Hoofdsponsor

1/35 Flakpanzer Gepard-AA kanon-ABL......versie [wip]

Ik weet het Walter......maar had de link nog niet gelegt dat dit een firma was......zoals Swa het zegde:P:P:P
Ge weet ik ben nog een dummy he....:D:D:D:D

Spaander, hierbij bestel je direct bij de fabrikant. Heb ik ook al eens gedaan, maar ook verkrijgbaar bij de nodige internetwinkels en tijdens de diverse beurzen.

Spaander, hierbij bestel je direct bij de fabrikant. Heb ik ook al eens gedaan, maar ook verkrijgbaar bij de nodige internetwinkels en tijdens de diverse beurzen.

Swa nogmaals dank voor de tip...........:8:8:8.......heb ze inmiddels bestelt.....en nog wat andere dingen....die hebben prachtige dingen daar......ik ben in blijde verwachting......:P:P:P
Vandaag mijn nato verf gaan halen .......dus morgen...bildingtyme........:D:D:D

...wat vandaag een prachtige bouwnammidag zou worden is herschapen in een disaster:tongue::tongue::tongue:......ik was gisteren mijn Natoverfjes gaan halen..omdat ik ze nodig had om bepaalde onderdelen al te schilderen..omdat ik er daarna moeielijk aan kan...ik doe die potjes open en echt waar al die potjes waren verdroogt:(:(:(...niks meer met te doen.....
Daar dit toch een gerenomeerde winkel is in het Antwerpse...helemaal niet verwacht...ga er morgen terug naar toe .....ammaai die zal het mogen horen
Ik wil hier benadrukken...als iemand hier wil op reageren....ik wil hier geen namen zien van winkels...ik doe dat ook niet...omwille van de Forumregels en respect voor wel goede winkels...als je ,je niet kan inhouden doe het dan per PB......afgesproken......;););).....dus morgen andere verf gaan halen en dan is het weekendbilding he :D:D:D

Laatst bewerkt:
Al die potjes verdroogt en het zijn nieuwe? Straffe kost, wss weet die winkelier da zelf ni hoor, da kan hij aan de buitenkant ni zien hé!
Nu ja, gewoon terug gaan en omruilen en hopen da ze deze keer wel goe zijn, btw: welk merk was het?

Al die potjes verdroogt en het zijn nieuwe? Straffe kost, wss weet die winkelier da zelf ni hoor, da kan hij aan de buitenkant ni zien hé!
Nu ja, gewoon terug gaan en omruilen en hopen da ze deze keer wel goe zijn, btw: welk merk was het?

Ja walter alle drie en het merk was Tamya....daar juist mijn geld terug gaan vragen...en aan de overkant:8:8....nieuwe gaan halen....ik denk dat al zijn verf al jaren in de rekken staan en bijna geen verkoopt.....dus morgen kunnen we beginnen eindelijk......;););)

Tamiya zijn toch glazen potjes niet? Ik heb hier nog nieuwe potjes van Humbrol die bijna 30 jaar oud zijn en daar mankeert niks aan. Nu ja, aan een glazen potjes moet je dat kunnen zien dat er iets ni klopt?

Is volledig een etiket rond he Walter......maar ok is opgelost.....heb er nieuwe en we kunnen voort he......;);););)

Ik kocht onlangs eens Zap secondelijm in een winkel die ik ook niet zal noemen en die zeker niet in Antwerpen ligt. Thuis bleek die volledig uitgehard. Toen ik naar de winkel ging, bleek het hele pak daar ook hard. Dit is nu niet iets dat lang in de rekken blijft staan. Het kan dus altijd een productiefout zijn.

Onze antennes zijn aan de basis ongeveer 2 cm dik en op de top ongeveer één cm.

Grtz Bart.
Hier nog ff op terug komen... ik heb op de FLY-IN mijn licht eens opgestoken: het klopt wat Bart zegt, er zijn echter twee soorten antennes... segmentantennes en antennes uit één stuk, deze laatste worden zo goed als niet gebruikt.
Korte antennes voor bvb een jeep zijn aan de basis zo'n 2cm dik, de basis zelf is ongeveer 50cm lang, dan volgen de segmenten van 50 à 60cm lang samen 5 tot 6 stuks. De langere antennes hebben segmenten van meer dan 60cm tot 1m lang zodat je bovenaan nog 1cm overhoudt.
Antennes uit één stuk beginnen bij diezelfde basis van 2cm dik en zijn meteen maar 1cm dik, de lengte van zo'n antenne kan wel 5 tot 7m zijn en zelfs hoger, deze antennes zijn heel buigzaam en dateren nog uit WO2 maar worden zelden gebruikt... je ziet ze soms nog op meetings bij jeeps en radiowagens.

Hier nog ff op terug komen... ik heb op de FLY-IN mijn licht eens opgestoken: het klopt wat Bart zegt, er zijn echter twee soorten antennes... segmentantennes en antennes uit één stuk, deze laatste worden zo goed als niet gebruikt.
Korte antennes voor bvb een jeep zijn aan de basis zo'n 2cm dik, de basis zelf is ongeveer 50cm lang, dan volgen de segmenten van 50 à 60cm lang samen 5 tot 6 stuks. De langere antennes hebben segmenten van meer dan 60cm tot 1m lang zodat je bovenaan nog 1cm overhoudt.
Antennes uit één stuk beginnen bij diezelfde basis van 2cm dik en zijn meteen maar 1cm dik, de lengte van zo'n antenne kan wel 5 tot 7m zijn en zelfs hoger, deze antennes zijn heel buigzaam en dateren nog uit WO2 maar worden zelden gebruikt... je ziet ze soms nog op meetings bij jeeps en radiowagens.

He Walter.......bedankt voor de informatie...en de moeite die je hebt willen doen...nu al goed dat ik de antennen..nog niet behandelt heb...maar toch nog een vraagje hierover..werden de segementen dan aan elkaar gedraaid..als dat zo is zal er toch bij elk segement een verdikking zijn...zogezegt..de bus waar de andere ingedraait werd..of ben ik mis ...heb nog geen goede referentiefoto hierover gevonden...top maatje..:8:8:8

He Walter.......bedankt voor de informatie...en de moeite die je hebt willen doen...nu al goed dat ik de antennen..nog niet behandelt heb...maar toch nog een vraagje hierover..werden de segementen dan aan elkaar gedraaid..als dat zo is zal er toch bij elk segement een verdikking zijn...zogezegt..de bus waar de andere ingedraait werd..of ben ik mis ...heb nog geen goede referentiefoto hierover gevonden...top maatje..:8:8:8
Ja idd, ze werden in elkaar geschroefd, dus elk segment is iets dunner dan het voorgaande maar ik kon niet elk segment meten... kan moeilijk verlangen dat die mannen ff hun antennes uit mekaar gaan halen hé?
Enne... mijn armen zijn ook geen drie meter lang! :laugh:

Ja idd, ze werden in elkaar geschroefd, dus elk segment is iets dunner dan het voorgaande maar ik kon niet elk segment meten... kan moeilijk verlangen dat die mannen ff hun antennes uit mekaar gaan halen hé?
Enne... mijn armen zijn ook geen drie meter lang! :laugh:
Hadde.......gij daar geen traplereke .......:laugh::laugh::laugh:.......dus visueel zie je de koppelingen dan als ik het goed begrijp.........moet ik eens goed bestuderen...8)

Ik kijk uit naar een update met heerlijke bouwfotootjes spaander !
Guy....die komen er van de week aan zele......ik heb al een massa foto's op mijn toestel staan..wacht gewoonlijk tot dat het de moeite is op ze op mijne PC te zetten.......maar ze komen zele.....:D:D:D

Ben benieuwd naar de pics, Spaander. Je bouwt de spanning zo wel op, of niet...:laugh:

Hier Swa... de antennevoet zoals op een tank, de andere is er ééntje voor op een jeep hoewel de eerste hier ook op een jeep staat naargelang de lengte en de zwaarte van de antenne...

attachment.jpg

attachment.jpg

Terug
Bovenaan