Hoofdsponsor

1/35 Hetzer Mid Prod. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey G,

Ik heb een tijdje afwezig geweest omwille van persoonlijke issues en even wat andere belangrijke zaken.. maar catching up nu... en prachtig werk man!!! jij bent en blijft een kunstenaar!!!

grtz
 
Prachtig wat je ons weeral laat zien Guy!
 
Hoi Guy,

Bedankt voor je uitleg van de 20e. (ben ik wat laat mee, maar nachtdiensten zijn slecht voor mijn bouw- en reageertempo).
Het zijn weer mooie vorderingen, ik mis alleen wat roet op het handgreepje naast de uitlaat. Ik neem tenminste aan dat die op die plaats wel vies word.

Peter
 
Merci mannen, ik moet het roetgebeuren nog verder aanpakken want het handgreepje mag best een stevige smak roetpigment toebedeeld krijgen, komt in orde, bedankt voor het meedenken mannen !
 
Heb hier even weg gewest wegens druk op het werk en vind ik dit terug. Knap man. Zal de kinband nog wat moeten aanspannen. :)
 
Gisteren moest ik toch wel even bedenken dat het ook gemakkelijk kan, en ik moest er zelfs even om lachen...

Het moment was daar om de krik te gaan afwerken en het was de allereerste keer dat ik niet bang hoefde te zijn voor afbrekende opgelijmde pietlutterige onderdeeltjes...het ding is gewoon in één deel in de kit voorzien, echt basic...maar niet minder lollig en toch een uitdaging om er iets van te maken met de verfkes.
Toegegeven hoor, ik had extra detail kunnen aanbrengen en de puristen onder ons zullen het wel wat zonde vinden, maar die stap terug (back to basic ol' modelling yeee haaa !!!) naar eerlijke eenvoud uit de doos verschaft me nu zoveel meer schildergenot !

Dit is het echte spul en straks toon ik mijn krik uit de doos.

hetzer_08_of_19_zpsb4716e17.jpg

Groeten ! G.
 
Update 11 :

Niet veel om over naar huis te schrijven eigenlijk.

De krik werd voor 80% afgewerkt en de overige 20% zijn voor morgen.

De stalen staak werd afgewerkt als volgt :

- laagje zwart welk mee in het spuiten van gans het model gebeurde,

- laagje Tamiya acryl roestbruin met het penseel aangebracht,

- AK dark metal pigment over het bruin gewreven met een fijn penseeltje, plaatselijk opgeblonken met een wattenstaafje.

19-10_zps519b1e82.jpg

Het houten krikblok ligt klaar voor morgen.

* de roestige onderdelen zijn betrekkelijk minder roodbruin dan op deze foto doet vermoeden.

Vriendelijke groet van G.
 
Je Hetzer is als een goede wijn, des te ouder hij wordt, des te beter hij wordt !

Groeten Rik
 
Nogal goed dat ge niet veel hebt om over naar huis te schrijven hé G.:wub:
Ge vangt mij niet meer zenne makker. ;) Ik zit hier met mijne windel rond mijn hoofd zoals bij Rik.:8
Dat zoeken achter die onderkaak en die putten in mijnen buro was ik een beetje beu.:8
Weeral prachtig gedaan hé...wat wilt ge nu nog dat we daar op zeggen:D:D:D

Mark
 
Guy, wat laat je weer mooie dingen zien.
Hoop deze eens te mogen bewonderen.
 
mmwwmwmwmwwmwmmw,
Sorry, had de kinband nog aan. :)
Elk klein detail die je nu doet is absoluut een meerwaarde voor je model man.
Je bent echt een van mijn favoriete bouwers waarvan ik projecten volg.
Heb al veel opgestoken van je uitleg steeds.
Wat je nu zegt is ook waar, recht uit de doos, een beetje verf en klaar is soms ook leuk en kan ook een goed resultaat geven.
Het belangrijkste van onze hobby vernoem je tussen de regels door. Het moet leuk blijven.
 
Wat ik het beste vind aan dit bouwverslag, is het duidelijk aanwezige plezier. De resultaten zijn even mooi als die van vorig jaar, maar het obsessieve, het dwangmatige en het moeten zijn verdwenen. Nu is er vooral rust en genieten aan u te merken Guy, en dat vind ik geweldig.
Wat een come-back zeg !
Way to go GUnit !
 
Na enkele dagen toch even een woordje placeren. Eigenlijk heb ik niet zoveel tijd kunnen spenderen als ik wou...ik heb een batterij vroeges gedraaid en dat hakt erin.

Vandaag ga ik van elke vrije minuut genieten want de finish komt in zicht !

Later op de dag volgt een stand van zaken en heel misschien is deze lelijke miereneter vandaag zelfs voor 90% klaar.
 
Update 12 :

20-13_zps59140083-1.jpg

De laatste zaken dienen nog gedaan te worden maar hij is voor 90% af.

Uitleg volgt bij de definitieve en goede daglichtfoto's (deze werd genomen met kunstlicht).

Groeten van Guy.
 
Laatst bewerkt:
Gewoonweg PRACHTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!!!!!
 
Mijn gedacht, kunstlicht of zonlicht. Gewoonweg prachtig terug.
 
Frank, Buzzy, bedankt mannen, nog een klein zetje dit weekend en hij kan op een display.
 
Guy gij zijt gewoonweg nie te doen!! Zo'n klasse! uw Hetzer is een streling voor het oog!
 
G, heb je de foto er terug afgehaald ?
Ik kan niet van uw kunstwerkje genieten nu:17::17::17:
Dus ikke geen "happy puppy"

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan