Hoofdsponsor

1/72 Hawker Siddeley 125/600

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar we zien wel want dit is een oude kit.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 14 december
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Goed dat je niet denkt 'o laat maar zitten, het was onder de grijze primer toch niet te zien dus zo erg is het niet'.

Succes met het vervolg.
 
Hoe meer ik het vliegtuig nakeek, hoe meer foutjes ik vond.
Tevens was ik vergeten om de voor Matchbox zo typische diepe naden te plamuren dus dat moest ook nog gedaan worden.
Plamuren en schuren gaf dit resultaat:

Opnieuw.jpg

Morgen gaan we deze een vers primer kleedje geven.
 
Goed dat je niet denkt 'o laat maar zitten, het was onder de grijze primer toch niet te zien dus zo erg is het niet'.

Succes met het vervolg.
 
Hij leeft nog en er is aan gewerkt.
Vandaag voor de 3de ? keer een witte primer gegeven en lijkt nu ok te zijn.

Primer Wit.jpg

Ondertussen ook een glanslaag wit gegeven maar deze ligt nog te drogen.
 
Ook hier weinig vorderingen maar wel een belangrijk werkje uitgevoerd namelijk het plaatsen van kappen over de landingslichten.
Heb hiervoor klare gietbomen van een andere kit gebruikt welke juist dik genoeg waren. Het kwam hem dus neer op veel schuren en passen alvorens te verlijmen.

Landing lights.jpg

Volgende stap zal het afplakken zijn van de de-icing strips voor aan de vleugels en de staart.
Langzaam maar zeker ...
 
Dat kwam van ver, maar echt mooi gemaakt.
 
Strak schuur en plamuur werk Erwin.
 
Bij deze gaat het ook heel langzaam maar er toch in geslaagd om de de-icing strips te schilderen.
Had eerst getracht met een redelijk nieuw product, Lifecolor LC 74 Gloss Silver, maar dit leek meer op melk dan op verf. Zal nog eens goed moeten zoeken voor wat die verf het best in aanmerking komt.
Dan maar teruggevallen op de goede oude Humbrol 11 silver en het borstelwerk liep prima.

De icing.jpg

Nu nog uitpakken en misschien wat retoucheren.
Als dat goed gekomen is, is hij klaar voor de decals.
 
Sexy vliegtuigje aan het worden, die heeft mooie lijnen.
 
Dat ben ik wel met Dan eens, heel mooi gelijnd vliegtuig.

Retoucheren om m helemaal mooi te krijgen, maar laten we de kleine schaal niet vergeten.
 
Strak werk en de genoegdoening zal groot zijn als het je lukt.
 
Eindelijk tijd en vooral goesting gevonden om hieraan verder te werken en dus maar enkele uren decals geplaatst.

Decal 1.jpg

Decal 2.jpg

Hoog tijd dat ik de motoren ga aanpakken.
 
Het is toch een van de leukste fases in de bouw van een model vind ik, decals plaatsen. En het ziet er meteen serieuzer uit.
 
knap zeg , helemaal anders dan in het begin ,, ook ik vind dit een mooi vliegmachien
 
Erg mooi geworden. Is dat een beetje vergeling op het wit van de decals of worden deze verondersteld off-white te zijn ?
 
Die blauwe streep maakt het gelijk een boeiend vliegtuig.
De decals geven direct een boost wat mooi om zien is.
Knap vliegtuig zo.
 
Een streep met wat extra kleur geeft direct een ander beeld van dit model.
Nog een korte sprint naar het einde Erwin ;)
 
Mooie vorderingen. Dergelijke oude kits zijn dikwijls een nachtmerrie voor de moderne modelbouwer. Dit toestel blijkt heel goed mee te vallen, zeker als de originele decals werden gebruikt. Succes met de afwerking.
 
Erg mooi geworden. Is dat een beetje vergeling op het wit van de decals of worden deze verondersteld off-white te zijn ?
Is een heel klein beetje vergeling Danny, ze zijn niet meer van de jongste hé. Al een succes dat ze heel gebleven zijn doordat ik ze van bij het begin van de bouw ingespoten had met decal spray.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan