Hoofdsponsor

1/72 Hawker Siddeley 125/600

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar we zien wel want dit is een oude kit.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 14 december
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Meer klodden dan modelbouw ten huize Erwin verleden week maar er toch in geslaagd om de motoren te plaatsen op deze jongen.

Engine 1.jpg

Engine 2.jpg

Op de koop toe is er een heel klein stukje decal verdwenen van op de neus. Weet niet of ik dat nog ga goed krijgen met verf, zal eens in de decal stock moeten kijken of er iets bruikbaars tussen zit.

Had hem graag dit weekend afgewerkt gekregen, zal hopelijk voor deze week zijn.
 
Indien geen decal meer voorradig, zou ik m goed afplakken en airbrushen in ongeveer de juiste kleur, daarna proberen de juiste kleur te bereiken met filters.

Mooi glanzend heb je ‘m gekregen, ziet er reeel uit.
 
Persoonlijk zou ik proberen een stukje "reserve decal" op de kop te tikken. Herstelling met verf betekent afplakken en dus het risico dat je de rest van de decal gaat beschadigen.
Ben hoe dan ook benieuwd naar het resultaat van de (toch wel risicovolle) herstelling. Succes.
 
Misschien aan de niet beschadigde kant ook een stukje decal weghalen , zo is het terug symmetrisch , is maar luidop denken hè


Greetzzzz Modest.
 
hey Erwin je kan zoals bij Domino een decal vel kopen met allemaal streepjes ( rechte lijnen decal )van verschillende breedtes misschien kan je daar iets vinden
Nu zoals onze Modest schrijft een stukje weg halen dan valt het minste op he
Mooi vliegerke
Marc
 
Als het hetzelfde blauw is van de Franse vlag kan je een reepje uitsnijden van een Franse decal?
Decals voor Franse toestellen heb ik hier nog liggen indien je ze kan gebruiken.
 
Eindelijk !

Eerst en vooral dank aan iedereen die een oplossing zocht voor het decal probleem maar alles werd binnenshuis opgelost. Er ligt hier meer dan je kan denken.

En, eindelijk, de eindfoto's van de HS 125/600, de oude Matchbox kit die bijna niemand ooit heeft gebouwd als men op diverse sites af gaat. Maar ik ben tevreden dat ik deze tot een redelijk goed einde heb kunnen brengen.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Deze mag verhuizen naar het vliegveld/museum.

Op naar de volgende (nog oudere ?) kit.
 
Mooi toestel geworden en netjes opgelost allemaal.
 
Ik vind het een van je strakste eindresultaten van de laatste tijd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan