Hoofdsponsor

1/35 Forest dump. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi werk, Misschien nog een stukje afgebroken tak erbij? een minivliegenzwam of zo voor een beetje groter kleurverschil?
 
Silenoz, er komen zeker een paar takjes in de bladeren te liggen, maar paddenstoelen zijn ook een goed idee en daaraan had ik nog niet gedacht !
 
Zeer mooi Guy.

Wat ik zou doen is onder de auto minder bladeren voorzien dan ernaast. En tegen de banden kleine hoopjes want de wind blaast dat ertegen natuurlijk. Het is meer een idee.
 
Onder de bak liggen minder bladeren Michel, ik beredeneerde dit net zoals jou, met opgehoopte blaadjes ook tegen de banden. Komt goed, nu ga ik verder blaadjes plakken.
 
Niet verzwakken blijven plakken !
 
Silenoz, er komen zeker een paar takjes in de bladeren te liggen, maar paddenstoelen zijn ook een goed idee en daaraan had ik nog niet gedacht !

Paddenstoelen!! en een kabouter !!!:P
Neen grapje, niets slecht bedoeld.

Prachtige bouw man, ik doe het je niet na. :wow:

Q: Guy ga je nog wat materiaal aanbrengen binnen in het voertuig? Er liggen nu reeds bladeren in maar dergelijke achtergelaten voertuigen lagen ook dikwijls vol met "brol" zijnde onderdelen en dergelijke. Ook het lange openstaan in volle natuur bracht de nodige spinnenwebben en dergelijke mee.
Heb onlangs op YouTube naar die filmpjes gekeken over het autokerkhof in Kaufdorf (Zwitserland)

https://www.google.be/search?q=you+...95,d.ZWU&fp=f5bef12237912a84&biw=1440&bih=761

Mocht je soms nog bijkomende inspiratie zoeken...
Erwin
 
Goede support mannen, en dat wordt ten volle gewaardeerd !

Erwin, indien ik nog iets vind wat toepasbaar is in het interieur zal ik niet twijfelen om het aan te schaffen, zelf dacht ik reeds aan bierblikjes oid. Misschien kan ik die zelf fabriceren, ik zie wel, nu eerst even verder focussen op de natuur rond het voertuig. Bedankt voor de link, daarvan ga ik zometeen even genieten !

Ik ben aan een hoekje met varens begonnen en er komt nog veel meer van dit gewas...

Deze varentjes kreeg ik van een vriend, en ik heb er tevens een setje van bijbesteld omdat ik ze zo mooi vind. Het zijn laser cut varenbladeren van Fredericus Rex, dezelfde producent als die van de herfstbladeren. Zoals je ziet is de basiskleur groen die schreeuwt om overspoten te worden !

109_zpse863b362.jpg

Dit is een foto die ik gebruik omwille van de structuren die de varens vertonen wanneer ze beginnen te verdrogen, alsook voor de rijkelijke kleurschakeringen van groen over goudgeel naar bruin :

wind-in-de-varens-398857_zps0e6c1305.jpg
ONLY for reference purposes !!!

Ik streefde naar een kleurenharmonie tussen wrak en natuurelementen en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met het resultaat, want zo zat het al lange tijd in mijn gedachten opgeslagen. Soms pakt het verkeerd uit maar gelukkig valt alles nu in de plooi.

112_zps507027e2.jpg

Eerst werden de bladeren op hun raampje bespoten met een paar dunne laagjes Tamiya acryl geelgroen, gevolgd door een randje Tamiya acryl roodbruin, wat gevarieerd gebruikt...

Daarna heb ik met een boortje gaatjes gemaakt tussen de herfstbladeren en schoof ik er voorzichtig de bladeren in (ik heb deze voorafgaand gemodelleerd met de hand). De stelen doopte ik in verdunde houlijm. Met een afgesneden tandenstokerpunt die ik als een wig gebruikte, zette ik alles extra vast, voordeel hiervan was trouwens dat de bladeren zich mooi natuurlijk oprichtten.

Er komt meer dus...

Mvg. Guy.
 
Laatst bewerkt:
Guy, jij hebt geen zee, maar een oceaan van geduld! Ik ben van nature ook een geduldig man, maar dit gaat ver over mijn grenzen hoor... gewoon schitterend wat jij doet! :D

Btw: drankblikjes op 1/35 bestaan met de nodige decals, ik dacht dat plusmodel zo'n setje had.
Nog een andere tip: als je soms hier en daar wat graspollen wil plaatsten, in het voertuig zal dan ook gras groeien door het opgestoven zand in de cabine en de rondvliegende pollen, ook kan er zelfs een varen in het voertuig groeien.
 
Jammer dat we het steeds moeten herhalen e G maar het is terug prachtig.
Echt top man. Moet toegeven dat ik al veel van u geleerd heb.
 
Schitterend begin van de begroeiing zal ik het dan maar noemen zeker G ?
Machtig mooi en een engelen geduld wordt hier meer dan beloond.
Benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Dank jullie opnieuw ! Ik ben altijd erg benieuwd naar jullie meningen, net als nu met deze papieren varentjes omdat ik die nooit eerder gebruikte.
 
Laatst bewerkt:
Ofwel hebt gij een foto genomen van Uw varens en deze gepost als ref-foto, ofwel hebt ge varens uit de foto gesneden en op Uw dio geplaatst !
Ik bedoel maar : je varens gelijken er niet op, het zijn verdorie identieke tweelingen.

Prachtig werk Guy. Dat is puur genieten.

Groeten Rik
 
Prachtig kleurenspel Guy.
Die varens zien er levensecht uit.
Komen er nog dieren bij te staan/liggen?

Peter
 
Hey G. ik weet niet wat ik nog aan al die mooie worden moet toevoegen... alles is al gezegd: prachtig, fantastisch, schitterend...
Echt de max! Het is voor de eerste keer dat ik eigenlijk "live" uitleg krijg over het gebruik van die papieren planten en bladeren van Green Line. Ik had deze producten al op beurzen gezien maar was niet 100% zeker dat deze zo'n goeie oplossing konden bieden! Prima werk dat je hiermee geleverd hebt! Ik zou echt zweren dat deze werkelijk zijn!!!!!!

NIIIIICE

Thierry
 
Nog een andere tip: als je soms hier en daar wat graspollen wil plaatsten, in het voertuig zal dan ook gras groeien door het opgestoven zand in de cabine en de rondvliegende pollen, ook kan er zelfs een varen in het voertuig groeien.

Als ik er aan denk zal ik eens een foto maken van een machine bij ons op het werk. Ding staat al een hele tijd stil en er groeit op sommige plekken gras tussen. Denk dat Guy er van zal watertanden :)

Prachtig staaltje kunst G. Je hebt een gave om zulke dingen tot hun recht te laten komen zonder te ver te gaan 8)
 
Martin, als jij kwijlt moet het goed zijn.

Rik, de kleuren van die varens baarden me geen zorgen, dat is iets wat ik heb geërfd uit mijn vroegere kunstopleiding. Ik was vooral beducht voor het plaatsen ervan in de gaatjes, en uiteindelijk kwam dat wel goed maar het was toch even zoeken.

Peter, geen dieren noch mensen in dit diorama, ik wil het graag zo sereen mogelijk houden, het modelletje en het bos moeten op zichzelf voor een sfeer van vergankelijkelijkheid zorgen.

Thierry, ik ben er zelf ook wel aangenaam door verrast, het zijn echt ragfijne papieren varenblaadjes in verschillende grootte, ook de eikenbladeren zijn een plezier om te verwerken.

Tomas, maak mijn hoofd niet nog zotter dan het al modelbouwzot is he !

De varens die ik wou zijn ingelijmd, morgen onderwerp ik ze aan een laatste grondige keuring want daarstraks moest ik nog gaan werken.

Daarna ga ik zien of ik nog kleine dingetjes kan toevoegen maar dit zal ik heel voorzichtig en weloverwogen doen omdat ik voel dat het minste geringste het hele beeld kan verpesten.

113-1_zpsa73f4108.jpg

Het begint in de buurt van mijn voorstelling te komen nu...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan