Hoofdsponsor

1/25 Dodge Little Red Wagon

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
definitief uit de doos maar wel met bij geleverde verfjes mits een paar kleine toevoegingen
BOUWBUDGET
geen budget
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
Beste vrienden aangezien de Corrado nog steeds tegenslaat eens de ramen erin stonden paste de carrosserie langs geen kanten , dus de ramen er terug uit en allemaal uit de hun raam gesneden en bij gevijld
Daarom even iets anders begonnen
Ik ga een rare Pick-up maken die echt bestaat en al vele Drag races gewonnen had en is nog steeds een publiekstrekker
De zwaar opgedreven motor staat bijna tegen de achterbrug en tijdens een sprint trekt hij zo snel op dat hij alleen op zijn achterwielen rijd
Staat nog regelmatig op beurzen en autoshows in Amerika natuurlijk
Hier de inhoud van de doos op 1/25 van Lindberg

Bijlagen

• IMG_9811.JPG
    IMG_9811.JPG
    385,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG_9819.JPG
    IMG_9819.JPG
    365,6 KB · Weergaven: 10
  • IMG_9818.JPG
    IMG_9818.JPG
    279,7 KB · Weergaven: 9
  • IMG_9817.JPG
    IMG_9817.JPG
    227,2 KB · Weergaven: 8
  • IMG_9816.JPG
    IMG_9816.JPG
    280,6 KB · Weergaven: 8
  • IMG_9815.JPG
    IMG_9815.JPG
    141,2 KB · Weergaven: 8
  • IMG_9814.JPG
    IMG_9814.JPG
    153 KB · Weergaven: 7
  • IMG_9813.JPG
    IMG_9813.JPG
    143,8 KB · Weergaven: 7
  • IMG_9812.JPG
    IMG_9812.JPG
    553,6 KB · Weergaven: 10
Makkers , maten en vrienden , de laatste tijd is het bij ons een beetje terug normaal , Liliane moet maar 1x per week naar de kliniek om haar chemo en haar verzorging gaat terug normaal dat resulteert dat ik terug wat tijd heb om te bouwen ,
Niet de volle 100% maar het gaat , en dan na de miskleun van de Corrado is zowat alle miserie ervan van mijn schouders gevallen
Dus heb ik mij nu op de Dodge gericht en ben al een heel stuk verder geraakt
De body is geschuurd en in de gekleurde primer filler gespoten

Bijlagen

• IMG_9824 001.jpg
    IMG_9824 001.jpg
    165,1 KB · Weergaven: 2
Om het niet te ingewikkeld te maken maak ik een nieuwe bladzijde om verder te gaan
Ook het chassis is in de zwarte primer gezet om daarna in blinkend zwart te spuiten , alle chroom onderdelen zijn ook ontdaan van hun blinkend jasje om later na het blinkende zwarte laagje terug met chroom verf te spuiten wat aardig gelukt is

Bijlagen

• IMG_9837 001.jpg
    IMG_9837 001.jpg
    187,9 KB · Weergaven: 4
  • IMG_9838 001.jpg
    IMG_9838 001.jpg
    298,2 KB · Weergaven: 4
  • IMG_9842 001.jpg
    IMG_9842 001.jpg
    363,4 KB · Weergaven: 4
  • IMG_9841 001.jpg
    IMG_9841 001.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 4
Als laatste is de motor met automatische versnellingsbak in een gouden kleurtje gezet ( omdat op verschillende beelden van de echte Dodge die kleur te zien is , er zijn ook replica's en daar zou de motor zwart zijn )
De body en bodemplaat en ook de deurtjes staan nu in het rood en dan kan ik verder met bouwen
Ik ga nu de motor aanpakken bougiedraden en wat leidingen toevoegen
Marc

Bijlagen

• IMG_9843.JPG
    IMG_9843.JPG
    422,8 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9844.JPG
    IMG_9844.JPG
    207,5 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9845 001.jpg
    IMG_9845 001.jpg
    180,8 KB · Weergaven: 5
Blij dat je de draad terug op pakt Marc. Een gouden motorblok lijkt mij ongewoon maar het is dan ook geen gewone wagen hé.

Ja Erwin ik volg bijna alle custom programma's Kindig b.v. op tv en daar gaan ze nog verder hoor de motor moet in een passende kleur zijn met de kleur van de carrosserie , zelfs het chassis word tot in de puntjes geschuurd en gespoten of in de poederlak gezet
Tja die Amerikanen zijn daar wel wat zottekes in ( maar wel knap hoor )

Ja Erwin ik volg bijna alle custom programma's Kindig b.v. op tv en daar gaan ze nog verder hoor de motor moet in een passende kleur zijn met de kleur van de carrosserie , zelfs het chassis word tot in de puntjes geschuurd en gespoten of in de poederlak gezet
Tja die Amerikanen zijn daar wel wat zottekes in ( maar wel knap hoor )
Volg die ook Marc, op Netflix. Wat die stielmannen kunnen kan ik maar van dromen.

Pascal bedankt man ik volg bijna elke avond de bouw van die auto's , ik neem alle afleveringen op
Zalige auto's zijn erbij

Veel succes met deze. Geweldig ook die Amerikaanse custom programma's, deze wagen zal ongetwijfeld een blikvanger worden.

Looks really nice, wiring certainly does make an engine pop, at first glance the plug leads looked wierd , then I rescalled that only Chevy and ford put their plug leads in impossible places .

Laatst bewerkt:
we doen ons best he , ben er ook nog niet mee klaar nu ( moet ) ik de benzineleidingen nog maken en ook een injectiepomp zoeken want dat zit er niet bij en dat omdat de motor gewoon in het zicht ligt he
Ik heb goede voorbeelden op het internet van de echte want de Dodge doet nog veel mee aan shows en dergelijke

Terug
Bovenaan