Hoofdsponsor

1/32 "He rode this horse twice " apollo space craft 1/32 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee dat laat ik doen , het is wel vrij kostbaar maar heeft voordeel zoals bij de deur voor meer sterkte op de schanieren , en lukt niet altijd , dus soms een gok , als het niet lukt zal ik een stap terug doen naar volledig BMF chrome .

maar je kent de uitdrukking niet is geschoten is altijd .....
 
Dus wederom afwachten of het gaat lukken, gaat daar lang overheen of is dat wegbrengen en wachten?

Fred
 
Nou luitjes weer een een stukje verder nu met die bodem en die wordt naar zijn reentry ook krokant :P


Eerst de delen van het intrieur uit de realspace kit geschuurt en toen op de delen van de revell kit geplakt , een onderdeel het hoofdbedieningsdisplay op foto 2 moest het revell plastick deel doormidden gesneden worden en aan elkaar vast gemaakt worden .
Toen het geheel eerst een passend gezet in een dryfit , beetje extra schuuren op het passend te maken .

010~35.jpg 011~32.jpg 009~44.jpg 012~35.jpg 013~28.jpg 006~54.jpg 007~52.jpg 008~51.jpg

de buitenkant van de capsule gaat vandaag weg voor zijn metaal laag in zilver , ik ben een benieuwd of hij deze foto gaat benaderen , hier kan je goed zien dat de stroken in overlap zijn aangebracht .

ksc-cm-foil.jpg

De kleuren van het intrieur zijn hoofdzakelijk in donker en lichte grijs tinten , ik gebruikt als hoofd german gray en dan de anderen tinten kleuren ..

799px-Interior_of_Apollo_Capsule.jpg apollo10_cm02.jpg apollo10_cm01.jpg

Tot zover ..
 
benieuwd of je het behaalde resultaat gaat verkrijgen, aan de voorbereiding gaat het allessinds niet liggen... als ik dat controlepaneel zo zie krijg ik het gevoel van Homer Simpson in de kerncentrale ( ienie minie moe...)
 
Ja klein is het he :P

Het binnenintrieur met controlpanels hebben basis kleur na een primer laagje .
toen de bodem kuip ( hitteschild ) in kleur gezet en binnenwerk ( bodem ) in een lichtere kleur german grijs .
de control panels krijgen nu kleur details en kunnen dan gemonteerd worden .
de laatste details aan de buiten Cm capsule zijn nu klaar en hij kan nu weg , toen aan de gang gegaan met de drie astronautjes 1/32 , ze hebben een lig launch pose ( lancering ) , waarvan eentje zijn vinger naar het control panel richt .
eerst de resin gier delen weg geschuurt toen in de primer en daarna in de mat witte verf , dit gaat morgen na goed drogen on de wash en dan kunnen de kleur details erop en als laatste de helmpjes , maar dat komt nog aan bod .

005~47.jpg 006~55.jpg 004~63.jpg 002~58.jpg 001~62.jpg 008~52.jpg 009~45.jpg 010~36.jpg 011~33.jpg 012~36.jpg 013~29.jpg
 
hey bubble...

Nog geen tijd gevonden om hier iets te plaatsen maar bij deze...

Knap werk man... zie je nog altijd graag bezig met je fascinatie voor ruimtevaart... ik denk dat veel van jouw werk niet zou misstaan in menig astronomie musea...

Ik volg (meestal in stilte)

Groeten Jonas..
 
Bubblegum man je bent me toch een machtig modelbouwer zeg,weer heerlijk moois dat je ons hier laat genieten.
 
Hey,

Bub, veel succes met de zilvering van de capsule, ik hoop het werkt en dat het niet te duur uitvalt ook natuurlijk, je bent ten slotte toch bezig met edelmetaal.
Mooie vooruitgang tevens bij het interieur, ziet er druk uit, vind ik knap. Je zult nog wel wat werk hebben om al die knopjes te schilderen en detailleren.
 
Dankje Luitjes , ja swaken , die knopjes is voor mij het kerstje op het toetjes qua bezigheden .
Ik wou het eigenijk vandaag doen maar mijn linker hand trilt door de trimmer die ik heb gebruikt bij het trimmen van het gazonnetje , beetje strange die spier trekjes , zal wel door de inspanning komen en gewicht van de strimmer ^^
 
De astronautjes hebben details nu en de de bubble helmpjes zitten erop , best wel een friemelwerkje deze 3 cm popjes .
Nu verder met de stoeltjes ..

003~62.jpg 006~56.jpg 007~53.jpg 009~46.jpg 008~53.jpg

tot zover
 
Mooi mooi, ga je ze ook nog een lichte wasch geven om de ruimtepakken wat diepte te geven ?
 
yep als laatste , net voor ze de capsule in gaan , klein beetje want de beentjes zie je bijna niet meer .
 
Wat een kleine poppetjes....... eehh figuurtjes zeg!
Netjes geschilderd hoor en dat op zo'n schaal.

Fred
 
De de bedienings panelen worden stapje bij stapje geschildert , en telkens goed laten drogen .
In de tussentijd ben ik verder gegaan met de Service Module ( SM ) het deel tussen de raket kelk en de comische astronauten capsule .
de is zeg maar de levensader van het ruimteschip , zuurstof tanks , brandstof , water , elektriche voorzieningen ( batterijen ) ect ect .
Het gedeelte uit de kit de 2 helften heb ik tegen elkaar gelijmt , toen het transparant gedeelte waar je normaal de tanks kan zien zitten erin gelijmt , maar dat doe ik met deze versie niet ( wordt dicht gespoten) .
Toen alle kiertjes met filler gedicht en licht opschuren , ik wil het model presenteren via een pin via de uitlaat .
Ik heb in de kern van het model een aluminium staafje gemonteerd met gat erin dat later via de uitlaat het model op een pin bevestigdt / geschoven kan worden .
Er is een upgrade kit voor dit model met fotoetch plaatjes ( vele ) om de buitenmantel meer accurate maken zoals op de eerste foto , hierna komen de resin platen aan de beurt met de nodige verdikkingen .
Eerst knip ik het foto etch deeltje eruit en leg het op iets rond , zoal nu een stukje rond hout met een iets kleinere diameter en buig het voorzichtig rond , de diameter zal iets kleiner zijn dan de buiten mantel radius van de SM .
Soms door de bedrukken op het etch plaatje kromt het iets en dan zal een pen in deze handig zijn als mini deeg roller on het plaatje mooi rond te walsen .
Daarna erop lijmen en zo stukje voor stukje alle delen fotoetch ( 90 stuks ) , daarna komen de resin delen .

df.jpg

001~63.jpg 002~59.jpg 003~63.jpg 004~64.jpg 005~48.jpg 006~57.jpg 007~54.jpg

008~54.jpg

Tot zover ..
 
Gisteren bezig beweest met de SIM bay , de resin upgrade kit voor 50% in elkaar gezet en toen de buiten mantel van de service module ingezaagt en het resin deel erin geplaats .
Toen alle photo etch delen erop gemonteerd , nu kunnen alle resin delen erop en wat detail aanpassingen voor de eerste primer laag er dun op kan .

1~0.jpg 2~0.jpg

Tot zover ..
 
Een heel werk die aanpassingen met PE en resin, maar het verfraait het model zeer zeker.
 
Mooi man, echt heel knap.

Jammer genoeg was ik een beetje jong toen deze vluchten op de TV te zien waren. Maar dankzij Discorery (NASA's greatest missions) en vooral dankzij jouw prachtige bouwverslagen, komt dit fantatisch stuk geschiedenis weer helemaal tot leven.

Zeer interessant om te volgen Bubble, en prachtige foto's van het origineel.

Groeten

Pascal
 
Dankje luitjes ,

het blijft een prachtigen machine , maar ik maak de laatste modellen realspace klaar en dan wil ik toch echt iets anders een keer doen :wub: real space komt me af toe echt de .... uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan