Hoofdsponsor

Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

the--Mouse

Administrator / V.I.P
Administrator
Lid geworden
15 mrt 2010
Zij nadert haar afwerking, kan je nu helemaal niet meer bij de besturing?

Fred

marc w

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jun 2011
Oh jawel, achter en voordek gaan er helemaal uit,middendeel gaat de grote rechthoek er nog uit.
Maar als straks de masten erop staan gaat dat een werkje van 1u worden. Enkel dus voor noodgevallen.

marc w

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jun 2011
Na het dek getimmerd te hebben maar meteen doorgegaan met het uithakken van ramen en deur om naar de hut van Jack te kunnen.
in mijn enthousiasme natuurlijk 1 raam wat te ruim naar boven uitgeboord maar dit valt wel te verdoezelen met een beetje houtlijm en schuur stof.

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan natuurlijk de bewaaksters nog langs beide zijden van de deur

attachment.jpg

hierna maar meteen verder met de versieringen op en rond het hakke bord. ( lantaarns moeten nog even wachten op definitieve montage )

attachment.jpg

attachment.jpg

en uiteindelijk achteraan nog een kadertje rond gezet om het geheel beter te laten integreren met het schip

attachment.jpg

zo zijn jullie weer bij, tot later maar weer, Marc

Pascal

Moderator
Moderator
Lid geworden
20 feb 2015
Je gaat nog spijt krijgen dat hij af is Marc want is toch boeiend om te maken denk ik.

marc w

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jun 2011
zoals sommigen onder jullie weten is ondertussen het RC vaarseizoen met vertraging van start gegaan.
Voor mij minder tijd voor te bouwen maar we maken ons toch sterk dat we tegen de winter van start kunnen gaan met het touwwerk.
Er is dus tussendoor nog wel wat werk voor het dek klaar zal zijn.
Deze week ben ik er in geslaagd om na het plaatsen van de ramen en deur in Jack zijn kajuit er ook de lamp te laten branden.
Gelijktijdig zijn ook de 3 grote lantaarns op het achterdek vastgezet.
Om het gevoel te krijgen dat er olie lampen branden heb ik gebruik gemaakt van leds zoals in elektrische theelichtjes zitten.
Op de foto's zie je daar weinig van daarom ook een kort filmpje ter illustratie.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later, Marc

Ron

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
leuk die verlichting, ik was even bang dat de verlichting teveel zal flikkeren maar dat valt reuze mee komt geloofwaardig over hier.

marc w

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jun 2011
Tussen het varen met de scheepjes, club bijeenkomsten, tuin onderhoudswerken, enz...
toch nog wat tijd over gehad om wat te tekenen op de pc en na het printen alles in elkaar te knutselen.
We hebben het dan over de trappen en nagelbanken van de Pearl.
De nagelbanken heb ik met messing pennen gemaakt zodat deze eventueel samen met de masten verwijderbaar blijven bij averij, kwestie om niet alle touwen te moeten doorknippen en opnieuw te plaatsen bij herstellingswerken in de romp.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

nog wel wat meer tekenwerk voor de boeg en dan natuurlijk nog alles op kleur brengen.
tot later, Marc

marc w

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jun 2011
vandaag enkel wat foto's van de vorderingen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later, Marc

Pascal

Moderator
Moderator
Lid geworden
20 feb 2015
Geweldig die trappen.
Inderdaad de moeite weer.

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Ongelooflijk , mooi , indrukwekkend en fantastisch gemaakt
Marc

Michel

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jul 2008
Die trappen lijken net echt hout. Mooi mooi.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Die trappen zijn prachtig en die kisten zijn een mooie meerwaarde.

marc w

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jun 2011
Ondertussen ondanks vakantie en te warm weer toch enkele avonden aan het knutselen en schilderen geweest.
Hier en daar zullen er nog wel wat details bijkomen maar in grote lijnen is het dek klaar.

Eerst de roeisloep maar wat verder afgewerkt en er voor gezorgd dat er voldoende goud aanwezig was om de verdere afbouw te bekostigen.

attachment.jpg

En als ik dan de vaatjes Rum en Wijn aan boord breng komt er meteen een dronken piraat mee op de proppen.

attachment.jpg

Jullie scherpe blikken hadden natuurlijk al gezien dat het geschut wat beter geordend staat en ondertussen verder zijn afgewerkt.
Na nog een behandeling met enkele kleurtjes is het volgende resultaat te bekijken.

attachment.jpg

En dan natuurlijk nog wat nagelbanken en enkele grote klampen die niet mogen ontbreken kan je op het overzicht vinden.

attachment.jpg

attachment.jpg

spot ik me daar op het stuurwiel nog een ongenode gast?

attachment.jpg

Oeps, in het echt 4x kleinen als op deze foto lijkt hij beter geschilderd....als de stuurman aan boord komt de kleur nog eens herzien.
Dat was het weer voor even, volgende uitdaging zijn de zeemeerminnen onder de uitsteek ( kapiteinshut)
tot later, Marc

airbus56

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 mrt 2017
Ik ben terug een beetje bij met het volgen van de laatste vorderingen van de Black Pearl.
Prachtig hoe alle details worden voorbereid en uitgevoerd. Dit is een bouw van het allerhoogste niveau en een plezier om te volgen. Top.

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Dit is knap, die luiken voor de kanonnen is voor mij echt fenomenaal. Ik zie dat de flessen rum ook al op dek staan.

Grtz Bart.

marc w

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jun 2011
zo, ik vermoed tijdelijk de laatste post van de zomer, niet dat we in de zetel gaan zitten......
maar laat ik beginnen met enkele foto's van de verdere afbouw.
attachment.jpg

attachment.jpg

en uiteindelijk na evenveel dagen schilderen als monteren is volgende foto het resultaat,

attachment.jpg

en dan leun je, hopelijk verdiend, even achterover om stoom af te blazen.
Hiermee is de bouw van de romp voorlopig afgerond.
Voor mij is nu de tijd aangebroken om aan een hersenbreker te beginnen.
De masten definitief plaatsen maar eerst beslissen welke zeilen en touwen ik ga gebruiken en de daarbij horende takels.
Dat ik niet alle touwen ga plaatsen vermits de zeilen moeten kunnen draaien is al duidelijk, maar ik wil nu ook niet de makkelijkste weg en maar 6 touwtjes gaan spannen.
Daarbij komt dan nog eens de vraag die ik afgelopen maanden al in veel bouwverslagen ben tegen gekomen, welk touw en hoe dik?
Stof genoeg om (mogelijk) enkele maanden over te piekeren, maar we komen er zeker op terug.
Alvast een klein voorproefje van enkel testjes

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ach ja, Neptunus en zijn vissen komen nog wel, maar afgelopen weken met de warmte was de klei droog voor hij van mijn vingers naar de figuur was verhuisd
clear.png

die hebben jullie alvast nog te goed op een later tijdstip.
tot later, Marc

Bovenaan