Hoofdsponsor

1/72 GMC CCKW-353 Cargo truck [wip]

Hoi heren,een kleine update...!
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er moet hier en daar nog wa details bij en het zeil is nog niet gelijmd...

Tot de volgende...

Grtz yves,
 
Hoi Yves,
Ik heb toch de indruk dat je bogen te hoog zijn en iets te wijd. Op je 3de foto is ook te zien dat de 3de boog verwrongen is en vermits je het zeil opgerold monteerd zal dit zichtbaar zijn.
Nu hebben er wel GMC's rondgereden met verhoogde boog- dakstructuur maar dat waren dan meestal trucks voor speciale doelen zoals keukenwagens waar het personeel beter kon in recht staan; de normale trucks hadden standaard bogen.
Wat je canvas betreft ga je de lagen die zichtbaar zijn aan voor- en achterzijde moeten samen lijmen want canvas bestaat slechts uit 1 laag.
Erwin
 
Hey Erwin,
Wat de bogen betreft heb ik mezelf al reeds afgevraagd of die wel kloppen?
Daar in dit topic mij meegegeven was om in schaal 1/72 , 25mm als pasmaat van op de vloer tot midden van de boog te gebruiken heb dit ook gedaan,als beginneling sla je geen raad van gevorderde in de wind.
Maar zoals je zegt is deze hoogte niet van toepassing op mijn model,had in menige series en filmen gezien dat de soldaat er niet rechtop kon in staan maar geen probleem de bogen eraf halen en tegoe doen...zonder meer, beter langer met iets bezig zijn en het goed doen dan snel en niet correct...
Dus bedankt voor deze opmerking...:D Het zeil moet nog bewerkt worden met houtlijm en zal er op letten dat de twee kanten goed hechten..

Grtz yves,
 
Voila heb de bogen wa aangepast...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat zijn de bevindingen..?:unsure:
Nog wat schuurwerk aan de aanhechtingen en terug een kleurtje overzetten..
Tot de volgende..

Grtz yves,
 
Ziet er al veel beter uit Yves, juist nog een beetje gelijk zetten en in lijn zodat ze dezelfde vorm hebben. Kijk naar je foto 1 en 2 en je zal zien wat ik bedoel.
 
Voertuig ziet er top uit, maar persoonlijk denk ik dat het zonder het zeil mooier gaat ogen...
 
@Erwin: Bedankt,dat uitlijnen zal nie simpel worden zonder ze er terug af te nemen...en dan nog,ik gebruik het deksel van ijsroombakjes en die zetten zich in alle bochten...but i'll give it a try....:33:
@Danny:Eveneens merci,heb daar al veel over gepiekert,met zeil of nie of opegrold naar voor of naar boven of totaal geen??
Zoals ik al laten vallen heb is de gmc een onderdeel van een dio dat zich gaat afspelen in Bastogne...dus koud weertje?
Nu heb ik in een scene van BOB wanneer ze het dorpje Foy verlaten gezien dat er geen zeil op de gmc lag dus... het zou eventueel zonder kunnen, of niet?

Grtz yves,
 
Yves, dit ziet er al veel beter uit, qua hoogte van je bogen. Ik moet Erwin echter bijtreden wat betreft de vorm ervan.
Heb je geen oude kredietkaart of punten-/klantenkaart die je kan versnijden voor je bogen ?
Ik heb de indruk dat je plastiek van je ijsroombakjes niet echt optimaal in gebruik is, ik bedoel het vervormd/plooit wel heel erg.
Het zeil er op of er af ? Als je documentatie hebt die aangeeft dat het zonder kan is er geen bezwaar om het er af te laten.
Veel succes.

Mark
 
@Interceptor:Merci Mark,mijn vrouw heeft klantenkaarten genoeg,maar daar mag ik nie in snijden...:15:, Ga zien dat ik er één vind en het op die manier proberen,ben nog nie zo bedrijvig in dat scratchen...!

Grtz yves,
 
Je bent er in ieder geval al wel mee bezig hé Yves, gezien je escapades met de ijsroombakjes... :P:D:D:D
Je moet natuurlijk ook geen nieuwe klantenkaart nemen hé, een oude is ook goed hoor.
Veel succes, maar dat gaat wel goed komen.

Mark
 
Je kan natuurlijk ook eens proberen om ijzer- of koperdraad te plooien op maat. Wel de dikte van de draad op schaal in gedachten houden ;)
En met of zonder zeil? Hangt er een beetje van af denk ik wat je als cargo wil laden. Soldaten zullen wel een zeil boven hun hoofd nodig gehad hebben, olievaten o.i.d. daarentegen niet ;)
En in tijden van oorlog is zowat alles mogelijk....
 
Hoi,
Nog eens een update,heb de twee GMC gemonteerd,moeten nog verder geschilderd worden en accesoires aan toegevoegd worden(cargo,bemanning,e.d.).
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ziezo,tot de volgende...

Grtz yves,
 
2 modellen ,2 uitvoeringen ,ziet er goed uit Yves...het verweren kan beginnen ;)
 
Hoi beste Yves ik ben niet zo voor dat oorlogsmateriaal maar toch kijk ik er met volle interesse naar hoe jullie het toch weer zo knap voor mekaar krijgen op zo een kleine schaal toch weer iets verbluffend te voorschijn toveren , ik geniet ervan hoe jullie het toch doen
Ik vind het knap zonder meer fantastisch
Grtz Marc
 
@Filip:bedankt,ben er nog niet uit qua verwering omdat het dio waar deze opkomen zich gaat afspelen ten tijde van Batsogne 44,na wat opzoekwerk is gebleken dat er niet van in begin sneeuw lag dus wordt het ofwel...op weg naar...of kerst Bastogne 44!
Denk dat het altijd ook nog wel mogelijk is om zoiets als pre-weathering om daarna als het dio vorm begint te krijgen de voertuigen verder af te werken?!
@Xavier:Bedankt en het is inderdaad met momenten zeer fijn(werken) maar geeft veel voldoening als het dan mooi oogt!;)
@Mark: Eveneens bedankt...! We proberen ons best te doen hé !! ;)
 
Voila mannen (en vrouwen),hier volgt nog een kleine update.
Wat betreft het individuele topic stopt het hier,de verdere verwering volgt in een ander topic van het samenstellen van het dio...
attachment.jpg

attachment.jpg

Hou jullie op de hoogte..
Ondertusseen met een ander voertuig bezig dat het dio eveneens moet vervoegen...
attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende...

Grtz yves,
 
Die GMC trucks zijn goed gekomen hé Yves.
Misschien nog een paar ruitenwissers aanbrengen onder de vorm van kleine stukjes koperdraad, zwart geschilderd, meer moet dat niet zijn op deze schaal.
 
Wat die jeep en dat kanon betreft, welk merk is dat?
Lijkt mij eerder een stuk speelgoed dan een bouwdoos.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan