Hoofdsponsor

1/9 Crocker

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*
Heel erg mooi/interessant om te volgen. Volledig nieuw voor mij.
Wow dat wordt genieten hier, niet in de laatste plaats door jouzelf. Prachtige kit! We zien hier niet vaak MFH voorbij komen… om duidelijke redenen. Ik ben benieuwd naar deze bouw…
Even MFH gegoogeld... :oops::biggrin:... duidelijk dat niet elke betekenis van toepassing is voor dit project.
 
U bent weer goed bezig.Ik blijf zeker volgen.
Marc S.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Zeer geloofwaardig onderdeel geworden Ron , goed bezig !

Greetzzzz Modest
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Nog steeds geen verf erop :eek: maar wel wat meer voorbereidend werk gedaan zodat ik dadelijk in ene keer het meeste kan spuiten hoop ik :unsuree:

De methode om te checken dat je alle onderdelen nog heb na wat rondjes in de tumbler 🙂

20230315_130227.jpg

Spatborden en tank schoon gemaakt en al wat plamuur gehad, onderdelen hebben last van wat pitting. (Gaatjes)

20230315_162015.jpg

En een jig gemaakt zodat het verfwerk wat veiliger is. Plastic staaf word vervangen koper als ik wat vind.20230315_161953.jpg
 
Goed dat je het wel volledig strak maakt dan, zo'n kit is dat ook wel waard natuurlijk.
 
Mooie opkuis, jammer van die putjes.
Ik vermoed dat je die jig later ook wel zal kunnen gebruiken bij andere modellen?
 
Goed dat je het wel volledig strak maakt dan, zo'n kit is dat ook wel waard natuurlijk.

Is toch wel een beetje slordig als ik niets aan die putjes/pitting zal doen, de grotere gaatjes, ook val de grote wel mee :winking: , dicht gezet en later deze week of volgende week een kijken met die primer van Aclad of die nog wat dicht zet.

@Erwin Ja is jammer maar je ontkom er helaas niet aan met dit materiaal maar ach niets wat een beetje putty en schuurpapier is er veel te redden 🙂
Ja die jig kan hergebruikt worden bij de andere brommer kits vandaar de iets meer ruimte aan de balhoofd kant als er een stiekem wat langer is :cool:
 
Stel je bij het "microfiller"-gedeelte van de Alclad primer & microfiller niet al teveel voor. Deze vult hooguit kiertjes van 0,05 millimeter, tenzij je wat dikker gaat spuiten natuurlijk.
 
Hahaha nee stelde me er ook niet veel van voor, leuk voor de schuursporen en daar heb je ook mee gehad.
 
Hoe jij dit steeds zo glanzend en strak krijgt is mij een raadsel.
Voor zo een werken moet ik passen hoor maar geweldig als je dit kan.
En knap om te volgen.
 
Mannen bedankt voor het volgen.

@Pascal Ik doe de onderdelen eerst in een mechanische tumbler ,kiek eens hier :-) #3, Dat apparaat bespaar me tijd en maak het schoner dan dat ik het zal kunnen en dan hebben we het nog niet over de geestelijke gezondheid die nu niets te lijden heb :ROFLMAO: Het frame en spatborden heb ik wel een beetje nabewerkt met een schuurpad korrel 4000 mag na de primer nog een keer met het padje erover.
 
Vandaag de Aclad opengebroken en mijn bescheiden bijdrage aan het milleu geleverd :eek: 3 kleuren gespoten waarvan er een word overgespoten met Tamiya. Het betreft de staal kleur voor de cylinders ik had eerlijk gezegd een donkerder kleur verwacht ach het is maar verf dus zo weer aangepast. Het blok zelf inclusief de onderdelen die erop komen in twee kleuren alluminium gespoten maar het verschil in tint is minimaal.
 

Bijlagen

  • 20230317_131452-01.jpeg
    20230317_131452-01.jpeg
    315,5 KB · Weergaven: 10
  • 20230317_131414-01.jpeg
    20230317_131414-01.jpeg
    403,8 KB · Weergaven: 10
Het ziet er in mijn ogen een beetje grof uit, is dat een realistische weergave omdat het origineel een zandgegoten blok is o.i.d., of zijn het toch kleine onvolkomenheden in het witmetaal? Of misschien is het de foto, ik kan het niet goed inschatten.
 
@Roy vd M. De foto laat meer zien dan wat je in het echt ziet gelukkig maar eerlijk gezegd is het ook geen plastic dus inderdaad het proces om de onderdelen te maken laten weleens hun sporen na. De grote delen zoals spatborden en tank gaan straks helemaal in de putty om het strak te krijgen.
 
Wil nog steeds niet echt vlotten met dit model niet dat het iets uitmaakt maar ik ben het niet gewend dat langzamen gedoe :ROFLMAO:

Assen in elkaar gezet, onderdelen behandeld met verdunde putty en nat geschuurd dus nu ook gereed voor de primer

20230327_140016.jpg
 
Fijn dat er wel een update is. Ik ben ook wel benieuwd naar het uitzicht na de primer; meestal zijn er dan toch nog kleine putjes die een tweede plamuurlaag behoeven.

Ook MFH is dus niet heilig qua bouwkwaliteit. Het is leuk dat het witmetaal is, maar ik kan me voorstellen dat sommigen wat teleurgesteld zouden zijn om na het uitgeven van zo'n bedrag niet minstens dezelfde gladheid te krijgen als een plastic model. Ik vraag me dan af of 100% strakheid van witmetalen oppervlak überhaupt mogelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
ook al gaat het langzaam, ben wel onder de indruk van je geduld en kunnen. (y) (y) (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan