Bon ... ik ben geen modern materiaal fan maar ik ben wel een abl fan... ik kom erbij zitten.
Thierry
Thierry ........bedankt maatje stoeltjes nog genoeg vrij zele

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bon ... ik ben geen modern materiaal fan maar ik ben wel een abl fan... ik kom erbij zitten.
Thierry
Jan bedankt voor deze wel triestige informatieIk kan me momenteel moeilijk motiveren voor modelbouw of figuren, volgende kleine info wil ik toch meegeven.
het allerlaatste officiële schot van een Belgische leopard is voorzien volgend jaar in september te Bergen-Höhne door het 1Karibiniers-Grenadiers uit Leopoldsburg.
Het 1/3 Lanciers doet dit in oktober van dit jaar. Hierna bezit het Belgische leger geen kettingvoertuigen meer.
Het eerste officiële schot van een DF90 is ook dit jaar tijdens Bergen.
Grtx Jan
Ga er zeker proberen te zijn.........Voor diegene met heel veel intresse,de Gepard zal in Ursel zijn.
Het exemplaar van Basis "Gunfire" uit Brasschaat.
Zal eens zien voor een foto van de vuurmonden..je bedoeld toch de lopen he![]()
Voor de antennes gebruik ik fijne koperdraad.
Wat de Nato camo betreft zweer ik momenteel bij Tamiya XF67 Nato green, XF68 Nato brown en XF69 Nato black; allen zeer gemakkelijk aan te brengen met de AB; eventueel aanlengen met Tamiya Lacquer Thinner. Heb er mijn MAN truck met gespoten.
Als basis zou ik opteren voor een lichtgrijze ondergrond en pre-shading met zwart.
Erwin ik ga uw advies opvolgen en ga het toch proberen met die ABAls je Tamiya genoeg verdund met Lacquer Thinner denk ik dat je het wel met de borstel kan gebruiken. Persoonlijk heb ik echter slechte ervaring met Tamiya verf en borstel schilderen. AB gaat veel vlotter en appartement of niet, enige vorm van verluchting is volgens mij meer dan genoeg.
Wat dat PC programma betreft ben ikniet zo een crack maar ik denk dat "Paint" wel een goede hulp kan zijn.
Selecteer een foto, ga naar "openen met" selecteer "Paint" en kijk eens wat je er mee kan doen.
Goede raad: sla de bewerkte of te bewerken foto steeds op onder een ander bestand dan deze van de foto zelf. Klinkt logisch maar toch.....
Heb gisteren foto's genomen van de Gepard bovenzijde (mocht niet op of in de tank) en heb gevraagd hoe het zat met die antennes. Blijkbaar staken die in metalen buizen links en rechts van de koepel en waren die naar achteren gericht. Zal deze avond trachten de foto's over te maken via mail.