de ontdekking dat er iets niet juist was.
geeft fimo klei nu een gemise reactie ? of is het iets anders ik weet het dus niet.
alle onderliggende lagen waren weg en de grondlaag was terug zigbaar.
als dat nog niet genoeg was was de grondverf helemaal wak geworden.
nu heb ik de klei er alemaal afgehaald en met een droog wattestaafje de grondlaag er af gehaald ( was best een plakerige bedoeling ) daarna terug helemaal met een sopje terug afgewassen en afgespoeld.

ik ga nu wel met de lossehand de camo terug aanbrengen
maar ik heb mijn lesje wel geleert en zal dan ook geen fimo klei meer gebruiken om camo te spuiten.
hier de fotos van wat ik gedaan heb.

main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php
 
jammer om te lezen, maar heb nog nooit gehoord van het gebruik van klei om iets af te plakken.

Als je harde randen wilt creëeren kan je gebruik maken van tamiya tape of van die architectentape (doorzichtig) met verminderde kleefkracht.

Voor soft-edge kan je gebruik maken van blue-tack (te verkrijgen op de meeste beurzen) die je in worstjes draait hoe groter de diameter hoe meer uitwaaiering van de verf je kan krijgen. De stukken die niet gespoten worden afplakken boven de blue-tack (pritt-buddies of poster-buddies zou iets gelijkaardig zijn, is een soort tablet die je kan kneden)

Wel opletten voor je shurtzen (die lange platte stukken) als er nog aanhechtpunten zijn voor je schildert, deze worden blote plastiek bij het ontbramen en opkuisen, gewoon om mee te geven.
 
Dit is idd jammer, een geluk dat je dit nog in orde kan krijgen...
 
ja het is jammer maar je gaat er later wel niets meer van zien want er komt nog een wintercamo over.
ik heb de camo nu verder gespoten met de losse hand en ga vanmiddag de puntjes er op zetten.
en ja bij een eerste model gaat er al eens iets fout maar daar leren we dan weer uit ;)
 
Brrrr,is balen Dirk,gelukkig kan je alles rechtzetten ;)
 
ja ik heb geprobeert er nog het beste van te maken wat ik er uit kon krijgen.

main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


van hier af ga ik verder werken
 
ale tis tof man maar ik zou er nog een licht bruine wash op leggen
wat denk je

Scott
 
hoi scott dit was maar voorspel :) het echte werk komt er nog aan ;) van wat je nu ziet zal als het goed is later bijna niets meer te zien zijn.
maar omdat dit het eerste modeletje is dat ik maak en met de ab doe was dit een mooie oefening om te zien of het me wel ging lukken met de ab en het inelkaar lijmen van een tank
 
Dat heb je mooi hersteld Dirk.
Ziet er goed uit.
 
thx scotty & jelle

de hard edge camo is dus niet gegaan zoals ik verwacht had door de tegen slag maar ga het zeker nog wel eens proberen op een volgend model maar dan zonder fimo klei ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan