Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

De perfectie-microbe heeft gebeten, vandaar de niet te stuiten speer.

Het plantje voor op de grond…nog niet helemaal juist vind ik…

attachment.jpg

Het plantje in de muur…nog even bekijken en morgen zien hoe en wat…

attachment.jpg

Het eerste plantje (voor in de grond) daar zie ik hier niets verkeerds aan. Het plantje tussen het pleisterwerk heeft misschien een wat plastische kleur (hoewel ik de kleur plantjes wel herken van vroeger toen ik veel in de natuur speelde, dus het zal wel bestaan).

MrArtex,wat een prachtwerk sdfkkjskng je gaat er voor zeg maar.Houden zo want het is boeiend man.

Hey,

Indd Alain, niet overdone maken, da's hier zeker de boodschap. Maat dit wil nietszeggendheid dat dit 'onkruid' plantje er niet bij mag. Persoonlijk zou ik het meer zetten op de toegangswegen zelf, want een oud kerkhof wordt niet zo veel meer bezocht en onkruid groeit overal.
Zo wie zo knap bezig😉

Het plastiek kleur is me ook opgevallen en ik zal het eens bekijken om dat met verf wat te verzachten. Heel voorzichtjes dus om de muur niet te bekliederen.

Qua overdaad: de dryfit heeft uitgewezen dat het inderdaad beter is om er geen planten meer bij te zetten en de optie om de oprit te laten begroeien zal beter zijn. Ook kunnen er verder op het kerkhof andere plantjes komen om niet overal hetzelfde te zien.

De tweede pilaar is aan de beurt nu, onder dat grijs zit al een laagje bruinachtige kleur. Als dit droog is kan het verweren verder gaan en we gaan voor een even goed resultaat als de eerste pilaar.

Op de voorgrond (op het deksel) liggen brokjes vulpasta om die, na het schilderen, te gebruiken op de grond. Afgevallen van de pilaar wat het toch wel wat natuurlijker zal maken. Ik zal er niet overdreven veel op de grond leggen maar toch genoeg om een mooi effect te bereiken.

attachment.jpg

Ook ben ik nog aan het nadenken hoe ik die blote stenen bovenop de tweede pilaar zal verweren, straks eens wat foto's zoeken en bekijken. Ook hopen dat ik me snel wat beter voel (ja, ik ben weer ziek thuis) want met slapen en modelbouw gaat de dag wel vooruit maar niet al te nuttig.

Bij de tweede zuil zit ik er met m'n neus bovenop en het is duidelijk dat de met water verdunde verf van Tamiya reageert met de eerder aangebrachte vulpasta op de zuil. Dat vermoedde ik al (met bijna zekerheid) na het doen van de eerste zuil en nu is het zeker. Het is echter een goede reactie want het geeft de bepleistering een veel ouder en mooier uiterlijk. Dat is iets om op te slaan voor volgende projecten. Zo zie je dat fouten soms een goed resultaat kunnen hebben.

De vulpasta die ik gebruik is van met merk Brico maar ik weet niet als het met alle soorten vulpasta reageert.

Alain gewoon geweldig die losgerukte stenen zou ik niet veel aan verweren want het zou juist gebeurd zijn he ?nu die scheve poort erin ga in orde komen
Marc

De poort hangt nog in de spuitcabine, die moet nog afgewerkt worden. De losse stenen moeten ook nog bekeken worden en het kan inderdaad een kort geleden instorting zijn. Daar zal ik nog eens m'n hoofd over breken.

Net de tweede zuil een drybrush met een licht kleur gegeven. Die zuil is iets ruwer van structuur maar het valt heel goed mee vind ik.

attachment.jpg

attachment.jpg

Wel had ik per ongeluk tegen het kastje gestoten waardoor het deurtje kapot was. Gelukkig was het de verbinding in één van de hoeken die losgekomen was, dat kon opgelost worden met een drupje houtlijm. Beter opletten dus bij de verder werken.

het kan inderdaad een kort geleden instorting zijn.

... of een instorting die 50 jaar geleden plaats vond, waarna niemand besloot er iets aan te doen. Een vergeten begraafplaats... Iets om over na te denken inderdaad, wat Marc voorstelt kan ook. Het gaat erom welk beeld je wilt oproepen.

De witte en groene verwering aan de binnenzijde van de stenen vind ik erg geslaagd. De asymmetrie van deze zuil vind ik ook geslaagd en slim.

Ik zei het al eens en herhaal het hier: zo doorgaan, betekent (behoudens de grillen van iedere jury) goud of zilver. En een juweel voor in de woonkamer.

Voorlopig zie ik geen afname in niveau en ik moet bekennen dat ik dat een half jaar geleden niet had zien aankomen.

Daarjuist eens goed de eerste foto bekeken; in het bijzonder de verwering van de bloot liggende bakstenen.
Ik weet niet wat je juist gedaan hebt maar die bovenste bakstenen zijn precies echte snelbouwstenen geworden, die verkleuren ook streepsgewijs en dat is iets wat ik nog niet veel gerealiseerd gezien heb.

Wat dat klein plantje betreft dat je gepoogd hebt te verwerken in je metselwerk zou ik zeggen dat het veel beter zou uitkomen in het pad naar het kerkhof maar dan wel hier en daar zo een plantje, geen enkeling of groepje bij elkaar.

Zoals iedereen zegt ben je, zeker met dit ontwerp, enorm verbeterd op korte tijd en als je zo verder gaat zal je nog een heel goede diorama bouwer worden.

En nu wil ik je helemaal niet gek maken maar als je nog eens overweegt om een nieuw dergelijk vervallen project op te starten zou ik je willen voorstellen om eens een Far-West item te kiezen, een verlaten en vervallen saloon of zo, iets met veel hout want daar kan je blijkbaar goed weg mee.

Die losliggende stenen zijn inderdaad nog helemaal niet goed. Het was meer experimenteren dat ik tot nu toe heb gedaan maar er moet iets anders aan te pas komen om ze er goed te laten uitzien. Eerst zal ik nog eens wat foto's van ingestorte muren beter en tot in detail bekijken. Zowel oude als nieuwe instortingen.

Dat ik beter weg kan met hout (en ander afval) is me ook al opgevallen tijdens de bouw van dit project. Daarom speel ik met het idee om de aankoop van modelbouwkits te beperken of tot nul te herleiden en me meer toe te leggen op scratch-building. Dat heeft twee voordelen: ik maak er mooiere dingen mee en ook is het een stuk goedkoper.

Far-West is een mooi en dankbaar onderwerp maar dan zit je wel met het dilemma om het waarheidsgetrouw te maken of er een MrArtex-project van te maken. Na Hell from Hell zal ik alles evalueren en overwegen hoe het verder moet met modelbouw want het huidige niveau wil ik zeker behouden en zelfs nog verbeteren.

Ja leuk hè scratch bouwen :)

Wanneer de afbrokkeling inderdaad van lang geleden is, zou er zelfs bovenop
wat mos kunnen groeien of enkele sprietjes onkruid tussen de losse stenen.

Wanneer de afbrokkeling inderdaad van lang geleden is, zou er zelfs bovenop
wat mos kunnen groeien of enkele sprietjes onkruid tussen de losse stenen.

moss_on_a_brick_by_bremsstralung-d5puqbh.jpg
(Copyright Pre09.deviantart.net, educational purposes only, picture will be deleted upon first request)

2307390_431dd2cd.jpg
(Copyright http://s0.geograph.org.uk/, educational purposes only, picture will be deleted upon first request)

ruin-788467_640.jpg

(Copyright pixabay.com, educational purposes only, picture will be deleted upon first request)

1D8lMUj.jpg
(Copyright i.imgur.com, educational purposes only, picture will be deleted upon first request)

2871654-Neglected-grave-with-moss-overgrown-cross-Potsdam-Germany-Stock-Photo.jpg

(Copyright previews.123rf.com, educational purposes only, picture will be deleted upon first request)

Dat zijn mooie mos-foto's, mos op de stenen en sprieten gras of misschien zelfs ene klein boompje behoren tot de opties.

Om het eens te kunnen bekijken heb ik het teststukje er bijgehaald (heeft al goede diensten bewezen) en iets gedaan wat volgens mij voor mos kan doorgaan maar zoals steeds met een test zal ik het laten bezinken en ook jullie mening afwachten.

attachment.jpg

Het gaat dus om het groen in de linkerbovenhoek hé en de houtlijm is nog niet droog.

Dat komt persoonlijk op mij als te grof over om als mos door te gaan.

Ik zou ook even niet weten hoe je dat zou moeten nabootsen op 1/12.

Plan A is inderdaad niet zo geslaagd en daarom is het maar goed dat het alfabet tot aan Z gaat…

Plan B is met donkergroene vlokken (bedacht ineens dat ik die ook heb) en dat lijkt me iets beter op het eerst zicht. Misschien de vlokken wat platter maken zodat het mos niet zo hoog komt? En ook wat lichtere stukjes er tussen steken.

attachment.jpg

Terug
Bovenaan