Hoofdsponsor

1/76 "Harvest havoc" British Royal Horse Artillery 1815. (Airfix)

ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Out of the box met wat scratsh/ombouw
BOUWBUDGET
Zo weinig mogelijk kopen, zo veel mogelijk zelf maken..
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Een reactie is steeds welkom :D
Moeten ze wel Engels kennen :unsuree: :-)

Blijf volgen en benieuwd hoe het dio gaat worden.
 
Weet niet goed wat ik er moet van denken, die berg lijkt mij wel hoog om juist bij een akkerland te liggen.
 
@Ron , ik ben even benieuwd als jij wat het gaat worden?? :LOL:

@Erwin , Heb geen idee of deze troepen ooit in deze buurt zijn geweest, maar ik heb me een beetje gebaseerd op deze foto van het Altmuhltal in Duitsland. Inderdaad, als je aan de voet van de berg kijkt, dan kan mijn berg kan nog wat aanpassing gebruiken... zal dit nog eens bezien, maar ik twijfel of ik nog veel plaats heb om er iets bij te voegen?
ref.049.jpg
Bron: Internet
 
De geschiedenis word hier een beetje herschreven daar de Engelsen niet in Duitsland rondreden met hun troepen.
In Amerika en hun koloniën wel in die periode.
ook Portugal kreeg de nodige steun van de Engelsen om de Fransen het leven zuur te maken in die regio.
De regio Luik zou wel kunnen en dan zijn de rotsen wel mogelijk ( maar ben niet zeker).
 
Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik van de geschiedenis uit die periode bitter weinig weet. :oops:
Het is dan ook geen historisch diorama geworden, enkel een presentatie van de troepen en materiaal.
En wie had het daar over Duitsland? Ik bedoelde regio Luik.... :rolleyes::LOL:
 
Het stukje landschap van regio Luik :winking: is iets verder afgewerkt.
Nu staat het te drogen, en dan eens zien of er nog iets kan of moet aan gebeuren?
En je hoort geen hoefgetrappel, maar misschien kan je het een beetje zien? :unsuree:
026.jpg
027.jpg
 
Ik zie vooruit naar een laag verf, dan kunnen we denk ik veel beter zien hoe zich de hoefafdrukken tonen.
 
Enkele stappen verder met het ondergrondje.
Het geheel werd met een spuitbus in het zwart gezet, kwestie van overal dezelfde ondergrondkleur te hebben.

028.jpg

En daarna kon er wat meer kleur gebruikt worden.
Ook de aanplanting is reeds een feit. Na de laatste foto te hebben genomen heb ik nog wat retouches gedaan aan het gras en werden de planten nog wat miniem bijgekleurd/gedrybrushed met wat groene verf. Zeer subtiel aanwezig, maar nog niet op deze foto...
029.jpg
 
Ik ga hier even de zeurmodus aanzetten in de afdeling "voor boer en tuinder".
Je geploegde groeven lopen naar de berg toe, in werkelijkheid zullen deze in het gunstigste geval over enkele meters meelopen met de vorm van de berg. Je zit daar in een tijd dat je nog moest ploegen met paard en ploegijzer, je moet minstens de kans hebben om het paard en de ploeg te laten draaien alvorens een nieuwe voor te beginnen.
Je kan een dergelijk maneuver goed zien in het begin van de film "War Horse" voordat het paard naar de oorlog gaat.
Zeurmodus uit.

Voor de rest kan ik je idee heel goed volgen.
 
@Erwin , ik ben me bewust van dit feit, en had er in de beginfase een beetje rekening mee gehouden. Echter de basis van de berg is, na jouw opmerking ;), iets meer afgerond, waardoor de voorziene plaats voor de "uitlopers" van de groeven in beslag werd genomen. Het is een kwestie van compromissen maken met mezelf, en beslissen wat belangrijker is. De aansluiting van bergwand en veld is opvallender dan de groeven want deze verdwijnen grotendeels onder de paarden. :winking:
Het oppervlak is maar zo klein als het is, en dient het in eerste plaats als "etalage" voor de paarden en mannen en de rest...
 
Muggenzifterij waar ik nog wat van kan leren, heerlijk! I love it :D
 
@Erwin , @marnic is steeds welkom met zijn expertise ter zake :knipoog:
Foto's en/of tekeningen van de uniformen zijn steeds welkom..

@Pascal Ik verlang ook naar de start van de kleuren, maar heb nog veel kuiswerk voor de boeg..

@Silenoz , merci, is intussen verwijderd en opnieuw in de primer gezet :-)

Nog enkele uren bezig geweest en toch kan ik niet veel tonen van de werken.. :eek:gen rollen:
Er waren namelijk nog figuren welke hun oude verf moesten verliezen, en dit moest eerst gedaan worden.
Het zijn kleine figuurtjes en paarden, dus terwijl ik toch de ovenreiniger ging gebruiken, kon ik evengoed nog wat andere oude, beschilderde figuren erbij gooien zodat deze dan klaar zijn voor toekomstig (her)gebruik.
Uiteindelijk had ik een aardig hoopje figuren en die heb ik gisteren allemaal onder de ovenreiniger gespoten en een nachtje laten trekken.
Deze morgen ben ik begonnen met ieder figuurtje met een oude tandenborstel te ontdoen van de verf. Het ging redelijk makkelijk op de meeste figuren, het neemt echter wel wat tijd in beslag...En het is een vuil werkje...
Links de doos met ovenreiniger, midden het eerste spoelwater, rechts de figuren even aan het uitdruppen alvorens terug in vers water gespoeld te worden.
Bekijk bijlage 430706

En dit ligt op de bodem als de ovenreiniger verwijderd word uit de doos
Bekijk bijlage 430707

Wat er ook kan gebeuren is dat er zo'n oude figuren tussen zitten dat de plastic verhard en broos is geworden.
Een zachte behandeling resulteerde toch in slachtoffers die zo snel mogelijk naar de veldchirurg werden gebracht.
Bekijk bijlage 430708

Na de chirurgie nog alles ontsmet met zwarte primer ter bescherming.
Bekijk bijlage 430710

En terwijl de chirurg van dienst was, nog wat plastische chirurgie toegepast om hoofdjes in een andere richting te kunnen plaatsen. Bij het tweede figuur waar dit werd gedaan is het hoofd de ruimte in geschoten om tot op heden niet meer terug gezien te hebben. Als gevolg werd een slachtoffer gevonden die als donor zou dienen.
Bekijk bijlage 430709

En dat is ongeveer een drietal uurtjes werk:eek:eps:
Ik heb ook al voorgehad dat er lichaamsdelen afbreken bij oudere figuren tijdens de opkuis maar ik gebruik deze dan als gesneuvelden op mijn Waterloo dio.
 
Na de omzwervingen via enkele kastelen en een verlaten villa, ben ik terug hier aanbeland.
En er begint stilaan kleur in te komen..
031.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Merci voor de reacties makkers :-)

Telkens kleine vorderingen per sessie, maar na enkele sessies is er stillaan vordering te zien.
Figuren zijn bijna klaar.
038.jpg
039.jpg
040.jpg
 
Echt heel mooi geschilderd op de vierkante micrometer.
 
Strak, voor zo een kleine prutsfiguren een kus van de juffrouw en een bank vooruit. :ROFLMAO:
 
Ben het wel eens met mijn voorgangers, knap werk(y)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan