Hoofdsponsor

1/72 Ersatz M7, Stug III, Ardennen '45 (Armourfast +Scratch)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank u D-DAY, er moeten juist op sommige plaatsen tanden geplaatst worden langs de binnenkant.
Bij de volgende track ga ik proberen om dit onmiddellijk te doen. Ik heb intussen nieuwe donortracks van een Revell StuG die ik ga gebruiken om nieuwe tracks van te maken, deze gaan echter niet voluit op de tank komen te liggen... ;)
Maar dat wordt wel duidelijk eens ik zover ben ;)
 
Knappe vorderingen weer Xavier. Kan alleen niet goed zien of de chips met zout of paprika waren...:P:P;)
Nee alle gekheid op een stokje, het geheel ziet er echt goed uit. Knap gemaakt die tracks, dat belooft.

Mark
 
Gisteren live in primeur op de ledendag, vandaag in primeur op het internet :D
Intussen al enkele stapjes verder, de luikjes zijn gemaakt, laagje verf eroverheen, daarna met olieverf en de stipjesmethode wat diepte gebracht en de tweede track is gemaakt. Deze zou ik graag als afgelopen monteren, maar op de ledendag goeie input gekregen dat er iets niet klopt aan de manier waarop deze afgerold zijn (waarvoor dank Interceptor, GUnit en Modelbouwerke :) ).
Ik ben er nu nog niet uit hoe ik het ga oplossen, wellicht dat ik nieuwe tracks ga maken om deze anders te kunnen laten afrollen, maar is er iemand die mij kan vertellen hoe deze het meest waarschijnlijk zouden afrollen??
Jullie input wordt ten zeerste gewaardeerd ;)
Zo, terug tijd voor de foto's:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zoals het er nu uitziet is de track gebroken in het achteruitrijden.

Wanneer de track breekt (slechte pin of door een mijn) zal de track achter het voertuig op de grond blijven liggen. Dus op je trekwiel, evt een teruglooprol kan er nog rups op blijven liggen, maar het idler wiel dient vrij te blijven.

Je Amerikaanse Stug is heel aardig gelukt !

Groeten Rik
 
Als de track breekt tijdens het vooruit rijden moet het uiteinde van je track liggen ongeveer loodrecht onder de voorkant van je trekwiel en zo dan naar voor (weg van de Stug) dubbel geplooid liggen. Hopelijk is mijn uitleg duidelijk.
 
Mooi Beyond,
en dat op deze reuze schaal. (voor mieren):D
 
ik heb deze gisteren bewonderd en ik moet zegen het is klein maar fijn.
gr dirk d
 
Bedankt voor de complimentjes iedereen :)

En Rik en Buzzy, bedankt voor jullie uitleg, komt ongeveer overeen met wat ik op de ledendag te horen kreeg...
Daar zal ik dus binnenkort nog wat aan werken (wellicht nieuwe track maken??)
Veel dank voor het delen van de info :)

Nog een vraagje, zou het kloppen mocht ik de track "achterstevooren" plaatsen? Ik bedoel dan met de afgelopen track aan het spanwiel??
 
Nog een vraagje, zou het kloppen mocht ik de track "achterstevooren" plaatsen? Ik bedoel dan met de afgelopen track aan het spanwiel??

In dat geval moet de track achter de Stug plat op de grond liggen en het gedeelte dat nog op de wielen ligt moet dan tussen de terugloopwielen recht naar beneden hangen. (dit op voorwaarde dat de stuk gegaan zijn bij het vooruit liggen.

Als ze stuk gegaan zijn bij het achteruit rijden (afhankelijk waar de breuk was):
- breuk tussen terugloopwielen: tracks die van trekwiel komen tussen de terugloopwielen recht naar beneden en daar opstuiken op elkaar en het gedeelte tussen idler en de breuk ofwel na de breuk op idler of eventueel terugloopwiel naar beneden hangen of achter de Stug plat op de grond als het een kort stuk is
-breuk onderaan (onder loopwielen) eventueel kort stuk voor het trekwiel recht naar beneden ofwel achter het trekwiel voor eerste terugloopwiel naar beneden en de rest onder de loopwielen op de grond.

Ik hoop dat het duidelijk is man en anders zal ik proberen tekeningen te maken van de verschillende situaties. Je zegt het maar e.
Veel hangt af van de rijrichting en de plaats van de breuk.
 
Weer een knappe update, Beyond. Zo als ik lees genoeg inspiratie/hulp van de mannen over de track. Dus ook dit komt weer goed.
 
Bedankt Swa :)

Intussen heb ik besloten om de tracks opnieuw te maken, maar dit zal echter nog even op zich laten wachten, daar ik een ondergrondje wil maken, en het dus slimmer zou zijn om de tracks te maken als het ondergrondje klaar is. Zo kan ik de afgelopen track dan aanpassen aan de ondergrond...
Ik ga ook proberen om de tracks te maken met Magic Sculpt, om te zien of ik hiermee fijner kan werken??
En inderdaad, jullie lezen het goed als ik schrijf tracks, ik ga ze beiden opnieuw maken, omdat ik gezien heb dat er toch een verschil is tussen beide die ik nu heb (één is een afgietsel van een rubberen track van Hasegawa, en de ander een afgietsel van de link and lenght tracks van Revell. Revell komt er mooier uit qua detail...)
Deze staat dus even On hold :)
 
Goed om je tracks aan te passen aan de ondergrond die je eerst zal produceren. Dan kan je ze mooi draperen...
 
Ben ik met je eens G. Goed dat je die moeite wil doen Beyond.
Gaat je model ten goede komen.

Mark
 
Goed om je tracks aan te passen aan de ondergrond die je eerst zal produceren. Dan kan je ze mooi draperen...

Ben ik met je eens G. Goed dat je die moeite wil doen Beyond.
Gaat je model ten goede komen.

Mark

Ja, allemaal de schuld van PeiperJ, Christophe, jullie en mijzelf :O

Peiper heeft mij een mooie basis gegeven voor de tank, Christophe heeft ervoor gezorgd dat er kasseistempels verloot werden, jullie hebben mij zo'n klare kijk gegeven over het loskomen van de tracks (en dat allemaal tijdens de ledendag...)
Thuisgekomen ben ik dan alles samen gaan zien en begon mijn fantasie parten te spelen... Dus eerst een ondergrondje maken nu met alle genoemde zaken, en daarna de tracks om deze beter te laten passen in het geheel...

Trouwens iedereen vermeld in deze tekst nog eens bedankt voor jullie inbreng 8)
 
wat een leden dag toch alle maal kan doen he .
gr dirk d
 
Daarvoor zijn we er zo graag bij tijdens de ledendag hé Xavier...
Enne graag gedaan hoor... als we kunnen helpen...

Mark
 
Alweer een tijdje geleden dat hier nog iets verschenen is.
Tijd dus om even te laten zien waar ik momenteel sta :$
Veel is er niet veranderd, ik heb mij vooral op de tracks gefocust.
Ik heb een nieuwe mal gemaakt van enkele tracklinks van een Revell kit.
Opgevuld met Magic sculp, en deze track gemaakt:

attachment.jpg

attachment.jpg


Mits de andere zijde niet zo zichtbaar is van de track, heb ik daar een track gemaakt met de beste delen van de eerste probeersels, en de overschotten van de eerste tracks uit Duro (Green Stuf):

attachment.jpg

attachment.jpg


De tracks hebben vóór de verlijming al een basis laagje verf meegekregen (voor de moeilijke plaatsen).

Tot zover het moeilijkste onderdeel...totnutoe...:ph34r:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan