Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Applaus
Luc,Luc en nog eens Luc.
Potverduveld man zeg, wat ben jij aan het doen. Ongelooflijk
Dat zijn foto's van werkelijke schepen verkleind op schaal 1/30. Dat -kan -niet -anders, enfin zou men denken.Applaus

Groetjes
Ward

He Droop dat zijn mooie foto's zo met de verlichting. De mast achter word ook al heel wat.

Ik heb niet even de verlichting foto''s met mijn vrouw bekeken. Zij heeft mij verteld dat het echt blauwe lichtjes zijn. Vooral als je ze vergelijkt met het groene navigatie licht. Dus petje af. Je doel is er toch. Groeten van mijn vrouw. :unsure:

@ Ward: hartelijk dank voor de warme woorden, maatje. ^^
Dit is eigenlijk té veel eer hoor. :$

@ Rik: Ik heb weet van je kleurenblindheid en daarom kan ik het goed begrijpen dat je het soms moeilijk hebt om een kleur te onderscheiden.
Je vrouw heeft het goed gezien hoor: dit is inderdaad een blauwe dekverlichting.

Helaas wordt op de foto toch niet helemaal deze kleur juist weergegeven.
Dit komt door de geel-oranje waas die zich over de foto's uitstrekt omdat ik uiteraard zonder flits heb gewerkt.
In werkelijkheid is het licht véél zachter (indirekt licht van onder het stuurhuis) en is het blauw meer intenser van kleur.
Ik hoop om je dit ooit eens live te kunnen laten aanschouwen.

Groetjes terug aan je vrouwke. ^^

Droop

Volgens mijn vrouw graag gedaan. Zij heeft een brei forum en daar is het ook altijd moeilijk met kleuren enzo. Dat is altijd lastig om op de foto te zetten. Ik help haar wel eens met een werkstuk te fotograveren en daarmee kan ze dan posten maar over de kleuren moet je mij niets vragen. Vandaag een dagje uit geweest. Voor haar de wolwinkel in geweest en dus weer met de kleuren aan de slag geweest. Weer een leuke bedoening dus.

1 augustus 2008, 20:58

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door newbie
Gaat een trotse nieuwsgierige meter worden.

Tegen de tijd dat dit project achter de rug zal zijn, zal ze misschien al haar 1ste communie gedaan hebben.

Droop

Dit bericht zegt genoeg over de bouwsnelheid

Als dit 4 rode lampen zijn die men enkel in geval van nood gebruikt, dan hoef ik die niet te schakelen en aan te sluiten. Lekker makkelijk! ^^

Tja, zo kan ik het ook, alle problemen uit de weg gaan.....
Als je batterijen leeg zijn, dan zit je toch in nood? Ge zult moeten fotovoltaïsche cellen (zonnepanelen) monteren om dat probleem op te lossen.
:P:P:P

Neen, alle gekheid op een stokje, heb ik 2 dagen bijna niet naar het forum gekeken en dan zie je dit....

IMPRESSIVE!!!

-foto--foto--foto-

Elke keer is het weer prachtig om de verlichting te zien! Alleen wel een vraagje: Hou je de mast recht droop of ga je het driehoekige (scharnierpunt?) er nog aan breien?

montage achtermast

Bedankt Dominiekske enne... de zonnepanelen zijn besteld. :tongue: :laugh:

@ Anton: de mast blijft zoals hij nu is. :D

Update

En hier zijn we nogmaals met een tussendoortje vanuit de scheepswerf:

1_DSCN9128.jpg
De bovenkant van de mast is dichtgemaakt en op de foto zien we een begin van de railingen.

1_DSCN9129.jpg
Een uurtje of twee verder zijn de railingen gemonteerd en gesoldeerd.

1_DSCN9130.jpg
De lampplatformen en antenne zijn geplaatst.

1_DSCN9133.jpg

1_DSCN9134.jpg
Aan de achterkant heb ik kleine messing beugeltjes geplaatst die het de bemanning moeten mogelijk maken om in de mast te klauteren om eventueel een lamp te vervangen o.d. .
Die messing beugeltjes had ik nog over van m'n Viking Warrior.

Wordt vervolgd maar eerst gaan we een beetje met de verf kliederen. :P

Droop

mooi,heb je express de relingen aan de voorkant laten doorbuigen in het midden of gewoon tgv de snelheid van het bouwen.

luc dit dacht ik eerst ook maar volgens mij is het gezichtsbedrog op de foto en de zogezegde buiging is de achter reling die een boog maakt

mooi,heb je express de relingen aan de voorkant laten doorbuigen in het midden of gewoon tgv de snelheid van het bouwen.
Inderdaad Luc (én Dirk). De voorste railing buigt in het midden een heel klein beetje door. Dit komt omdat ik enkele scepters tekort had (een drietal) en ik genoodzaakt was om met gewone messingdraad te werken. De middenste draad is blijkbaar een tikje korter dan de rest en daardoor krijg je dat doorbuigeffekt.
Ik had dit ook pas opgemerkt nadat ik het verfwerk achter de rug had. Daarom laat ik het nu maar zoals het is. ;)

Update

De achtermast is geverfd en de noodlampen zijn geplaatst:

1_DSCN9136.jpg

1_DSCN9139.jpg

1_DSCN9141.jpg

En naar goede gewoonte terug een overzichtsfoto'tje van de stand van zaken tot op heden:

1_DSCN9140.jpg

Nu gaan we terug over tot het serieuze werk: het maken van de bomen én het aansluiten en laten werken van de kabelwinch.

Pffff... nog veel werk voor de boeg. :P

Droop

Schitterende update weer Droop! Top!
Heb je al een nieuwe datum geprikt voor de maiden trip?

groeten, Rinie

Ziet er allemaal weer erg goed uit Droop. ;)

Wel een klein kritiek puntje. De ladders lopen tot boven aan het plateau bij het orgineel. Dat is zodat je de eerste stap kunt maken. :laugh:Nu komt deze er dus onder en is het moeilijk in en uit klimmen. Dan vind ik het ook, maar dat is persoonlijk, mooier om de railingen wit te houden. Zoals het orgineel.

Ja wadde, ik denk dat jij onder invloed van xtc bouwt Luc! Wat een tempo zeg, ik snap niet hoe je dit voor elkaar krijgt.

Ik kan Rik wel volgen met de ladders, ze lijken wel wat kort.

Volgens mij volgt Droop met de ladders perfect het origineel :D

1_HD21_010.jpg

groeten, Rinie

Nu je het laat zien, idd, Lijkt mij dan ook lastig om goed en veilig te werken zo. Is het overdenke voor de reder waard denk ik. :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan