Hoofdsponsor

1/72 Ferdinand [DONE]

De foto's krijg ik helaas niet beter. Ik zal er eens een paar buiten in het daglicht proberen te trekken ;)
 
voor de foto liefhebbers: in daglicht

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Die olifant ziet er geslaagd uit hoor ;)

Wat mij wel opvalt is dat je wash "uitlopers heeft. Dit komt doordat je model geen blinkende vernis laagje heeft gekregen voor de wash werd aangebracht. Als je eerst een vernis laagje aanbrengt zal de wash zich niet op het volledige model "vasthechten", maar zal het zich ophopen in de diepere delen van je model.
Je kan de wash natuurlijk ook zo gebruiken zoals jij gedaan hebt zonder vernislaag voor een ander effect, maar dan de volgende keer misschien met een platte penseel van boven naar onderen uitsmeren. Op die manier ga je regen strepen maken.
De onderzijde vindt ik zeer mooi, maar dit effect had iets meer mogen doorlopen boven de wielen (spatborden) en de onder-zijkant van de tank ;)
Op naar de volgende :D
 
bedankt voor de input

De wash is gedaan over een solsplus laag met olieverf. Misschien volgende keer de olieverf nog wat meer verdunnen. Ik kan deze nog veranderen want olieverf is niet snel hard maar ik wil het ook niet slechter maken. Ik ben echt niet goed in verweren dus vind dit al goed voor mezelf :)

Misschien een volgende keer iets anders aanpakken...
 
Ik zou deze niet meer veel veranderen als je tevreden bent met het resultaat, want de verdunner zal ook je pigmenten aantasten ;)
En een laagje sol+ is evenwaardig als vernis, maar misschien een tweede laagje aanbrengen volgende keer?
Ik kijk al uit naar je volgende werk :D
 
probeer eens een donkere achtergrond bij mij werkt het mooi gedaan grt Pascal
 
Zo klein en zo mooi net een liedje
Prachtig werk zeker een prijs waard
grt
Marc
 
merci! Ik heb de achterkant en voorkant nog wat verder met pigmenten bewerkt van de tip van Beyond. Foto volgt nog...
 
attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Voila, afgewerkt :)

Draadje mag op "done" gezet worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

Geslaagd alhoewel ik persoonlijk nog een pinwash zou aanbrengen rond de details, deze zullen nog meer uitkomen dan.
 
Zeer geslaagd Michel ;)
Verwering ziet er beter uit :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan