Hoofdsponsor

1/12 GRB: Ducati Superleggera V4

STARTMOMENT:
28-12-2022, 8:22u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
01-02-2023, 8:22u.
Tegenslag met die gietnaad maar voor de rest goed gevorderd.
 
Sterk bezig Anthony. Opletten om mij als voorbeeld te nemen hé, is op eigen risico :D

Het goudkleurige onderaan de vork is dat een decal of verf?

Ik gebruik voor de zekerheid toch altijd een laagje primer ook al zijn die verfjes erg goed.
 
Prachtig voorwiel heb je in elk geval al afgerond, knap! Die gietlijn niet zien kan iedereen overkomen... midden in het wiel maar je let er niet echt op; en als ze dan zeggen 'daar zit een gietlijn' dan snap je met terugwerkende kracht niet hoe je 'm NIET kon zien. Bekend fenomeen.

Decals lijken er inderdaad strak tegenaan te zitten. Met nog ruim twee weken te gaan, ligt tijdige finish zeker nog binnen bereik.
 
Bij gelezen en onder de indruk van mooie werken.
 
Het goudkleurige onderaan de vork is dat een decal of verf?
Volgens het boekje moet je eerst een chrome verf aanbrengen en vervolgens transparant geel , chrome heb ik met BMF gedaan en dan het geel , moet nog een wash krijgen

Prachtig voorwiel heb je in elk geval al afgerond, knap! Die gietlijn niet zien kan iedereen overkomen... midden in het wiel maar je let er niet echt op; en als ze dan zeggen 'daar zit een gietlijn' dan snap je met terugwerkende kracht niet hoe je 'm NIET kon zien. Bekend fenomeen.

Decals lijken er inderdaad strak tegenaan te zitten. Met nog ruim twee weken te gaan, ligt tijdige finish zeker nog binnen bereik.
Kon die wielen wel door het raam gooien , hoe had ik die kunnen missen , was eigenlijk zeer verrast voor zo'n gloednieuwe kit ...
Hoop de komende week het meeste werk te verzetten om tijdig te eindigen :)


Greetzzzz Modest
 
Bouwers ,

Ik had gehoopt deze week veel meer gedaan te krijgen in dit projectje , echter er is in het leven zoveel meer te doen als bouwen alleen.....
Soit de vorderingen :

De carinage is in de 2K clear gezet , 2K van Gravity , weet niet goed of ik er tevreden van ben , spuit wel goed weg maar voelde mij toch zekerder met ZP Diamond clear , zal na S&P laten weten hoe goed dat spul is

52638551396_44d6187e3a_b.jpg


Ondertussen het kader opgebouwd en de motor op zijn plaats gezet met...... schroeven (zie pijl ) das helemaal iets nieuws voor mij , er zit een heel zakje met verschillende schroeven ( wit , zwart , lang , kort... ) in deze kit

52639027313_2261b6c4d4_b.jpg


je weet soms niet meteen welke schroef je nodig hebt , maar op het bouwplan staan de schroeven op ware grote , dus kun je ze op je plan leggen en ben je zeker dat het de goede schroef is

52639099523_8a7beda22c_b.jpg


Schroefjes of de schroevendraaier zijn ook magnetisch

52639041915_5a2f77628b_b.jpg


zo heb ik dan alles wat ik tot nu toe had samengebouwd en warempel het begint op een motor te lijken

52638986480_64d7fb64aa_b.jpg


52638986565_3d0d46be55_b.jpg


Verder heb ik een zeer futuristisch (voor mij toch ) uitlaatsysteem van een voor mij Russisch klinkend merk gebouwd en gespoten


52638038032_606f1fd1ce_b.jpg


verf voor deze moet je (volgens het boekje he ) zelf mengen , vind het wel wat hebben , voor de liefhebbers : Metalic Orange , Gunmetal en zilver


Dat was het voor nu , blij dat ik nog een dag of tien tijd heb.....


Greetzzzz Modest
 
Dat van die schroefjes is typisch Tamiya; zit een beetje ingebakken in de bedrijfscultuur daar. Hopelijk zijn ze niet (teveel) in het zicht.

Verf mengen volgens het boekje hoeft niet per se hè, het gaat erom dat je een soortgelijke kleur krijgt. Maar wel tot dat je het zo ver doorvoert!

Zoals al eerder gezegd tijdens deze groepsbouw: als het niet binnen de gestelde tijd lukt.. geen probleem dan werk je m gewoon buiten de groepsbouw af. Kwaliteit is belangrijker dan een dag te snel gewerkt en grove fouten in de afwerking.

Succes met de laatste stukken lood!
 
Zoals al eerder gezegd tijdens deze groepsbouw: als het niet binnen de gestelde tijd lukt.. geen probleem dan werk je m gewoon buiten de groepsbouw af.

Geef niet op ! Ben ik veel te koppig voor 😬


Greetzzzz Modest.
 
Speciaal met die vijsjes maar mooi model aan het worden. Die uitlaat vind ik zeer geslaagd.
 
Merci voor de complimenten , das ook een motivator om voort te bouwen :)

Was het decalsheet tegengekomen en vond het nogal vreemd dat ik een paar van die streepdecals over had en nog een paartje Ducati logo's
bouwplan erbij genomen en wat blijkt

de onderdelen van de carinage in de cirkel moeten één onderdeel vormen

52641797752_a5f665f229_b.jpg


dit dus :

52642234781_7dcc8bb997_b.jpg


echter dit moest eigenlijk zonder scheidingslijn zijn en moet bovendien in een carbon decal

52642672430_70c87c1ddf_b.jpg


dus mag Modest dit onderdeel onder handen nemen en die lijn een badje CA lijm geven


52642709158_3f03e0748e_b.jpg


dat wordt schuren en spuiten en hopen dat het goed komt :(

Verder deze vorderingen van dit weekend

52641725652_c3f0b9d79b_b.jpg


52642672615_7211da5b78_b.jpg


Begint al echt op een vliegtuig te lijken niet ?! :) :)

pasvorm van deze kit is echt geweldig , en die vijzen worden telkens bedekt door andere onderdelen , dus de meeste ga je niet meer zien
wish me luck , te tijd begint te dringen.....


Greetzzzz Modest
 
Ziet er toch al een sterk model uit. Komt helemaal goed (y)
 
Beestig beest, heb altijd mijn zicht in de profielen van de banden, heel anders dan die bij auto's.
 
Zie dat ik reactie ben vergeten te plaatsen wat wel meer gebeurd.
Hier worden mooie motors gebouwd tegenwoordig en ben onder de indruk van jullie kunnen.
Mooi werk .
 
Wow dat is echt een heel stoer en robuust uitziend model, ogenschijnlijk vlekkeloos gebouwd.

Decal-kwestie wacht ik in spanning af. Zou denk ik moeten lukken ook al hecht je de secondenlijm (noodgedwongen bijna) op lak.
 
Beste bouwers

De eindmeet komt langzaam maar zeker in zicht , ik hou me nog altijd aan mijn voornemen om elke dag iets aan de Ducati te doen

52649067983_2ba157901c_b.jpg


52648582671_8f65044b6d_b.jpg


moet enkel nog dat ene onderdeel van hierboven ( die uit twee delen ) terug in de clear zetten en de twee hoofdonderdelen van de carinage S&P
alee das allemaal makkelijker gezegd dan gedaan hoor , maar denk toch dat ik het ga halen ......


Greetzzzz Modest
 
Nog een klein sprintje (met wheelie?) tot de eindmeet 🏍️
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan