Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ook al voorgehad dat er lichaamsdelen afbreken bij oudere figuren tijdens de opkuis maar ik gebruik deze dan als gesneuvelden op mijn Waterloo dio.@Erwin , @marnic is steeds welkom met zijn expertise ter zakenipoog:
Foto's en/of tekeningen van de uniformen zijn steeds welkom..
@Pascal Ik verlang ook naar de start van de kleuren, maar heb nog veel kuiswerk voor de boeg..
@Silenoz , merci, is intussen verwijderd en opnieuw in de primer gezet
Nog enkele uren bezig geweest en toch kan ik niet veel tonen van de werken..gen rollen:
Er waren namelijk nog figuren welke hun oude verf moesten verliezen, en dit moest eerst gedaan worden.
Het zijn kleine figuurtjes en paarden, dus terwijl ik toch de ovenreiniger ging gebruiken, kon ik evengoed nog wat andere oude, beschilderde figuren erbij gooien zodat deze dan klaar zijn voor toekomstig (her)gebruik.
Uiteindelijk had ik een aardig hoopje figuren en die heb ik gisteren allemaal onder de ovenreiniger gespoten en een nachtje laten trekken.
Deze morgen ben ik begonnen met ieder figuurtje met een oude tandenborstel te ontdoen van de verf. Het ging redelijk makkelijk op de meeste figuren, het neemt echter wel wat tijd in beslag...En het is een vuil werkje...
Links de doos met ovenreiniger, midden het eerste spoelwater, rechts de figuren even aan het uitdruppen alvorens terug in vers water gespoeld te worden.
Bekijk bijlage 430706
En dit ligt op de bodem als de ovenreiniger verwijderd word uit de doos
Bekijk bijlage 430707
Wat er ook kan gebeuren is dat er zo'n oude figuren tussen zitten dat de plastic verhard en broos is geworden.
Een zachte behandeling resulteerde toch in slachtoffers die zo snel mogelijk naar de veldchirurg werden gebracht.
Bekijk bijlage 430708
Na de chirurgie nog alles ontsmet met zwarte primer ter bescherming.
Bekijk bijlage 430710
En terwijl de chirurg van dienst was, nog wat plastische chirurgie toegepast om hoofdjes in een andere richting te kunnen plaatsen. Bij het tweede figuur waar dit werd gedaan is het hoofd de ruimte in geschoten om tot op heden niet meer terug gezien te hebben. Als gevolg werd een slachtoffer gevonden die als donor zou dienen.
Bekijk bijlage 430709
En dat is ongeveer een drietal uurtjes werkeps: