Hoofdsponsor

1/12 GRB: Ducati Superleggera V4

STARTMOMENT:
28-12-2022, 8:22u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
01-02-2023, 8:22u.

Modestforest

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 nov 2014
Berichten
1.065
Bouwers ,

ik ga deelnemen aan de groepsbouw. Zoals eerder aangegeven kon een auto niet wegens de regels van de GB. Bovendien wou ik eens iets anders proberen , had links en rechts rondgekeken voor een onderwerp , nie makkelijk en bovendien moet ik dat klusje klaren in 5 weken. Het moest mij ook nog aanspreken , ik bouw niets wat ik niet mooi vind. Ik heb zeker 35 jaar geleden een motor gebouwd , het was een bordeauxrode Harley als ik het goed herinner , geen verf , alleen lijm en de decals , wel veel plezier aan gehad weet ik nog , en een mooi resultaat…. Denk ik toch 😄
Bovendien heb ik hier met veel plezier het Ducati topic van Michel gevolgd en zodoende is mijn nieuwsgierigheid een beetje aangewakkerd. Heb al bouwfilmpjes gezien van deze kit en RUDD is er een zeer mooi model van te maken…. Als het toch in de soep loopt geef ik de kit aan Michel , die weet daar wel raad mee 😄
Dus deze zal het worden :

52478965415_767e85d7ff_b.jpg


vandaag opgepikt op de Zwarte Berg , zal morgen eens kijken wat er allemaal in de doos zit en wat foto’s nemen en posten. Weet nog niet wanneer ik er mee ga beginnen , ben nogal lekker aan het freubelen aan de C9…..

Greetzzzz Modest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het toch in de soep loopt geef ik de kit aan Michel , die weet daar wel raad mee

Iemand zit nu misschien in dubio tussen hoop dat de bouw lukt enerzijds; en anderzijds: hoop deze kit nog eens te doen :D

Mooi project, ik herinner met van Michels bouw voor zover relevant voor deze groepsbouw vooral, de standaard. Even goed kijken hoe je deze het beste kunt bouwen zonder dit vrij tere onderdeel te breken. Niet teveel testfitten? Michel heeft daar vast een tip over.

Ik zet 'm in de lijst, laat maar weten wanneer je zult zijn begonnen dan zet ik het startmoment en eindmoment erbij.
 
Mooie fiets en ik hou hem in de gaten.
 
Veel plezier ermee. Leuk dat je mijn topic leuk vond. Ter info: dit een ander model dan dat ik heb gebouwd al zullen er wel overeenkomsten in zijn.

De standaard zou ik pas op het einde monteren en ik heb deze vastgelijmd in het wiel ipv enkel de polycap te gebruiken. Maar mogelijks pastte dit bij mij net iets minder goed door AM velgen en zal je met de tamiya velgen geen probleem ondervinden.

Komt zeker goed in u handen.
 
Bouwers ,

ik ga deelnemen aan de groepsbouw. Zoals eerder aangegeven kon een auto niet wegens de regels van de GB. Bovendien wou ik eens iets anders proberen , had links en rechts rondgekeken voor een onderwerp , nie makkelijk en bovendien moet ik dat klusje klaren in 5 weken. Het moest mij ook nog aanspreken , ik bouw niets wat ik niet mooi vind. Ik heb zeker 35 jaar geleden een motor gebouwd , het was een bordeauxrode Harley als ik het goed herinner , geen verf , alleen lijm en de decals , wel veel plezier aan gehad weet ik nog , en een mooi resultaat…. Denk ik toch 😄
Bovendien heb ik hier met veel plezier het Ducati topic van Michel gevolgd en zodoende is mijn nieuwsgierigheid een beetje aangewakkerd. Heb al bouwfilmpjes gezien van deze kit en RUDD is er een zeer mooi model van te maken…. Als het toch in de soep loopt geef ik de kit aan Michel , die weet daar wel raad mee 😄
Dus deze zal het worden :

52478965415_767e85d7ff_b.jpg


vandaag opgepikt op de Zwarte Berg , zal morgen eens kijken wat er allemaal in de doos zit en wat foto’s nemen en posten. Weet nog niet wanneer ik er mee ga beginnen , ben nogal lekker aan het freubelen aan de C9…..

Greetzzzz Modest.
Zeer imposant model. Willy.
 
Merci voor de interesse mannen , @Michel : ging eerst dezelfde bouwen maar dan RUDD wegens de regels van de GB , maar dan is het nieuwe er een beetje af hee , daarom de opvolger.
Vandaag eens door de doos geweest en ze zit nogal vol :) , heb een paar foto's van de inhoud gemaakt :

52494625349_fa742405e8_b.jpg


52494625279_49d1aff7a7_b.jpg


52494896018_b751bf532f_b.jpg


52493858972_da9b564e05_b.jpg


52494813865_2fc4ae5d3e_b.jpg


Veel dingen die ik normaal niet tegenkom in mijn kits , schroeven en schroevendraaier , er zitten zelfs twee mini magneetjes in de doos
Hier de handleiding voor wie interesse heeft : https://www.scalemates.com/products/img/0/5/8/1426058-66-instructions.pdf

Ga hier eens rustig een beetje alles bekijken en ontcijferen , de lijst van verfjes is ellenlang , en sommige waren niet verkrijgbaar bij Domino , nu ben ik niet gebonden aan de Tamiya verfjes maar hier en daar moet er gemengd worden , en Zero Paints met Tamiya LP of Alclad mengen is geen goed idee denk ik. Maar de vijf weken regel is er ook nog hee , dus maken dat alles in huis is voor ik er aan begin.
Jullie horen hier binnenkort meer van.....

Greetzzzz Modest
 
Ik volg ook uiteraard. Meer onderdelen dan in de andere kit precies. Mogelijks schaf ik deze ook nog aan :)
 
Blijf mooi kwaliteit spul van Tamiya als je de spreu`s ziet
 
Magneetjes zijn misschien bedoeld om panelen los te halen om de techniek erachter te tonen, ben benieuwd.

Nee de Alclad en Tamiya zou ik niet mengen, hoewel het zomaar eens goed zou kunnen gaan. Leuk experiment maar wsch niet het beste voor deze bouw.

Qua schildering gaat het vooral om de door de kit voorgeschreven kleuren, minder om het merk of type verf.
 
Mogelijks schaf ik deze ook nog aan :)
Mogelijks krijg je hem wel 😂

Blijf mooi kwaliteit spul van Tamiya als je de spreu`s ziet
is waar , echter de benzinetank bestaat uit twee delen , dus dat wordt vullen en schuren 😬

Magneetjes zijn misschien bedoeld om panelen los te halen om de techniek erachter te tonen, ben benieuwd.
Zou kunnen , heb nog geen tijd gehad om het uit te zoeken

Nee de Alclad en Tamiya zou ik niet mengen, hoewel het zomaar eens goed zou kunnen gaan. Leuk experiment maar wsch niet het beste voor deze bouw.
Ik ga me niet wagen aan experimenten, mede doordat dit mijn eerste poging is om een motorfiets te bouwen en tja… die vijf weken hee.
Heb ook geen zin in remoliebadjes


Greetzzzz Modest.
 
Ik zou de rode kleur zeker de voorgeschreven verf van tamiya gebruiken. Waarschijnlijk een TS spuitbus.
Dit omdat tamiya de rode decal kleur meestal doet matchen met hun eigen voorgeschreven verf.
 
Mooie kit.
Veel plezier om deze op 5 weken te maken.
 
Hey Anthony weer een hevige supporter bij hoor ik vind de " Duc " nog altijd 1 van de wreedste machines
Prachtig , heb er in Deinze ook nog voor gestaan ik denk dezelfde kit
suc6 maat
 
Bouwers ,

Hoewel ik nog jaren :) werk heb aan de Sauber C9 toch besloten te beginnen aan mijn bijdrage aan de groepsbouw.
Vandaag moest ik niet werken dus een mooi moment om te beginnen aan de Ducati. Zoals in het reglement beschreven begint de klok te lopen als je het eerste onderdeeltje uit de sprue haalt. Dat was vandaag om 08u22 locale tijd
Ter voorbereiding heb ik in de afgelopen weken al wat research gedaan : Youtube , scalemates, foto's opgezocht , ervaringen van andere bouwers bekeken..... en van scalemates de handleiding gedownload van deze kit , heb die grondig bestudeert en tot de volgende conclusie gekomen :
de kit bestaat uit 3 grote groepen onderdelen die in dezelfde kleur moeten gespoten worden

Rood voor de "carosserie "
Zwart semi gloss voor het kader en wielen
Alu voor de motor oa

Dus heb ik de handleiding op voorhand doorspit en alle onderdelen van deze 3 kleurgroepen aangeduid

52591574661_cd31f1d8cb_b.jpg


52591128892_7e40fc16dd_b.jpg


zodoende kon ik deze morgen beginnen met het uit de sprue halen van onderdelen , direct ontbramen en schuren en opkuisen en in drie containers gooien . Nu niet meteen het meest spannende werk als je een model bouwt , maar hoop door deze werkwijze aan te houden veel tijd te besparen om wat makkelijker de deadline te halen.
Na een paar uur bandwerk heb je dan volgend resultaat :

52591090592_323c975d83_b.jpg


vlnr : de rode onderdelen , de zwarte en de alu onderdelen

dit is dan wat nog overschiet in de spreu's

52592092018_8453c708dc_b.jpg


Valt goed mee , denk het overgrote deel toch al te hebben uitgehaald.

Door naar YT filmpjes te kijken over dit onderwerp wist ik al dat sommige onderdelen zoals de brandstoftank uit twee helften bestaat en dus aaneen moet gelijmd en de scheidingslijn zal moeten bewerkt en onzichtbaar gemaakt worden

52591574811_7c4e39a50e_b.jpg


52591998960_60c8d2a86c_b.jpg


voorste spatbord en brandstoftank , de lijn opgevuld met CA lijm en daarna schuren zeker ?!...........
 
Ben niet zo een voorstander van het op voorhand afhalen van de sprues uit vrees door die manier stukjes kwijt te raken maar ik lees dat je dit wel doordacht hebt.
Veel succes verder en ga zeker volgen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan