Hoofdsponsor

1/72 GMC CCKW-353 Cargo truck [wip]

@Erwin :bedankt, die jeep met 37mm gun is eveneens van hasegawa zoals al mijn 1/72 projectjes...

grtz yves,
 
Trucks zien er inderdaad zeer geslaagd uit Yves.
Tip van Erwin om met een stukje koperdraad ruitenwissers te maken zou ik zeker toepassen.
Het zijn van die kleine details die het hem doen.
Succes met de Jeep en het kanon.

Mark
 
Raar, ik herken die er totaal niet in en nochtans heb ik die vroeger ooit gebouwd. Zal eens in de catacomben van mijn modelbouw moeten gaan snuisteren.
In ieder geval, en ik zeg dit niet om je te ontmoedigen, maar dat jeep model trekt op niets en er is heel wat werk nodig om die tot een goed einde te brengen. Zo zie ik ondermeer dat de reflectoren achteraan aan de zijkant weergegeven zijn als opstaande punten en het stuur is veel te klein. Dit enkel nog maar om te beginnen. Indien je een betere kit wil op deze schaal dan zou ik je toch liever de Airfix/Heller uitvoering aanraden of beter nog de allerlaatste Airfix met aanhangwagen en kleine houwitser maar dat is dan wel de airborne versie van de jeep.
 
@Mark:Merci makker..!
@Erwin;Oei das een domperke,hier een foto van de doos..

attachment.jpg
Zal eens kijken voor een andere dan want wil wel dat het juiste modellen zijn die op het dio komen,spijtig van dit exemplaar!
Of kan ik deze nog redden??

Grtz yves,
 
Yves, alles hangt er van af hoeveel geld je er wil tegen smijten en hoeveel moeite en tijd je er wil insteken. Wat moeite en tijd betreft zit het denk ik wel goed want ik heb toch gezien dat je er naar gestreefd hebt om de GMC te verbeteren.

Op schaal 1/72 - 1/76 heb je volgens mij enkele opties wat algemene, courante en vrij gemakkelijk te bekomen kits betreft:
1: de oude Hasegawa welke jij nu hebt en waar, mits wat werk, nog iets deftig kan van gemaakt worden,
2: de jeep uit de Academy "WWII Ground Vehicle Set". Bij nazicht van de doos vrees ik echter dat Academy de gietvormen van Hasegawa gebruikt heeft want ik zie identiek dezelfde fouten.
3: de jeep van Airfix/Heller die volgens mij momenteel de beste is niettegenstaande er ook enkele foutjes in zitten.
4: de nieuwe jeep + aanhangwagen + 75mm howitser van Airfix doch dit is een Airborne versie

Ik ga hier niet dieper ingaan op andere jeeps van andere merken door het verschil aan materiaal (resin/plastiek) of schaal (1/76) of op after-market PE sets.

Dit laat je dus 2 mogelijkheden:
- je werk hetgeen je nu hebt beter af tot iets deftigs en dit zonder kosten of
- je koopt zo een Airfix/Heller jeep en je verbouwt je huidige Hasegawa naar die standaard. Dan heb je het voordeel er 2 jeeps aan over te houden + 2 aanhangwagens en (een ramp van) een kanon.

Indien je ooit de set van Academy zou tegenkomen staar je niet blind op de foto op de cover maar kijk eens goed naar de kleinere foto's op de zijkant van de doos en vergelijk de kleine foto van de jeep met deze op de cover. Het is als de vergelijking van een huidige olifant met een mammoet waardoor nogmaals getuigd dat zij de Hasegawa moule gebruikt hebben.

Info over jeeps vind je genoeg op het net en indien gewenst kan ik en vele anderen hier op het forum je altijd foto's doorsturen van de echte machines.

Besef wel dat, als je de Hasegawa wil verbouwen, je redelijk veel schuur- en snijwerk zal hebben, je nieuwe handgrepen zal moeten maken enz...
Jij beslist !!
 
Erwin ,allereerst bedankt voor de ruime info die u mij verschaft?ga van mijn bestaand model iets proberen maken wat mijn ontwikkeling op gebied van modelbouw alleen maar ten goede komt.
Heb ondertussen het model van airfix/heller besteld en zal deze dan ook proberen om tot een goed eind te brengen.
Wat het kleine(ramp)kanon betreft,deze laat ik voor wat het is en vervang het door een cargoaanhangwagen,heb tenslotte reeds een howitzer 105mm en er ligt nog een Long Tom te wachten dus da zal volstaan!
Voila ben er uit..bedankt alvast en ik hou de vorderingen bij door een geregelde post die ik waarschijnlijk in een afzonderlijk topic zal plaatsen.

Grtz yves,
 
Graag gedaan Yves.
Vergelijk je model met foto's van het echte voertuig, verfijn en detailleer en je bent reeds meer dan half op weg.
Zal je uiteraard blijven volgen in je nieuwe topic.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan