Hoofdsponsor

1/72 Huey UH-1 revell en Hasegawa

ERVARING
Beginner in deze materie
BOUWWIJZE
BOUWBUDGET
BOUWSTATUS
Nog beginnen
COMMENTAREN
Laat komen want kan alleen maar leren.
Pascal,
In dergelijke situaties kan je met een dry fit eerst bekijken hoe groot het probleem met de aansluiting van de ramen is. In jouw geval kan je best de zone rond het glas herstellen met stukjes evergreen om het chassis van de ramen in de juiste vorm te zetten (in vorm schuren). Vastkleven van de ramen doe je met een lijmsoort die geen sporen nalaat op het heldere oppervlak (vb revell Contacta liquid special). Dan de randen opvullen met putty en gladschuren (maar eerst de raampartij beschermen met tape). De werkwijze die ik hier geef staat beschreven (met foto's) in mijn topic "Britten Norman". Succes verder.

Na het schuren van clear parts blijven ze bij mij ook wat mat maar dan is het de beurt aan polijsten met polijstmiddel.

100% als nieuw krijg ik ze ook niet maar toch beter dan met enkel schuren.

Dat ziet er niet goed uit, denk dat ik daar meer succes in had bij mijn Huey. Ik zie ook dat jouw voorruiten voorzien zijn van ruitenwissers, die zijn er niet op mijn kit.

ik was er bij mijn Optica redelijk in geslaagd, buiten aan de opliggende randen waar ik een overgang had. Alleen de afwerking met een soort gauzy was funest... net opgeschuurd en doorzichtig, heb je dan achteraf kleine brokjes en visoogjes...

Heb je nat geschuurd? Of droog? Is een hemelsbreed verschil.
Neen en zal daar rekening mee houden in de toekomst.
Heb wel besloten om ze te hermaken van doorzichtige verpakking.
Erwin: Nu bij mij ook niet meer:LOL:

Het blijft wat schaal bedrog maar uw knietjes moest je goed optrekken.

Bekijk bijlage 438879

Daar zitten 2 personen op dat bankje.

Ben blij dit te lezen, ik ben bezig aan zo 1 schaal 1/35 maar als ik die figuren neerzet dacht ik die schaal klopt niet, blijkbaar was het dus echt wel zo laag dan ! Goed nieuws dus 🙂

Ben blij dit te lezen, ik ben bezig aan zo 1 schaal 1/35 maar als ik die figuren neerzet dacht ik die schaal klopt niet, blijkbaar was het dus echt wel zo laag dan ! Goed nieuws dus 🙂
Ik hoop dat we hem mogen zien want interesse is nu wel gewekt.

Ik hoop dat we hem mogen zien want interesse is nu wel gewekt.
Zit ergens in de midden met die big ed pe set maar is geen build op dit forum, als hij ooit afgeraakt mss afgewerkte projecten?
Zal er eens een foto van nemen en doorsturen maar zou niet weten onder wat cafe mss

Als afgewerkt zonder verslag, of gewoon een halfweg gestart project onder de normale verslagen waarbij je de voortgang verder bijhoudt en een sumiere uitleg van wat reeds gedaan? 1/35 -> de Dragon kit?

Als afgewerkt zonder verslag, of gewoon een halfweg gestart project onder de normale verslagen waarbij je de voortgang verder bijhoudt en een sumiere uitleg van wat reeds gedaan? 1/35 -> de Dragon kit?
Klopt dragon kit. edited : neen mrc blijkbaar
Maar kzal eens bekijken,..
Want een verslag ga ik zeker niet doen van deze kits

Klopt dragon kit. edited : neen mrc blijkbaar
Denk dat dit een ferme kit is om te maken.
Moest ik hem tegenkomen zou ik durven kopen om ook eens te proberen.

Dit kitje heeft echt wel zijn gebreken waar ik nog niet genoeg ervaring in heb.
Ook is het een latere versie dan die van Vietnam maar neemt niet weg dat ik besloten heb om hem in een diorama te werken.
Daar hij is neer gestort en kan ik zo vele gebreken wegwerken .
Het blijft amuseren en leren .

P6020004.JPG

P6020005.JPG

P6040006.JPG

P6040007.JPG

P6040008.JPG

P6040010.JPG

P6040011.JPG

P6040012.JPG

Heel goeie oplossing om de bouw van zo'n onvolmaakt modelletje tot een goed einde te brengen.
Ik zie de bodemplaat van het dio mooi evolueren. Kan je een beetje uitleg geven over de verschillende stappen om tot dit resultaat te komen?
Succes verder, deze bouw komt goed (y).

Kan je een beetje uitleg geven over de verschillende stappen om tot dit resultaat te komen?
Het heeft niet zo veel om het lijf.
Foam.zwachtel met gips op die hard word bij contact water.
Gips laagje .
Witte lijm uitgesmeerd en daar strooi ik zand over ( zand uit de tuin die 15 min. in oven is geweest.)
Nu is het te laat maar volgende diorama geef ik meer foto's want die heb ik niet genomen.

Opzet en is verre van af.
Van de heli ga je niet meer zoveel zien.

P6070005.JPG

P6070007.JPG

P6070009.JPG

P6070010.JPG

Het breekpunt waar de wand veel te dik is zal verdwijnen door begroeiing.

Mooi, maar het materiaal van de rotorbladen is koolstofvezel frame bedekt met glasvezel en inox strip van voor... Dus bij impact gaat deze in stukken breken, met eventueel de inox delen verbogen. Breng je ook nog een beetje het idee van binnenwerk aan in de open ruimtes van de afgebroken delen (eventueel met verdunde rand om deze minder massief te maken?

main-qimg-75f37ef3d7eac515a9306dd37044569d-lq

Als ik me niet vergis hebben die rotorbladen een matzwarte kleur. Met gele tips

Laatst bewerkt:
Ik zal inderdaad de afgebroken staart de randen ee stuk dunner maken dat oogt een stuk beter.

Terug
Bovenaan