Hoofdsponsor

1/30 Guillow's Spitfire MK-1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is niet leuk dat je vrouw ziek op bed ligt:( maar het geeft wel lekker veel bouw tijd :D

Het eerste stuk van de romp losgemaakt van de tekening:
IMG_1675_zps0b4351bd.jpg

IMG_1676_zps8aff17dd.jpg

En de andere kant ertegen gaan plakken:
IMG_1678_zpse23b5809.jpg

En ook dit weer met de LEGO blokjes om alles mooi recht te houden:
IMG_1679_zps752b0229.jpg

Het onderste gedeelte is nog niet vastgeplakt omdat ik niet precies weet hoe dit moet komen.
IMG_1682_zps942ef285.jpg

Dus een begin aan de vleugel gemaakt die op dat plek moet komen zodat ik dat goed kan uitmeten:
IMG_1684_zps29a3b39f.jpg

Ik ben morgen ook nog vrij dus wil er nog even lekker aan doorwerken.

Fred

Al een mooie start Fred.
Ik heb een paar jaar geleden eens gestart met zo een DR-I. Hij is in elkaar geraakt maar weet niet goed hoe ok de doek er moet over hangen en bevestigen.
Ga dit dus goed volgen.

mvg
Werner

Fred, ik zou die lange dunne latjes van balsa, foto 4 bij Barney, vervangen door ander materiaal. Ze zijn zo breekbaar als ik weet niet wat en verbuigen makkelijk. Deze latjes verbinden de romp doorsnedes aan elkaar en vormen de romp. Je bent er zo doorheen. Een ei is hard vergeleken hiermee.

BTW: moet die boot niet eerst af!

Dat gaat lekker snel Fred.
Ben benieuwd hoe je de bekleding gaat aanbrengen.
Heb ook nog zo een model liggen (focke wulf) maar zou niet weten hoe ik die bekleding moet doen.

Fred, ik zou die lange dunne latjes van balsa, foto 4 bij Barney, vervangen door ander materiaal. Ze zijn zo breekbaar als ik weet niet wat en verbuigen makkelijk. Deze latjes verbinden de romp doorsnedes aan elkaar en vormen de romp. Je bent er zo doorheen. Een ei is hard vergeleken hiermee.

BTW: moet die boot niet eerst af!

De zwakte valt nogal mee hoor Paul, althans dat vind ik :D Ik bouw dit vliegtuig ook statisch en zal er niet mee gaan vliegen, deze zal dus naderhand geen klappen krijgen van het landen;)
Ook ga ik proberen om de romp te bekleden met de tissue die in de doos zit, ik zie de uitdaging al voor me:O

Het schip wordt ook nog afgemaakt hoor en er staan nog 3 halve projecten op tafel.......:unsure:

Dat gaat lekker snel Fred.
Ben benieuwd hoe je de bekleding gaat aanbrengen.
Heb ook nog zo een model liggen (focke wulf) maar zou niet weten hoe ik die bekleding moet doen.

Ja Jelle, de bekleding gaat een uitdaging worden, heb dat ruim 25 jaar geleden voor het laatst gedaan.
Maar in de BB staat het goed uitgelegd heb ik gezien.
We zullen wel zien;)

Fred

mooi fred ik laat je al lekker bouwen dan kan ik later mooi bij je komen lijken hoe je het aan pakt ;)

veel suc6 en het schijnt presies redelijk goed te passen 8)

Vandaag aan de vleugel begonnen:
IMG_1686_zps7a99addf.jpg

Ook deze wordt rechtstreeks op de tekening gemaakt, gewoon goed wegleggen en plakken maar:
IMG_1690_zps17396ddf.jpg

En met behulp van de LEGO blokjes de spantjes er netjes inplakken:
IMG_1692_zps4907c438.jpg

IMG_1693_zpscd00ea16.jpg

IMG_1694_zpsbd2cd2e9.jpg

Het middenstuk mocht nog niet geplakt worden:
IMG_1696_zps6e88c6ec.jpg

Dit omdat de vleugels nog in een hoek gezet moeten worden, de vleugeltip moet 1 inch omhoog. Hiervoor een malletje gemaakt en daarna de vleugeldelen aan elkaar geplakt:
IMG_1698_zpsb8ba98fc.jpg

IMG_1699_zps929b5672.jpg

Het geheel losgehaald van de tekening:
IMG_1702_zps742589ee.jpg

En de dwars verbindingen aan gebracht:
IMG_1706_zpsc7593342.jpg

Dry-fit :D:D
IMG_1707_zps1db13b09.jpg

IMG_1709_zps4a284441.jpg

Dit model laat zich tot zover zeer gemakkelijk in elkaar zetten:D

Fred

roadrunner.gif

Meep, meep......daar zijn weer met een up-date:D

Overzichtje:
IMG_1710_zps7a347618.jpg

Toen was de stabilisator aan de beurt:
IMG_1711_zps483c8695.jpg

IMG_1713_zps68add8fe.jpg

en klaar:
IMG_1714_zps215a3800.jpg

En het staartstuk:
IMG_1718_zps82072b61.jpg

IMG_1719_zps2ef0ee7a.jpg

en klaar:
IMG_1721_zps8adb2215.jpg

dry-fit:
IMG_1723_zps05a3b570.jpg

IMG_1724_zps6c7bf4c5.jpg

Ik weet dat het lijkt of het héél snel gaat maar tot nu heb ik nog maar 5 uur aan dit model gewerkt.:sleep:
Tot nu toe past alles goed in elkaar en is er weinig correctie nodig.
Nu wordt de romp verder afgewerkt met de kleine latjes en dat ziet er toch wat meer werk uit, ook zie ik verder op de weg al wat beren dus de vaart zal wel verminderen:unsure:

Spanlak is besteld en die kan ik zaterdag ophalen.

Fred

@Fred, ik volg dit in stilte, maar nu heb ik toch een vraag... die vleugels moeten onder een hoek worden gemonteerd wat je duidelijk illustreerd, maar zijn die balsadelen gewoon tegen elkaar gelijmd en is er niet een soort versteviging dan want zo lijkt het me toch niet echt stevig?

Hieronder zie je wat ik bedoel...
main.php

Heel leuk project om te volgen.
Tot nu toe nu ziet het er strak uit.

En moet jouw avatar niet eens vervangen worden?

Roadrunner.gif

Hey Fred, mooie bouw.
Let op e met die snelheid dat hij niet uit zichzelf gaat vliegen.:You_Rock_Emoticon::):
Echt al een mooi bouwsel. -foto-

@Fred, ik volg dit in stilte, maar nu heb ik toch een vraag... die vleugels moeten onder een hoek worden gemonteerd wat je duidelijk illustreerd, maar zijn die balsadelen gewoon tegen elkaar gelijmd en is er niet een soort versteviging dan want zo lijkt het me toch niet echt stevig?

Hieronder zie je wat ik bedoel...
http://www.modelbouwen.be/myalbum/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12162

Goede vraag, bedankt hiervoor en ik zal die even beantwoorden.

Op de foto hieronder zie je een detail opname.
Ik heb de rode cirkels van jou overgenomen en daar zit de vleugel inderdaad koud gelijmd en dat is natuurlijk niet sterk genoeg ;)
In de gele cirkels zie je de dwars verbindingen in de vleugel gedeelte doorlopen en die zijn daar tegen elkaar geplakt.
Zo zijn er 6 verbinden ontstaan die de vleugel wel sterk genoeg maken.:D:D

IMG_1745_zpsd9725473.jpg

Fred

Aha, dus toch verstevigingen... tja, op die andere foto's zie je dat niet zo direct. Zo lijkt het me wel steviger ja, ik vroeg me al af.
Nu goed, ik blijf volgen, succes met de verdere bouw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan