Dat ziet er allemaal heel goed uit
Wat je airbrush probleem betreft,
Ik probeer om de AB nooit helemaal leeg te spuiten want dan had ik hetzelfde probleem als jij.
Waarschijnlijk is dit omdat op het laatste enkel lucht over de naald en nozzel gaat waardoor verfresten aankoeken met als gevolg na opnieuw vullen een mindere doorstroom.
Vernissen doe ik in 2 keer maar ik werk dan ook op schaal 1/24
Op jouw schaal kan je normaal gezien een stokje of stukje sprue in de opening voor de prop steken, is daar een as ipv. een opening kan je een krokodilbekje gebruiken om vast te klemmen.
Grtz.
Luc![]()
Die spinner is mooi gedaan, ziet er mooi uit. Ik ga mij die wash ook eens bekijken.
Bij je blauw komt je preshading wel minder door precies ? maar dat kan ook aan de foto liggen.
Ik zie ook aan je randen dat je verf wat dik was, er zijn redelijk wat spetters, als je je verf nog wat meer verdunt gaan deze minder zijn en ga je een wat meer egaal effect krijgen.
EN ik zie dat je de weathering pencils hebt van AK![]()
Ik wil deze ook kopen, ik heb hier aquarel potloden liggen van mijn tijd op de kunstacademie, maar die werken niet zo goed op modellen. Als mijn model mat was dan kreeg ik geen mooi egaal effect met wat water er bij de doen, en als mijn model blonk kreeg ik er geen lijn op.
Ik ben benieuwd naar jou resultaat hiermee.
Het ziet er prachtig uit, maar als ik toch een puntje mag meegeven, en ja ik weet het , soms denk ik er zelf ook niet aan hoor. Maar op sommige onderdelen zie ik nog een gietnaad. Als het niet te laat is, zou ik deze nog proberen wegwerken.