Hoofdsponsor

1/32 "He rode this horse twice " apollo space craft 1/32 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou luitjes weer een stukje verder , de uitlaat is in de primer gezet en paint en daarna de sevice module .
Nadat alle photo etch delen erop zaten kwamen de resin delen op de buitenmantel en op de bodem zoals op de eerste twee foto,s dus eerst een laagje primer , voorzichtig naschuren , toen weer een dun laagje primer .
Toen de delen die in het wit moesten komen eerst gespoten , daarna de witte delen afplakken en licht zilver/staal kleur erop gespoten .
Dus dit eerst goed laten drogen en in de tussentijd heb ik de messing pin gebogen en verankerd via de uitlaat en service module en in de houten base geplaats .
Morgen kunnen de kleuren details op de service module en dan de decals en als laatste de SIM bay opening vullen met geschilderd hardware .
Dus nog zat hobbytime ..;)


001~64.jpg

003~64.jpg

004~65.jpg

005~49.jpg

006~58.jpg

007~55.jpg

008~55.jpg

009~47.jpg

Tot zover .
 
Dat ziet er weer weer heel strak uit, TOP !!
 
Dankje lox665 , hoop morgen de bare metal foil chrome en zwart binnen te krijgen en 2 velletjes A4 kapton goud/koper tint voor het verder bewerken .
 
Ben hier even niet komen kijken.
Wat een mooie details.
Maar zijn we dan ook gewend van jou.
 
Dankje Luitjes , vandaag no modelbuilding , wasmachine naar de kl...... :unsure: stoppensloegen door bij inlaten water , naar onderzoek door mezelf een milescuul lekje uitloop polen van de verwarmingselement de druppel leed naar een gekoppeld draden stekker doos waar de druppel in liep , weer wat eurie,s bespaart ;) , nou alleen dan een multi meter gekocht vooor euro 15 bij de gama :wub:
 
het control display heeft nu zijn details , ben daarna verder gegaan met de seats , inelkaar gezet en de primer en hoofdkleur , ik zal veband plijster gebruiken voor het stof gedeelte van de stoeltjes .
Verder komen de de details op de zij panels erop .

001~65.jpg 002~60.jpg 006~59.jpg 003~66.jpg

005~50.jpg

Tot zover ..
 
Hey Bubble,

Zeer mooie vorderingen, die cockpitpaneel lijkt net echt, een monnikenwerkje voor al die knopjes te schilderen.
 
Dankje swaken !!!

De stoelen zijn nu klaar , het is bekleed en de riempjes erop , toen de astronauten hun plaatsje gegeven en als laatste het bedienings display and de stoel contruktie bevestigd .

nu verder met de andere wandbedienings dysplays .

001~66.jpg 002~61.jpg 003~67.jpg 004~66.jpg 005~51.jpg 009~48.jpg 010~37.jpg 011~34.jpg

Hi folks !! Here houston You are Go for TLI" ( Trans-lunar injection ) . :$


012~37.jpg

015~29.jpg

Tot zover ...
 
Ik kreeg vandaag de CM capsule terug met een zilveren metaal laag , hij spiegeld mooi en ik kan nu de capsule in elkaar gaan zetten .
De masking tape heeft qua lijn struktuur een goed uitstraling gekregen .

051~1.jpg

052~1.jpg

053~1.jpg

054~1.jpg

050~1.jpg

Tot zover ..
 
8)Das echt wel bling bling8)
Ziet er weer zeer netjes uit.
 
Het enige wat ik kan zeggen is prachtig werk dat je hier neer zet.

Mark
 
Dat ziet er proper uit, de structuur van de tape vind ik ook mooi gedaan. Dat ga ik onthouden ;)
In verband met het luik, ik zie dat de binnenkant ook gedaan is. Gaat het fijnere detailwerk aan de binnenkant nu niet verloren als gevolg van de redelijke "dikke" laag zilver + verf ?

De structuur die je nagebootst hebt door middel van de tape. Is dat in het echt een soort van epoxy laag in de vorm van lange strips, wat over het stalen gedeelte is gedaan?
 
Dankje Luitjes , nou lox665 het luik details lijkt dik door het zilver , maar dat komt door de felle zilver als ik de paint erop zet , komen de details weer naar boven .

de tape is gewoon tamiya tape 2 mm , je legt ze net iets over elkaar .

als je eens naar de F1 1/20 motor kijkt zie je wat ik bedoel , daar is het ook een vertekent beeld door het felle spiegel zilver in het begin , maar daarna valt het weg .
 
Ik heb de Cm capsule op de Sm module geplaats en goed laten drogen qua lijm verbinding , nu kan de capsule verder afgemaakt worden .

009~49.jpg 013~30.jpg

Tot zover ..
 
Hoi Bubble,
ik lees hier iets over tape.
Zit die onder de spiegellaag?
Ben je niet bang dat die met der tijd los komt?
 
Nee die komt nooit meer los , onder het zilver zit ook een fliterdun laagje koper .
 
De sim bay is nu gevuld en met details afgewerkt , alleen de subsatellite komt als laatste ivm kwetsbare langwerpig pinnen .
het aanbrengen van de details op de buitenmantel vergt de nodige tijd , ik zit nu op de helft , daarna de decals en de high gain antenna en dit projeckt loopt weer naar zijn einde .

007~58.jpg

008~58.jpg

006~62.jpg

012~38.jpg

005~56.jpg

Tot zover ...
 
Zeer mooie details zeg, op naar de eindfoto´s.

Fred
 
Deze bouw vliegt als een raket :D
Mooi hoor, vooral die fijne details die toegevoegd worden... :O
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan