dag,vrienden
wat myn voorgangers,zeggen klopt als een bus.
een vlot van pakweg acht man neem je niet eventjes onder de" arm om ze over boord te zetten,daar zyn inderdaat twee man voor nodig.
wat rik zegt klopt ook vlotten dryven,maar er is inderdaat een maar.
gezien de opstelling in het vlotenrek,en er spanbanden over de vlotten zyn kan deze uit zyn eigen niet los komen waneer het vaartuig zinkt.
deze worden door de bemaning manueel over boord gezet gewoon door de sliphaak die op de spanband zit los te trekken en het vlot over boord te hooien.
als men dan de vanglyn van het vlot aantrekt en na ongeveer 15 meter lyn er een ruk aan geeft word het vlot automaties opgeblazen.
ee"n tweede manier is waneer men niet meer by de vlotten komt
deze door de automaat dit is een pot waar een mesje inzit bevestigt op de spanbanden van het vlot word gelost
deze zyn meest al ingesteld op 5 meter diepte daar het schip zink komt er water in de pot ,eens op diepte word door de druk het mesje geaktieveerd waar door de spanbanden worden doorgesneden en het vlot vrykomt.
op de vang lyn van het vlot is dit sisteem ook voorzien echter is deze op een andere diepte ingesteld,
door dat het vlot naar de oppervlakte komt zal op een gegeven moment de vanglyn strakstaan en het vlot aktieveeren
de vang lyn zal door de kracht breken een vry komen van het schip
en dan met veel geluk kom je meschien by het vlot,maar in storm heb ik er wel myn bedenking over
groetjes,ronny
wat myn voorgangers,zeggen klopt als een bus.
een vlot van pakweg acht man neem je niet eventjes onder de" arm om ze over boord te zetten,daar zyn inderdaat twee man voor nodig.
wat rik zegt klopt ook vlotten dryven,maar er is inderdaat een maar.
gezien de opstelling in het vlotenrek,en er spanbanden over de vlotten zyn kan deze uit zyn eigen niet los komen waneer het vaartuig zinkt.
deze worden door de bemaning manueel over boord gezet gewoon door de sliphaak die op de spanband zit los te trekken en het vlot over boord te hooien.
als men dan de vanglyn van het vlot aantrekt en na ongeveer 15 meter lyn er een ruk aan geeft word het vlot automaties opgeblazen.
ee"n tweede manier is waneer men niet meer by de vlotten komt
deze door de automaat dit is een pot waar een mesje inzit bevestigt op de spanbanden van het vlot word gelost
deze zyn meest al ingesteld op 5 meter diepte daar het schip zink komt er water in de pot ,eens op diepte word door de druk het mesje geaktieveerd waar door de spanbanden worden doorgesneden en het vlot vrykomt.
op de vang lyn van het vlot is dit sisteem ook voorzien echter is deze op een andere diepte ingesteld,
door dat het vlot naar de oppervlakte komt zal op een gegeven moment de vanglyn strakstaan en het vlot aktieveeren
de vang lyn zal door de kracht breken een vry komen van het schip
en dan met veel geluk kom je meschien by het vlot,maar in storm heb ik er wel myn bedenking over
groetjes,ronny