Hoofdsponsor

1/72 Ferdinand [DONE]

Je moet zeker niet stoppen zoals hier al word aangegeven je kan nog alle kanten op, wat ik me af vraag bestaan er geen metalen tracks op 1/72 schaal...
 
Vooral niet stoppen, je bent nu zo goed bezig.
Doorzetten Michel, je zal nog zo blij zijn als je deze afwerkt ;)
 
ja mannen, de frustratie was groot. Zeker omdat ik een gemakkelijk projectje zocht om me wat te amuseren.

Ik heb ondertussen 1 track kunnen monteren maar ik kon niets op voorhand schilderen omdat ik overal lijm moet gebruiken. Zowel op de schakels als op de loopwielen enz... Dus het schilderen wordt wel heel moeilijk :wacko:

Hier en daar zitten er 2 schakels zonder piek in het midden tegen elkaar en de loopvlakken zijn niet overal aaneensluitend maar misschien kan ik het tankje in een modderbad zetten op een klein dio. Dit als de tweede track wil lukken natuurlijk.

Het aantal schakels op het plan is ook niet voldoende om de track helemaal rond te maken. Gelukkig zitten er een paar extra in de kit maar mogelijks kan ik geen reservetracks op de fenders plaasen daardoor.

Ik zal een foto plaatsen zodra ik de mogelijkheid heb.

Aftermarket tracks zijn er niet van denk ik, wat ik wel lees op fora is dat men de dragon kit koopt en daar dan de tracks van gebruikt...
 
Michel, jammer van die tracks.
Maar ook weer een pracht gelegenheid om er een diorama van de maken.
Met afgelopen tracks dus.
Nooit op geven, maar er een andere mogelijk manier te zien verzinnen om het toch een goede draai er aan de geven.
Ook goed voor de ervaring.
 
Hey,

Michel, niet opgeven man, soms is het indd wat moeilijker, maar dit is juist de uitdaging, er iets goed van te maken.
Ikzelf heb ook dat ding liggen en wist het niet van de tracks, dus ik ben gewaarschuwd bij deze.
Kan je mij ook eens een PB sturen, ik heb iets voor je liggen die ik je wil opsturen, via e-mail, het zal je helpen bij de bouw. Blaas eens uit, leg hem wat aan de kant en doe iets anders, het komt wel goed. ;)
Het is tot nu toe een prachtige bouw, dus ga ervoor :).
 
Zo te zien krijg je voldoende inspiratie om verder de bouwen, ik zo zeggen verras ons in welke richting je uit gaat...
 
Laat die tracks je er niet toe leiden om er mee te stoppen. Het zou zonde zijn van al het mooie werk dat je er al hebt ingestoken.
Je kan er misschien schurzen aanhangen om de tracks te camoufleren alhoewel ik dat een Ferdinand met schurzen nooit bestaan heeft, maar de Duitsers waren nogal inventief in het veld.

JM
 
Bedankt voor de aanmoedigingen.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Zoals je kan zien zijn zelfs de vorm van het loopvlak verschillend van de onderdelen.

Ik hoop de andere kant ook zo te kunnen doen en dan heb ik er het beste uitgehaald voor mijn bouwniveau. Het schilderen zal niet van de poes zijn op deze manier maar we zullen er dan maar wat modder tegenaan gooien zekers
 
Ziet er toch niet zo slecht uit hoor ;)
En inderdaad, een beetje modder ertegen en je zal er niet veel meer van zien...
Wat het schilderen betreft, gebruik je een airbrush? Zoja, dan ga je toch redelijk goed overal aan kunnen. Fijn werken is hier de boodschap (het is dan ook brailleschaal hé :) )
 
ja, het zal airbrush worden in combinatie met het penseel voor de moeilijke plekjes
 
de andere track zit er ook op en is ongeveer hetzelfde resultaat als de eerste. Ik ga nu eerst eens proberen de onderkant in de primer en verf te zetten.
 
Da ziet er er toch goe geslaagd uit gezien de omstandigheden Michel,Well done makker so far...

Grtz yves,
 
dank u yves.

Ik heb de tank in de primer gestoken:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Er moeten nog 4 haakjes van PE opkomen:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


Ik ga ze eerst proberen alle 4 te plooien alvorens ze te monteren. Als er eentje mislukt dan laat ik ze er alle 4 af.
 
Strak in de primer gespoten, ben benieuwd welke kleur het uiteindelijk zal worden..
Waar ga je hem situeren? Italië of Rusland?

Hier anders een galerij met mooie foto's van de Ferdinand ;)
 
ik heb nog geen idee welke kleur het zal worden. Ik moet eens kijken wat ik nog heb staan van kleurtjes, ik ga er geen nieuwe voor kopen.
Voor mij moeten de kleuren niet historisch juist zijn maar gewoon mooi ;)
 
ik heb dit weekend de camo gespoten:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


groetjes.
 
Mooie camo. Zo zagen vele Ferdinands er in die tijd ook werkelijk uit. Benieuwd naar de verwering.
 
Ik heb een vraagje aan de militaire kenners:

Op het bouwplan staan 2 antennes getekend:

P1020750.png

Nu zie ik bij foto's van ferdinand tanks zelden een antenne staan. De rode antenne heel soms maar die blauwe nooit...
Moet ik deze gaan maken of is het best om deze weg te laten?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan