Hoofdsponsor

1/9 Crocker

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*
Iedereen nog bedankt voor de interesse in deze motorfiets.

Nog steeds niets schokkens gedaan buiten een hoop schuurwerk en polijstwerk aan de velgen omdat er een klein gietrandje tussen de spaakbedding zat. Nadeel van metaal je schuurt er je ongeluk aan 😄

Vanmiddag een uurtje aan het boren geweest, sommigen gaten iets verdiept en een paar doorgeboort dus als alles goed is kan de primer erop.

Eerste serie onderdeeltjes voor het motoblok, volgen nog meer in latere stappen van het bouwplan.

20230305_130601.jpg

Onderdelen waar in en aan geboord moet worden.

20230305_134153.jpg

En gebeurd 😅

20230305_141022.jpg
 
Zo! Da's een hoop boorwerk... lekker, niets gebroken? (Behalve misschien je geduld)
 
Bij mij sneuvelt er traditioneel minstens één boortje.
 
Zijn dat die harde boortjes die geweldig scherp zijn maar waarvan die dunne zeer gevoelig zijn voor het breken?.
Ben erin geslaagd om 5 boortjes van 1mm te breken binnen het kwartier.zucht🙄
 
Ja die zijn dus niet voor handmatig gebruik bedoeld, kwam ik dus achter. Alleen machinaal.

Je moet HSS boortjes hebben om handmatig mee te kunnen werken. Als er wat kobalt doorheen zit, nog beter (maar ook duurder).

De geharde boortjes breken al als je er iets te schuin naar kijkt. En ze kosten 30 euro of meer per stuk.

Maar ik krijg het ook prima voor elkaar om HSS boortjes te breken hoor.
 
Ik heb er eerlijk gezegd nog geen een gebroken op dit model zowel met de hand als machinaal. Uiteraard heb ik er in het verleden wel een paar gebroken 😄 en voor die stuksprijs doed het niet echt pijn als je er een breek of meer.
 
Wat uitgeprobeert, ik heb een onderdeel een paar uur laten zwemmen in de Dasty het resultaat een naar mat ogend onderdeel met een lichte verkleuring richting een smoke kleur. Geen idee of ik het zo laat of met een Tamiya compound polijst zodat het een wat verouderd uiterlijk krijgt en dan in de mat vernis of satin. Pfff zoveel keuzes 🤣

20230307_105330.jpg
 
Zoals Roy zegt, ziet er zo al goed uit.
Een wash zou wellicht kunnen genoeg zijn?
 
@Beyond De rechter die behandeld is heeft eigenlijk geen wash nodig maar heb het besluit genomen dat hij weer even samen met collega's in de Tumbler mocht 🙂 Als hij droog is krijg het wel een laagje mat vernis. om te zien hoe dat weer uitpakt. Nieuwe materialen nieuwe problemen en beslissingen.
 
Zou het de contouren van de moeren (rijmen en dichten zonder mijn gat op te lichten :ROFLMAO: ) niet meer laten uitkomen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Eerste onderdeel in elkaar gestoken de distrubutor, een stevig gevecht op de vierkante centimeter.

20230308_151858-01.jpeg20230308_151815-02.jpeg


20230308_151938-01.jpeg


20230308_152051-01.jpeg

Bovenstaande foto zit een PE schildje met de naam van de distrubutor, je ziet hem al bijna niet 1/1 laat staan straks op zijn plek in het frame :unsuree: :LOL:
 

Bijlagen

  • 20230308_152036-01.jpeg
    20230308_152036-01.jpeg
    371,2 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Ziet er uit als een gewonnen gevecht. Mooi dat bonkige staal. Het zal ook best een zware jongen worden straks neem ik aan.
 
Kan geen gewicht geven Roy maar hij is in ieder geval zwaarder dan mijn laatste Harley 🙂 Ik zie op de foto nog wel een paar aandachspuntjes die wat schuurwerk kunnen gebruiken.
 
Koel wat je laat zien.
 
Dankjewel mannen.

Nu heb daarnet even de loep op gezet om wat narigheid weg te halen wat op de foto is te zien en wat denk je ik zie er niets van terug :unsuree: Er moet toch wat zitten anders sta het niet op de foto? Na de primer nog maar een keer goed kijken.
 
Wow . MFH, will definitely keep an eye on this one
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan