Hoofdsponsor

1/72 GRB: Edgley EA-7 Optica

Om glas op te blinken gebruik ik Xerapol plastic polish, mij aangeraden door iemand die met de motor rijd en daarmee regelmatig het scherm van zijn helm oppoetst.
Tube 50 gram, 2 soorten fijn schuurpapier en zacht doekje inbegrepen, denk dat ik iets van een 10€ betaald heb.
 
Bedankt Erwin. Ga ik eens voor uitkijken.

@ Roy: gaat erom spannen, maar ik vrees ervoor. Druk paasweekend voor de boeg...

Vandaag de romp in zijn basiskleur gespoten (wit...) heeft toch een avondje geduurd om het er mooi op te krijgen...
 
Overhaast het maar niet, het belangrijkste is dat je lekker in the flow bezig bent geweest en dat je model hoe dan ook bijna af is straks.
 
I know. Romp staat in zijn eerste kleur. Wit raampartijen zijn voor de tweede keer gepolijst en liggen nu te drogen na hun gauzy badje

1443213-11032-22-1440.jpg


1443215-11032-50-1440.jpg


1443217-11032-35-1440.jpg


1443219-11032-64-1440.jpg


Hier was het iets moeilijker om geen druipers te hebben
1443214-11032-10-1440.jpg
 
Ik vind het erg mooi en meen dat dit een vliegtuig is dat gezien mag worden. Jammer dat het zo onbekend is; in elk geval dus niet meer bij de volgers van dit topic.
 
En de tweede keer mislukt met die gauzy... mijn stukken zagen er beter uit na schuren en polijsten dan na deze laag

1444303-11032-17-1440.jpg


Deze wordt afgewerkt, maar niet binnen de tijd.
 
Derde keer zeker raak.

Ik laat deze bouw hier nog even staan totdat je ofwel de termijn niet haalt of met zekerheid aangeeft dat het niet gaat lukken.
 
Heb te weinig ervaring om dit met doorzichtig plastiek nog maar te durven.
Volg met interesse mee hoe dit afloopt want kan vroeg of laat nodig zijn.
 
Ik hoop echt dat deze niet als shelf queen eindigt... er vanuit gaande dat deze in de groepsbouw eindigt, ga je 'm dan wel afronden? Je bent zo ver!
 
Ja, deze komt af.. nieuw product gaan halen... nu nog de tijd om nog eens te polijsten.

Probleem zou kunnen zitten bij een te gladde basis voor ik het product aanbracht... en dat ik zo bij het drogen "visogen" creëerde...

't Is ook nooit goed
 
Ook ik hoop dit model eens afgewerkt te kunnen zien, ik help duimen...
 
Met ammoniak komt de gauzy er terug af. Hoef je niet telkens te polijsten.
 
Kalm blijven , nie opgeven en afwerken die rare vogel

Greetzzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan