Hoofdsponsor

1/35 "Charlie on the Left!", V-100 en M-151 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren op SMC heb ik toch weer een paar leuke items gevonden om mijn diorama's mee op te fleuren. Voor het Vietnamdiorama heb ik een setje van Verlinden gevonden waarmee ik ook de binnenkant van de turret van mijn M706 kon afwerken. Aangezien die een open luik heeft en de turret basket ook vanuit de zijluiken in de hull te bezien valt, moest hier wel iets meer detail komen dan in de rest van het voertuig.

attachment.jpg

(http://sternik.fotki.com/cadillac-gage-comma/v100/v100-m706-int-turre.html)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Van dit setje gebruik ik nu alleen de achterkanten van de .30's, de handvatjes en de magazijnen. Ik heb ook patroonbanden moeten scratchen. Om te zorgen dat de geweren op het zelfde punt eindigen dan bij de echte, heb ik met de Dremel de binnenkant van de mantlet uitgefreesd.

attachment.jpg

attachment.jpg

Als je hier naar binnen kijkt zie je nu dus iets van detail.

Bedankt, mannen. Ik heb ook even een ander onderdeeltje op de koepel vervangen.

attachment.jpg

Ook mijn nieuwe tweedehands punch&die-setje bewijst al meteen zijn nut met al die onzinnige pinmarks in de luiken.

attachment.jpg

Die luiken zijn gemaakt om dicht te laten. Ik weet dat er zelfs een setje bestaat om ze in hun geheel te vervangen. Hier heb ik al een stukje nagemaakt van Evergreen.

attachment.jpg

Je ziet ook de binnenkant van de turret met al die rondkijkraampjes, daar zou een binnenkant aan moeten gemaakt worden. Eens kijken hoe dat er moet uitzien.

Ik heb alle handvaten op het voertuig vervangen. Het zijn er wel een hoop, dit is alleen nog maar een foto van de luiken die ik apart ga schilderen.

attachment.jpg

Bedankt, ik heb zo'n tooltje wel eens bekeken maar uiteindelijk niet gekocht omdat het staal er niet 100 procent recht uitzag. Dit is gewoon met de platte tang geplooid.

Hey,

Blijkbaar wel veel van die uitwerpingen die je tegen komt. Da's eigenlijk het verderf van onze hobby. Gelukkig kunnen we dit wegwerken. Blijkbaar waren ze diep want je vult ze op met plasticcard. Mooi vorderingen trouwens 😉

Ze zijn vrij diep voor een moderne kit en het zijn allemaal putjes. Ook de handgrepen zijn van vrij slechte kwaliteit. Allemaal goed op te lossen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik had voor de Commando eigenlijk nog een bemanningslid te weinig, maar via de sparebox kom ik op een onvolledige figuur. Misschien wordt dit Milliputwerk. Hij heeft wel de geschikte racehelm op. Om alles te schilderen straks in dat afschuwelijke weer dacht ik aan onze garage maar die bleek ondertussen gekraakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

Wow dat is geweldig , het is te hopen dat de "Bat " niet veel vuilmaak of vernield he , maar gaan die nu niet in hun winterslaap ?
Grt
Marc

Ik heb er geen in mijn garage , maar ze vliegen 's avonds hier nog goed rond.
zal dus nog wel iets te vroeg zijn voor winterslaap.

Steven, vermits militaire voertuigen nu niet echt mijn ding is kan ik weinig positieve feedback bijbrengen. Maar ik volg al een tijdje in stilte en eerlijk gezegd, ben je toch een top prestatie neer aan het zetten door al die kleine verbeteringen die je zelf vervaardigd.
doe zo verder .
vgr Marc

Bedankt, Marcs. De winterslaapperiode voor deze vleermuizen is van oktober tot april, dus hij zal niet te lang meer rondfladderen. Vandaag heb ik de sleepogen vastgehangen. Je hebt keuze tussen neerhangende exemplaren en ogen die opgetrokken zijn om er een ketting aan te hangen. Ik heb die laatste genomen zodat er wat bagage mee kan.

Vandaag heb ik de ondergrond gegoten in plaaster. Ik had al een kader uit de kringloopwinkel en daar is met karton een bekisting in gemaakt. Toen de plaaster hard was is die er terug afgetrokken.

attachment.jpg

De opzet, met in het midden het konvooi en aan weerszijden de aanvallers.

attachment.jpg

De gietresultaten met in het midden een weg waar een krater in zit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De voertuigen daaraan toegevoegd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Enkele aquariumplanten zijn aangekocht om om te bouwen.

Gaan deze aangekochte aquarium planten niet te dik zijn steven om een mooi resultaat te bekomen,persoonlijk zou ik dit niet doen maar ben wel benieuwd naar het resultaat hier van....

Danny, de planten zien er realistisch uit, anders zou ik ze niet meegebracht hebben. Het is dat ik er redelijk wat begroeiing op wil hebben.

attachment.jpg

De binnenkant van de zijluiken was door Hobbyboss wat verwaarloosd, die is niet plat en dat zie je eigenlijk ook terug als je erdoor naar binnen gluurt.

attachment.jpg

De band is platgezet en alles staat nu al in de primer.

Ik moest er nog voor zorgen dat de Mutt gestopt werd. Hij is net over een anti-persoonsmijn gereden waarbij de besturder gewond raakte.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Achteraan zijn de "bumperettes" dunner uitgevoerd.

attachment.jpg

Toen die ingrepen gebeurd waren, konden de stukken ook in de primer gezet worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de V-100 is al wat verder ingekleurd. Voor de wielen heb ik weer een masker gesneden. Wat er nog over was van verf in de beker is al op het diorama gespoten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Die aquariumplanten: daar heb ik ook al aan gedacht maar ze zien er zo plastic uit. Zal je dat nog bewerken om ze er natuurlijker te laten uitzien? In ieder geval zal ik dat volgen.

Vanaf nu begint het interessant te worden voor mij, bij de bouw van een diorama sta ik op de eerste rij. Dit bedoel ik niet slecht maar de bouw van een voertuig prikkelt m'n fantasie niet maar bij een diorama ben ik zeer geïnteresseerd in het inzicht van medebouwers. Ook een kwestie van bijleren natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan