Hoofdsponsor

1/35 Hetzer Mid Prod. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
LOL, dank jullie wel voor de tip omtrent de kinband, dan kan ik die gebruiken om jullie werk mee te bewonderen, gecombineerd met een afvoergootje voor overtollig speeksel.

Rik, ik heb twee redenen om de witte laag op het horizontale dek zo minimaal te houden. Eerst is er inderdaad de bemanning die op een paar vierkante meter foerageert om in en uit de Hetzer te komen. De tweede reden is eerder om het model spannend te houden, ik hou van de contrasten tussen het wit en de drietonenzones. Ik noem het dus op bescheiden wijze een beetje artistieke benadering.

Update 9 :

De enamelwitte Humbrol werd in washvorm in verschillende viscositeit toegepast over het model. Morgen de volgende stappen, nl. een Clearlaagje + een vuile wash om een eerste verwering te bekomen !

De Hetzerpoep :

13-17_zps7d4eb23c.jpg
Let niet op uitlaat en reservetracks, die komen in een later stadium aan de beurt.

Vriendelijke groet van Guy.

Prachtig G. ik blijf men kin zeer doen man zelfs met die kinband.
Het is echt een prachtig model aan het worden.
Nogmaals een winner volgens mij.

Awel G, das nu eens een schone poep zie :laugh::laugh:;)
Schitterende verwering weer die ge daar toepast.
Die kinband is dus geen overbodige luxe hé...:8:D:D
Benieuwd naar het vervolg.

Mark

Zeer mooie achterkant Guy.
Maar zijn de looppwielen en schurzen nu niet te wit ten opzichte van de romp? Of ga je daar nog je wereldberoemde modder op doen?

Peter

De kont goedgekeurd, dan kunnen we verder zeker ?

Makamba, alles wordt op mekaar afgestemd, daar waar ik harmonieuze delen wil, kan ik met mijn eerste vuile wash de zaken naar mekaar trekken. Waar ik kleurenspel wil bekomen, kan ik de viscositeit van mijn wash aanpassen. Enkele wielen mogen er echter van mij steevast visueel uit springen om saaiheid te voorkomen. Ook zo'n Schürze die wat pittiger kleuren heeft, zal ik zeer zeker vlak boven een paar wielen hangen die ingetogener van kleurstelling zijn. Op die manier krijg je diepte in je model.
Om me te verduidelijken :

14-kopie-1_zpse4875671.jpg

Update 10 :

Loopwerk en hull kregen hun vuile wash van Raw umber olieverf. Deze werd eerst met een zachte borstel aangebracht en wat later weer plaatselijk teruggeschroefd met een beetje bevochtigd penseel (white spirit). Ook heb ik al wat zachte aflopers gemaakt langs de schuine zijden. Deze worden later nog verrijkt dmv. AK Winter Streaking Grime, welke ik ook zal aanwenden om er een pinwash mee op te zetten rond alle uitstekende delen van de Hetzer. De pret is begonnen...

Vriendelijke groeten van G.

Laatst bewerkt:
Weer een pracht staaltje van je schilderkunsten G.
Jongens dit is toch echt wel genieten elke keer weer.
Heb wel een vraagje. Wat is een porstel ?;) Is dat misschien familie van een benseel ? :P

Mark

Weer een pracht staaltje van je schilderkunsten G.
Jongens dit is toch echt wel genieten elke keer weer.
Heb wel een vraagje. Wat is een porstel ?;) Is dat misschien familie van een benseel ? :P

Mark

Goed dat je het foutje opmerkte Mark, de porstel is een borstel geworden, gewoon omdat het werkwoord porstelen niet bestaat.

modellen krijgen altijd een mooier totaalbeeld met contrasten en onregelmatigheden.
Doe maar verder, ge zijt goe bezig.
Ge begint het te kunnen :8

Mark en Famo,:1244:

Update 10 :

Vandaag de eerste van drie vrije dagen en ik heb al goed kunnen doorwerken aan de reservetracks op de rug van mijn beestje, en de trackschakels op de achterkant werden eveneens aangepakt.

De reservetracks dus, die kregen voor het roestige voorkomen de volgende behandeling vandaag :

- enkele dunne laagjes Tamiya acryl mat roodbruin, dit droogt echt prachtig op en het geeft goede houvast aan de pigmenten die later aangebracht werden,

- daarna gevolgd door lokaler enkele laagjes gewoon Tamiya acryl bruin, vermat, voor de variatie tussen de tracks onderling,

- AK roestwashes in twee tonen aangebracht,

- in de nog natte AK roestwashes roestkleurige pigmenten gedabd.

* als je pigmenten verwerkt in de roestwash, worden deze ook ineens gesealed tijdens het drogen van de wash. Deze zullen nooit meer faden !

De uitlaatpijp kreeg eenzelfde behandeling, de binnenkant kreeg een royale roestlaag door er zwart pastelpigment in te borstelen, de randen en de omgeving kregen ook wat.

De lamp achterop kreeg haar blauwe kleur en werd voorzien van een vuile wash.

De beugels waarmee de reservetracks op jun plek worden gehouden, werden voorzien van een streepje wit enamel van Humbrol omdat dit gemakkelijk plaatselijk te verwijderen is om slijtage mee te creëren.

Nu genoeg geblablad, foto's ter ondersteuning van de tekst...

15-12_zps239d20c6.jpg

18-12_zps28ee7184.jpg

16-13_zpscb032e30.jpg

17-18_zpsd573ae15.jpg

Iedereen een goed weekend en veel modelbouwplezier ! Guy.

Laatst bewerkt:
Wat kan ik zeggen, mijn ogen rollen uit mijn hoofd en mijn tong ligt op de grond. Prachtig gewoon, gewoon weg prachit.

Grtz Bart.

Onzen huis tovenaar is weer aan het werk geweest.
Schitterend en zo subtiel G. Waarlijk, R E S P E C T maat, diep R E S P E C T voor zoveel kunst.
Prachtige kleurschakeringen die ge er inbrengt.

Mark

Prachtig gedaan alweer maar vergeet geen roetaanslag aan te brengen op je panzer ter hoogte van de uitlaat

Bedankt voor de reacties gasten ! Famo, ik heb roet-uitstoot aangebracht maar wellicht ben ik te voorzichtig geweest, of de donkere roetvlek gaat misschien op in de schaduw van de pijp zelf ?

Alles begint stilaan in een stroomversnelling te komen, de krik werd in een twee tonen donkergeel (lichter bovenaan) gestoken en ingelijmd op de rechter achterfender, voorzien van een vuil washke voor de eerste verwering. Later wordt dit deel verder uitgewerkt met wat roest, smeer...

Prachtig gedaan alweer maar vergeet geen roetaanslag aan te brengen op je panzer ter hoogte van de uitlaat

Misschien voldeed dit beestje reeds aan de Kyoto norm ?

Prachtig machien is dat reeds geworden Guy. Ik kan uren genieten van de verweerstrepen op de flanken. Ook de uitlaat is prachtig, lekker mooie roesttinten.

Groeten Rik

Er komen nog meer aflopers Rik, ik heb onlangs een referentiefoto geplaatst en daar wil ik ietwat naartoe werken wat de flanken betreft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan