Hoofdsponsor

1/24 GRB: Alfa Romeo Alfetta

Schaal 1/24 - 1/25
STARTMOMENT:
04-12-2022, 12:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
08-01-2023, 12:00u.
Model stond goed in de lak en was snel klaar met het polijsten, Het was een twee stappen plan korrel 8000 en 12000 eindeijk iets wat zeer goed meewerkte. Rest me nog wat losse onderdelen en het poetsen.

8000
20221222_143237.jpg

12000
20221222_144954.jpg
 
Curieus hoe het resultaat zich zal verhouden aan de boxart.
ziet er al veelbelovend uit.

Greetzzzz Modest.
 
Bedankt voor de reacties mannen.

Ik zag net ik het randje van de cockpit even na moet kijken ziet rafelig uit door het afplakken van de binnenzijde. Nu rustig aan naar de eindstreep met model.
 
Vraag mij af met die zware motor van voor hoe die in de bochten reageert.
Want vanachter lijkt deze auto geen tegengewicht te hebben.
Van auto's heb ik nu eenmaal geen verstand.
Mooi werk toch weer.
 
@Pascal Achterin liggen de brandstoftanks, zit de coureur en bevindt zich het differentieel.
 
Ik vind het weer mooi geweest dus het model is voor mij klaar en kan weer verder met mijn H-D :biggrin:

Kleine samenvatting,

De kit is eerder uitgebracht door Smer kwam ik achter.
Gering aantal onderdelen met het benodigde flash eraan
Details soms erg zacht zoals de grill, deze moest afgeplakt worden voor de primer en opvolgende lagen verf want anders is de grill verdwenen onder de verf :oops:
De wielen, jammer geen losse banden en tja dat ronde transparante schijfje met de spaken erop was een leuke poging om te de spaken te imiteren maar niet echt goed gelukt om dat je ze bijna niet ziet. Beter was geweest om er stalen velgen in te steken.
Pasvorm was toch wel redelijk te noemen en na wat schuren goed te noemen.
Motorkap heeft de meeste aandacht nodig voor een goede pasvorm.
Paar problemen dus maar de meeste zijn door de modelbouwer wel op te lossen zonder moeite en voor 7 euro wat ik ervoor betaald heeft mag men niet klagen.

20221224_125129.jpg

20221224_125157.jpg

20221224_125216.jpg

20221224_131207(0).jpg

20221224_131224.jpg

20221224_131234.jpg
 
Toch een mooi model geworden vind ik. Die spaken, tsja, bij zo’n oude kit vind ik jouw oplossing toch heel goed gevonden. Mag best gezien worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Bewonderenswaardig wat je hiervan hebt weten te maken en dat op korte tijd. Ik kom pas volgende week toe aan de administratie wegens verblijf in Brussel, maar dat komt dan wel goed. Gefeliciteerd met deze afronding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Ik had wat mijn twijfels bij het zien van de kit maar je hebt er een wel iets moois van weten te maken.
Mijn complimenten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Bewonderenswaardig wat je hiervan hebt weten te maken en dat op korte tijd. Ik kom pas volgende week toe aan de administratie wegens verblijf in Brussel, maar dat komt dan wel goed. Gefeliciteerd met deze afronding.
Ha, juist, Brussel. Het Atomium niet vergeten hé en speciaal voor jouw Autoworld en er recht over het Koninklijk Legermuseum inclusief de luchtvaartafdeling.
Have fun, batterijen full power en genieten maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Meer dan geslaagd en een hebbeding voor de auto fanaten in deze staat(y)
(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Iedereen bedankt voor de reacties en het volgen van deze rode racer (y)
 
eerlijk ? wel hij kan mij bekoren zo knap echt Ron beter kon je hem niet maken en de wieltjes tja nu lijkt of de wagen snel rijd zo op het eerste zicht
Knap werk ik vind hem fantastisch ( ik dacht in mezelf " da gaat hier niks worden " )
Marc
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Proficiat met het blinkende resultaat, proficiat ook met het halen van de GRB deadline
ziet er heel goed uit , had net zoals Michel wat twijfels , maar voor die prijs en kwaliteit van kit is het een zeer geslaagd model.

Greetzzzz Modest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
De wagen is zeker geslaagd te noemen, de wielen... tjah, daar kan je natuurlijk ook niets aan doen, maar die brengen het niveau toch weer meer wat lager naar "speelgoed-achtig" terug... nogmaals, daar kan jij natuurlijk niets aan doen binnen het reglement van de GB.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan