Hoofdsponsor

1/35 Evacuation Antwerp 1914

Pascal, U vraagt, wij draaien:

Gram2.jpg

Gram3.jpg

Gram4.jpg

Gram.jpg

Afmetingen:
Voet: 34 cm
Bovenvlak: 30 cm
Diameter hoorn: 47 cm

Het is geen erfstuk, ik heb die ooit gekocht juist omdat deze een houten hoorn had en niet de gebruikelijke koperen hoorn.
Speelt nog steeds 78 toeren platen.
 
Amai Erwin .
Is wel een knap stuk en de houten hoorn is echt geweldig mooi en dat het dan nog werkt maakt het compleet.
Blij dat je de afmetingen geeft want dan weet ik dat ik er niet ver naast zit.
De diameter hoorn is hier 13mm*35mm= 455 mm.
voet 10mm*35mm=350 mm.
bovenvlak 9 mm*35mm=315mm.
Ben onder de indruk van die houten hoorn.
 
Is inderdaad een vreemde combinatie maar klopt inderdaad dus :laugh: Die wrijfletters/dry decals en nog enkelen benamingen ervoor zijn bijna nergens meer te vinden helaas :((
Na 1 zoekopdracht in google : Hier

Prachtig resultaat, en inderdaad in die tijd was het niet ongebruikelijk dat een dergelijke zaak ook nog sigaren verkocht, we hebben het dan meestal wel over de duurdere exemplaren die gekocht werden door het soort volk dat ook wel een piano in huis had staan. Ook nu worden sigaren soms wel in vreemde combinaties verkocht, hier in Torhout is er bijvoorbeeld een hip kapsalon dat ook sigaren (per stuk) en whiskey verkoopt.
 
Amai dan heb ik geluk gehad want heb ze aan 0.50 cent per vel gekocht.
Mag al eens meevallen want nu slaat Murphy weer toe en elektriciteit jaren 50 moeten vervangen door kortsluiting.
Toestellen begeven het (ouderdom) en als klap op de vuurpijl ook mijn camera waardoor de kwaliteit slecht is waarvoor mijn excuses.
Met mijn telefoon uit de jaren stilletjes gaat het ook niet lukken dus zullen we weer aan den ezel zijne staart moeten draaien maar die zit met lege maag en ik vind hem nergens niet.
Kijk graag naar de koers en nu de tuin weer op orde staat kan ik verder met verhaal diorama.
Dit zijn de figuren die je pas terug zal zien als ze allemaal geschilderd zijn.

DSC03976.JPG

DSC03998.JPG

DSC04005.JPG

DSC04003.JPG

DSC04007.JPG

DSC03997.JPG

DSC04000.JPG

DSC04004.JPG

Tot de volgende...
 
Laatst bewerkt:
Daar zitten nogal wat mooie, karakteristieke figuren bij, alleen die soldaat met zijn hoge hoed die nogal voorover leunt vind ik wat minder passend in het tafereel, die lijkt meer door modder voort te ploeteren.
 
Had eerst de indruk dat deze figuren een beetje te zwaar gekleed waren voor de periode maar de evacuatie van Antwerpen vond plaats begin oktober 1914 en dus kan het wel kloppen. Ben er trouwens van overtuigd dat jij je wel zal baseren op foto's uit die tijd.
Er zitten knappe figuren tussen, de oudere man op de laatste foto heeft mijn voorkeur.
 
Ja Dany die staat raar omdat die nog niet mooi rechtop staat maar komt goed .
Er zijn al zo weinig Belgische soldaten in die schaal.
Ja Erwin op foto zijn ze ook goed gekleed maar in die tijd liepen ze zomers en winters wel goed gekleed als ik de filmpjes bekijk.
Intussen aan een poging om motorfiets te maken.

DSC04019.JPG

DSC04016.JPG

DSC04018.JPG

DSC04020.JPG


DSC04025.JPG
 
Ja Dany die staat raar omdat die nog niet mooi rechtop staat maar komt goed .
Er zijn al zo weinig Belgische soldaten in die schaal.
Ja Erwin op foto zijn ze ook goed gekleed maar in die tijd liepen ze zomers en winters wel goed gekleed als ik de filmpjes bekijk.
Intussen aan een poging om motorfiets te maken.

Bekijk bijlage 425360

Bekijk bijlage 425361

Bekijk bijlage 425362

Bekijk bijlage 425363


Bekijk bijlage 425365
Fantastisch hoe jij iets tot leven brengt Pascal. Zeer gelijkend die motorfiets. Ook die figuren zijn top . Willy.
 
Zeer mooie poging om die motorfiets te bouwen Pascal maar er ontbreekt toch iets aan deze op de foto hoor.
Ter info: MENG heeft kit HS-005 uitgebracht van een Franse FT-17 tank crew en een ordonnans op de motor. Ok, het is Frans en het is een Peugeot maar er zit een kast omheen het tandwiel en ketting.
Heb deze kit gekocht bij Domino enkele jaren geleden voor 18,50€.

 
Ik zal eerst maar even naar de hoek van de voorvork kijken want die is niet correct ten opzichte van de ongerestaureerde motor, misschien ook de reden de de kettingkast er niet op zit :unsuree: Maar weer een dappere poging om een motorfiets te maken (y)
 
Dank u mannen.
Ik weet niet met wat jullie vergelijken mannen.
Het betreft hier een motor fiets v/h merk minerva 1901 /1904 die compleet is wat ik eigenlijk had moeten vermelden.
Denk zelfs naargelang ik rondkijk dat deze in de meest oorspronkelijks staat is
Ken de peugeot Erwin maar is van 1917 wat te laat is.
Ook de peugeot uit 1904 had geen kettingkast.
Uiteindelijk is het een gewone fiets met een motor op en had misschien beter die van 1901 gemaakt wat een gewone fiets is met een motor op gemonteerd vanvoor op de kader.
Wat de voorvork betreft had die wat schuiner mogen staan , dat is waar (als je dit bedoelt )maar nu ben je toch wel streng hoor Ron😢
De motor word een uitdaging die ik graag aanga.
 
mannekes goed opletten want de foto is niet 100 % correct dat wil zeggen kijk eens naar de wielen die zijn op foto ovaal dus als de foto rechtgetrokken zal dat al een heel ander beeld geven
 
Pascal ik ben zo vrij geweest om uw foto even over te nemen en ze recht te trekken nu zijn de wieltjes van uwe fiets weer eirond maar de foto van de echte is nu correcter maar de vork staat toch nog niet juist de bovenbuis doorzagen en een beetje afvijlen en terug kleven ( mijn gedacht he )
 
Wat de voorvork betreft had die wat schuiner mogen staan , dat is waar (als je dit bedoelt )maar nu ben je toch wel streng hoor Ron

Sorry ik heb wat met motorfietsen en de voorvork viel direct op :-) Is geen ramp als je er niets aan doe vind het al knap genoeg dat je er aan begin.
 
ik ook zeker en vast en op schaal 1/35 zal het zeker niet opvallen
Marc
 
Dank u Marc.
Ron :Bekijk deze voorvork van een excelsior uit 1910 en was misschien een betere keuze om te maken maar ze trekken allemaal wel wat op elkaar.

excelsior 1910.PNG
 
is makkelijker te maken deze heeft geen ketting maar een riem makkelijker na te maken he
 
Dank u Marc.
Ron :Bekijk deze voorvork van een excelsior uit 1910 en was misschien een betere keuze om te maken maar ze trekken allemaal wel wat op elkaar.

Bekijk bijlage 425367

Inderdaad Pascal ze weken niet veel van elkaar af waren allemaal kleine dingen die een beetje verschil maakte tussen de toen bestaande merken.
Zoals ik al aangaf gewoon laten zitten die voorvork niemand die het zie zonder referentie foto. Maar die oude motoren vind ik altijd prachtig om te zien.

Coachke die andere heeft ook een Belt (riem) drive alleen een ander systeem.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan