Hoofdsponsor

1/72 GRB: Opel Blitz bus "StraBenzepp Essen".

STARTMOMENT:
11-11-2022, 19:30u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
16-12-2022, 19:30u.
Ja ook ben van die mening te dichtbij of model te klein om een goed beeld te schetsen maar het heeft toch iets
Toch knap gedaan
Marc
 
Ik had graag in grote letters geschreven "Schal de bazuinen en blaas de trompet want hij is af en mag gezien worden" maar jammer genoeg kan ik dit niet.
Na 24 uur extra drogen in de living zag deze er vanmorgen goed uit en klaar om de decals op aan te brengen.

De decals bleken echter al vlug te breken bij plaatsing. 4 lange en 4 korte chroom decals moesten blijkbaar dienen om de voorruiten een chroom sierlijst te geven, 2 nummerplaten voor en achter en een grote sierlijke op het dak boven de cabine.

De mooie egale verf/vernis vertoonde al gauw weer sporen van vingerafdrukken en, ergste van al, ik kreeg de indruk dat bepaalde lasnaden zich opnieuw begonnen te vertonen.
Last but not least brak het rechter voorwiel tijdens de behandeling af. De as is echter zo fijn dat ik meer dan een kwartier heb moeten passen en herpassen tot die weer op zijn plaats zat om dan vast te stellen dat mijn CA lijm slechts effectief heel snel droogt als je er Rocket Blaster op spuit. Voor dergelijke handeling heb je minstens drie handen nodig.

Wat mij betreft is het dus game over met deze bus.

Is de bus afgewerkt binnen de gestelde termijn van 5 weken? Ja.
Is hij afgewerkt naar mijn zin? Neen.
Zal hij te zien zijn op beurzen? Neen, behoudens misschien op de ledendag. Hij verdwijnt naar de parking van mijn museum/vliegveld waar hij team zal vormen met zijn 1/72 resin tegenhanger van Al.By.

De eindfoto's:

Bekijk bijlage 430002

Bekijk bijlage 430003

Bekijk bijlage 430004

Bekijk bijlage 430005

Bekijk bijlage 430006

Bekijk bijlage 430007

Bekijk bijlage 430008

Als einde voor deze afgewerkte bouw mag dus geschreven worden: 12/12/2022 om 1900 uur.

Ik had graag de andere civiele bus ook gebouwd in deze groepsbouw maar de ondervinding met deze StraBenzepp houd mij tegen omdat o.a. de raampartij van hetzelfde principe is en, hoe je ook probeert, er blijven altijd lijmsporen zichtbaar op de ramen.
Gelukkig ligt hier nog genoeg ander gerief te wachten op afwerking.
.
Zeer spijtig al dat verloren werk . Willy.
 
Ondanks de tegenslagen heb je hem toch mooi gereed gekregen ook al is hij niet naar je zin, en ach hebben we allemaal weleens.
 
Mooi model geworden en heb op de beurs van Putte weer ondervonden dat je niet op foto's kan verdergaan.
Tenzij je beroeps fotograaf bent dan misschien wel.
 
Al bij al vind ik het toch geslaagd, wat we hier zien is immers groter dan het echte model, om een beter beeld te krijgen zou het leuk zijn om een foto vanop een normale kijk-afstand te zien, m.a.w. vanop één tot anderhalve meter, zonder zoom, dan pas zouden we het echte resultaat kunnen beoordelen.
 
"De strijd is gestreden" en daar staat toch een leuk model!
Zeker als je weet wat de tegenslagen waren en de grote, of beter gezegd kleinte, van dit model.

Fred
 
Bedankt voor jullie steun en reacties.

Op vraag naar hoe groot de bus is en om deze op kijkafstand te fotograferen nog deze 3 foto's.

Pam 1.jpg

Hier staat hij op de wachtplaats voor bussen op mijn vliegveld/museum met een maatblokje er bij. In totaal is hij 11,6 cm lang, te vergelijken met een Dodge WC51 op schaal 1/35.

Pam 2.jpg

Een vergelijking met een jeep geeft een ander beeld.

Pam 3.jpg

Tenslotte op kijkafstand van ongeveer 1 meter.
 
Zoals je zelf zegt, misschien niet echt een beauty. Maar rekening houdend met de grootte, het kleurenschema en de moeilijkheidsgraad van het modelletje mag het eindresultaat er wezen.
 
Ik vind deze toch best gelukt, alleen het bouwverhaal erachter doet het resultaat oneer aan... dikke duim voor de volharding...
 
Proficiat met het halen van de eindtermijn , speciaal model geworden. Je geeft zelf aan wat de plus en de minpunten zijn , ik sluit me hierbij aan. Jij bent al klaar , ik moet nog beginnen 🤣😬

Greetzzzz Modest.
 
al bij al blijft het een specialeke he wat wel mij veel kijkplezier bezorgde
 
De bus ligt bij velen aan het hart geloof ik, ook bij mijn vrouwken Linda.
Gisterenavond vroeg ze opeens hoe het stond met de bus. Toen ik vertelde dat deze afgewerkt was maar dat ik er niet tevreden over was kwam de vraag "Waarom niet?". Hele uitleg en gezegd dat ik zelfs geen foto's op FB ging posten hierdoor.
Ze ging blijkbaar niet akkoord en vond dat ik dat wel moest doen.

Daarom deze namiddag nog foto's buiten genomen van de bus. In totaal 22 foto's waarvan ik er volgens mijn vrouw 5 kon weerhouden want ze wou per sé dat de bus niet op een ondergrondje doch op de tuintafel gefotografeerd werd in dezelfde richting als de nerven.
Vermits ik het leven nog niet beu ben omdat ik nog veel te veel kits moet bouwen zal ik mij dus weerhouden tot die 5.
(Mijn 2de naam is niet sloef, ik lig onder een hele Brantano !! :-):-))

Buiten 1.jpg


Buiten 2.jpg

Buiten 3.jpg

Buiten 4.jpg

Buiten 5.jpg

Deze zullen dus te zien zijn op FB.
 
Ik blijf erbij, prima model hoor, zeker gezien de moeilijkheid.

Je kunt echter nog steeds een van de vier gaten in het rechter voorwiel, zwart schilderen. Ikzelf kan er niet meer omheen kijken. Moet je natuurlijk zelf weten he ;)
 
Ik sluit me volledig aan bij Roy, dit model is niet zo-zo gelukt, het is echt wel goed gelukt. We hebben het hier tenslotte over brailleschaal en geen 1/24 of zelf 1/48, die inderdaad veel mooier afgewerkt kunnen worden.
 
Ik blijf erbij, prima model hoor, zeker gezien de moeilijkheid.

Je kunt echter nog steeds een van de vier gaten in het rechter voorwiel, zwart schilderen. Ikzelf kan er niet meer omheen kijken. Moet je natuurlijk zelf weten he ;)
Wel, geloof het of niet, maar het is geschilderd. Zal er misschien nog een extra laagje op doen.
 
Blijf het ook geslaagd vinden.
Velen (waaronder ikzelf) hadden het al op gegeven met de werken die ik hier gevolgd heb.
 
Ondanks alles een mooi model geworden.
De aanhouder wint.
 
Was erg fijn om te volgen. Plezante bus! Jammer van de tegenslagen maar knap dat je toch hebt doorgezet. Toch wel nieuwsgierig om hem eens 'in het echt' te zien.
 
Mooi kitje en zo als ik U ken gaat je er iets fantastisch mee maken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan