Hoofdsponsor

1/30 Guillow's Spitfire MK-1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de complimenten en ja de bouw vlot goed door de eenvoud van het pakket:sleep:
(De leeftijd is ook vanaf 10 jaar staat op de doos :laugh::laugh::laugh:)

Je, huh......en daar is er al weer een up-date......dus :huh:

Als laatste wordt de romp verder afgewerkt.
IMG_1728_zps3cde31f4.jpg

Over de gehele lengte worden dunne latjes aangebracht waar straks het tissue wordt opgeplakt:
IMG_1736_zpsb5509b92.jpg

Ik had verwacht dat dit wat lastiger zou zijn maar ook hier weer een perfecte passing:
IMG_1736_zpsb5509b92.jpg

En al het balsa werk is nu bijna klaar;
IMG_1741_zpse2f4701c.jpg

Want nu is het duidelijk waar deze twee horen te zitten ;)
IMG_1742_zps2f6a6963.jpg

Zo dus;
IMG_1744_zps88a670cb.jpg

Dry-fit:
IMG_1739_zps2812e10d.jpg

Nu is het balsa werk klaar en kan ik alles een schuurbeurt gaan geven en de eerste behandeling met de spanlak geven.
Het balsa hout wordt eerst 2 maal gelakt met spanlak om meer stevigheid te krijgen. ( wel eerst de spanlak nog gaan halen:sleep: )
Daarna kan ik beginnen met het bespannen. Al met al een leuke, makkelijke kit tot zover om in elkaar te steken:laugh::laugh:

En toen kwamen de beren op de weg die de bouw waarschijnlijk gaan vertragen:@.......
Ondertussen namelijk ook al wat verder gekeken en de oliekoeler, uitlaten, en andere uitsteeksels zijn gemaakt door vacuümvorm.
De kwaliteit daarvan is niet wat ik wil dus dat zal allemaal gescratcht worden. Ook de propeller die bijgeleverd is klopt niet.
deze is 2 bladerig terwijl deze toch echt 3 bladerig behoord te zijn, dus dat wordt ook zelf maken....

Fred

Een 2-bladige propellor kan ook voor dit type Spit Fred :

spitfire-i-compass-swinging-721083.jpg

Er zijn genoeg aftermarket spullen te vinden voor Spitfires, het is enkel een kwestie om te weten wat de schaal van jouw kit is. Een goede vacuform of styreen canopy lijkt me ook een hele verbetering.

Zit er een cockpit bij deze kit ?

Nee er zit geen cockpit bij.
Op de tekening staat dat de 2 bladerige prop voor het vliegen is en als je deze statisch wil maken staat op de tekening ook uitgelegd hoe je een 3 bladerige zelf kan maken.
Daar kom ik nog op terug hoor hoe ik dat ga aanpakken!

Fred

Hallo Fred, je gaat als een speer. Telkens ik eens wilde posten was je er al weer met een nieuwe up-date.
Ziet er mij een deftig kitje uit (ondanks de leeftijd), zonder al te veel moeilijkheden.
De pasvorm lijkt mij ook perfect uit te komen, maar veel zal hier toch ook wel afhangen van de vaste hand van de "snijder"...
Ik blijf je volgen.

Mark

Amai Fred dat gaat nog al vooruit, ik ben een paar dagen niet meer op het forum geweest en nu een hele boterham moeten lezen. Mooie uitleg voor het bouwen van een van de beroemste vliegtuigen van WW2 en een prachtige kit. Moest ik deze kit ergens tegenkomen dan wil ik deze ook wel.

Mooie bouw tot nu toe. Ooit zo'n messerschmitt gemaakt van hun giant scale reeks. Voor de prop ben ik naar een RC-winkel geweest voor een prop van ongeveer de goede schaal, en met een plug heb ik deze kunnen vastzetten op de romp. Benieuwd naar wat je ervan gaat maken.

Amai Fred dat gaat nog al vooruit, ik ben een paar dagen niet meer op het forum geweest en nu een hele boterham moeten lezen. Mooie uitleg voor het bouwen van een van de beroemste vliegtuigen van WW2 en een prachtige kit. Moest ik deze kit ergens tegenkomen dan wil ik deze ook wel.

Ik heb deze gisteren zien liggen in de modelbouwwinkel in Aalst, zelfs in 2 verschillende schalen. voor wie interesse heeft dat is in de Kattenstraat tegen de grote markt.

Ik heb deze gisteren zien liggen in de modelbouwwinkel in Aalst, zelfs in 2 verschillende schalen. voor wie interesse heeft dat is in de Kattenstraat tegen de grote markt.
Gisteren een besteld bij HobbyTrade Utrecht, ben benieuwd. :)

1 keer geweest na het werk en kon direct weer vertrekken, kassa was afgesloten een half uur voor sluitingstijd, sindsdien niet meer geweest

1 keer geweest na het werk en kon direct weer vertrekken, kassa was afgesloten een half uur voor sluitingstijd, sindsdien niet meer geweest

Dat is niet echt een goede service.
Ik moet eerlijk zijn en zeggen dat ik dit nog niet mee gemaakt heb. Tot nu toe heb ik zelf altijd al een goede service gekregen.
Ze zijn wel niet altijd de goedkoopste als je begrijpt wat ik bedoel. Dikwijls zijn ze op hun bouwdozen een paar euro duurder dan ergens anders heb ik al ondervonden en met hun RC soms zelfs meer dan een paar euro behalve als de prijzen door het merk vast gelegd zijn. Heb er eergisteren zelfs een quadrokopter gezien die ik ergens anders €40 goedkoper gekocht heb.

Nou Jim.....laat maar komen dan hé :D:D

Zoals verwacht gaat de bouw nu wat langzamer, maar we gaan wel door hoor:P

Goed, de romp en vleugel een flinke schuurbeurt gegeven:
IMG_1769_zps42dfdc43.jpg

En daarna maar eens een eerste laagje spanlak:
IMG_1770_zps8bb09afc.jpg

IMG_1771_zps74d70ada.jpg

De spanlak verstevigd het balsahout en vormt een mooi laagje voor de tissue aan te brengen. (maar dat later;) )
Netjes klaar, je ziet er niets van maar ruikt het des te beter:angry:
IMG_1772_zps676ff8d1.jpg

Fred

heb deze start niet gezien Fred , een houte nog nooit gezien , ben benieuwd !!! netjes gebouwd

nee nooit gezien deze houten uitvoering , alleen die je bij de snoepwinkel kon kopen in zo,n papiertje in elkaar zetten elastiekje eraan en schieten maar .

ik denk dat anderen dit speeltje van 50 cent wel kennen van vroeger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan