Hoofdsponsor

1/35 Forest dump. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Lang dacht ik na over een leuke titel, tot ik dacht aan Forrest Gump ! De rest moge duidelijk zijn...

Voor de afwerking en presentatie heb ik een sokkel ontdaan van een verouderd werkje. Deze sokkel kreeg een schuin afgaande opbouw van dik plastic card die werd opgevuld met gietgips voor rubbermallen. Het voordeel is de snelle uitharding van het goedje. Na droging ging er een toplaagje overheen dat na droging werd bewerkt met verdunde houtlijm en fijn zand dat werd bijgekleurd met acrylverf (Flat earth + Matt Black). Hierover kwam een laag verdunde houtlijm die werd bestrooid met een mix van fijne berkenzaadjes en érg fijne zaadjes van Joefix. De fijne berkenzaadjes werden handmatig gemangeld om het berkenzaad-uitzicht te verminderen. Met de airbrush werd er dan een herfstkleur op gespoten, kwestie van de typische berkenzaad bruintoon wat te omzeilen. Met de laser cut papieren eikenblaadjes van Fredericus Rex heb ik het effect van een eikenblad-bodem gecreëerd over de berkenzaadjes die eigenlijk alleen dienden om het volume te bepalen. Alle blaadjes kregen eerst een herfstkleurtje aangemeten op het papieren raampje (zoals PE-fretjes). Daarna werden ze losgesneden en gevormd (hol/bol/geknakt/...) om maximale realiteit te benaderen. Al deze blaadjes werden één na één opgelijmd, tot het effect naar mijn zin was. Onder de Ford FAT spoot ik een donkere herfstkleur bruin om het schaduw effect te versterken, dit geeft het model en het geheel wat meer diepte.

In een later stadium worden er tevens nog blaadjes uitgelicht om extra variatie te bewerkstelligen. Ook komen er nog afgevallen takjes en varens met verkleurend blad in de bodem te staan, met hier en daar wat schrale grassprieten en kruiden.

Morgen een foto van de basis tot zover...

Vriendelijke groeten van Guy.
 
foto's foto's foto's!!!!!!!!:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

grt nicolas
 
Dit kan doorgaan voor pesten Guy :P
 
Jaja... die schurk van een Guy weet de spanning erin te houden hoor! :laugh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik mis wat in deze topic, iets waar we mooie dingen op kunnen zien...... Uhmmmmm

Aha fotos.....

Laat ons niet verder wacht Guy
 
Laat Guy toch eens met rust, jongens !

De mens is de handleiding van zijn nieuw fototoestel aan het doornemen. ;):nowink:

Succes met je dio, Guy !

Groeten Rik
 
Als het echt niet lukt Guy kom ik foto's treken.
Want ik wil ook foto's zien.
 
Gelieve jullie te richten tot het MVPOHF (Meldpunt voor Pesten Op Het Forum).

Morgen de eerste desillusie op foto LOL:D
 
Gelieve jullie te richten tot het MVPOHF (Meldpunt voor Pesten Op Het Forum).

Morgen de eerste desillusie op foto LOL:D

Hey G. heb je daar het nummer van?
Je weet de spanning er wel in te houden e man.
Gelukkig kunnen we regelmatig nog eens naar uw ander topic kijken om hem te bewonderen. :D :D :D
 
Hahahahahha aangezien "pesten" hier een sport blijkt te zijn.... wil ik ook foto's zien :D
PS: het is bijna "morgen" :D

Thierry
 
Guy....als je fotos even mooi gaan zijn als je beschrijving ........man toch gaat dit echt een KUNSTWERK worden...je bewoording van de details ...zeggen meeeer dan genoeg om hier nu ongeduldig op mijn stoeltje te zitten schuiven te wachten op dit prachtig stuk...nog maar een straffe koffie nemen en wachten :laugh::laugh:
 
En dan nu de desillusie...

Bedankt voor het wachten anyway mannen...

Het gaat hier om de bodem-basis, er komt nog van alles in te staan zoals eerder vermeld. De zanderige plekken worden eveneens nog verder op punt gezet.

106_zps2e9aa49f.jpg

Ik ben erg blij met de papieren eikenblaadjes, ze breken het uitzicht van de berkenzaadjes enorm !

Vriendelijke groeten van Guy.
 
Goh man... heb je die blaadjes echt één na één aangebracht??? :ohmy:
 
Guy......man dit was het wachten meer dan waard :8:8.......zo realistisch ......dit is een heel huzarenwerk geweest zonder twijfel .....top man....zeer natuurgetrouw.......je bent een echte kunstenaar...;);)
mischien gemist in deze topic Maar waar haal je die bladeren...ze zijn de max ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan