Hoofdsponsor

1/7 Bouwstrip: "the Snake of Saale Valley". [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Roy, om te airbrushen gebruik ik de laagjestechniek. Met deze techniek bepaalt de kleur/tint van elke onderliggende laag het uitzicht van de volgende laag. Laagje per laagje bouw ik op tot ik de look krijg die ik mooi en toch realistisch vindt. De pré- en postshading helpen om 'leven' in mijn panelen te krijgen. De shadings blend ik nadien serieus uit om zeker geen overkill te krijgen.
De olieverftechniek vind ik ook de moeite, zeker voor figurines. Misschien waag ik mij daar ooit wel eens aan. Voor de inkleuring van de Cobra ga ik de technieken en producten waarmee ik vertrouwd ben gebruiken. Ik ben 100% procent zeker dat de producten die ik nu gebruik geen chemische oorlog gaan starten en ik moet de rest van de romp in dezelfde stijl afwerken waarmee ik destijds de canopy en het doghouse heb uitgewerkt.

Heligroeten,

Nick
 
Fair enough :) Ik zie weer uit naar de volgende update!
 
De luchtspuit heeft de voorbije week niet stil gestaan, bijgevolg kreeg de romp een compleet andere look.

WorkInProgress-Painting%20fuselage-JPG_zps2nbdehiu.jpg

e535-Dryfit%20Nada%20kleurverschil-JPG_zpsjwunqwe1.jpg

Frame536-Nada%20kleurverschil-JPG_zpsezrhduq5.jpg

eellijnen%20en%20opgelichte%20rivetten_zpsv6z1geps.jpg

eellijnen%20en%20opgelichte%20rivetten_zpsemzwm7kh.jpg

eellijnen%20en%20opgelichte%20rivetten_zpsf18uhtif.jpg

eellijnen%20en%20opgelichte%20rivetten_zpsae57zfm3.jpg

Tot zover de werkzaamheden van de voorbije week.
Volgende week worden er Decals gemaakt.

RC-Heligroeten,

Nick
 
Ik zie al gekruiste sabels onder de rotor; wordt er dus één van de Air Cavalry.
Prachtig spuitwerk Nick, echt prachtig.
 
Hey,

Dit hoeft geen verder commentaar...... ;)
 
Zoals de meesten zeggen... prachtig werkje van in het begin tot heden. Ik heb deze van in de prille begin gevolgd en zal niet eindigen tot het gedaan is. Toch een klein detail: het is reeds gezegd en ik wil niet muggeziften, maar je Cav sabels staan ondersteboven.

Met alle respect voor wat je reeds gepresteerd hebt,
Wiyaka
 
Opnieuw een mooie vrijdagavond modelhelistripliefhebbers,
Voor ik vertrek naar de IPMS-Gent ledenbijeenkomst een beetje vervolg...

De afgelopen week is alle beschikbare modelbouwtijd besteed aan het uitwerken van de decals. Dankzij mijn uitgebreide Cobra-foto-databank en enkele plastiek referentie bouwdozen zijn de meeste opschriften vrij accuraat ontcijferd.

Frame543-Geprinte%20decals_zpsbzklf4za.jpg

Het in-house geprinte decalvel krijgt nu enkele lagen Microscale decalsealer. Dan kunnen de decals met behulp van Microscale Set en Sol gezet worden.
Om de silvering van de decals tot een minimum te beperken is de romp ondertussen geairbrushed met enkele lagen blinkende vernis.

Frame544a-WIP%20Decalsetting-JPG_zpshpn898rm.jpg

Frame544b-WIP%20Silvering-JPG_zpsswwpmplf.jpg
 
Frame544c-Sabels%20op%20hun%20kop_zpslfp0nuva.jpg

Frame545b-Make-over%20canopy-JPG_zpsdhqms2id.jpg

Frame545-Make-over%20doghouse-JPG_zpsri4yjmse.jpg

Volgende week de eindfoto's van deze bouwfaze.

Heligroeten,

Nick
 
Opnieuw een week die voorbij is geflitst. De werkzaamheden aan de Cobra en de uitwerking van deze postings zorgen ervoor dat ik mij geen second verveel.

De werkzaamheden aan het voorste deel van de romp komen in een eindfase.

Frame546a-Nieuwe%20lockers-JPG_zpsjivvmapf.jpg



Frame546c-Geweatherde%20decals-JPG_zps9sndysru.jpg

Frame546d-Dryfit-JPG_zpseqglgyy1.jpg

Frame546e-Dryfit%20zijaanzicht-JPG_zpsvs1rvyx7.jpg

Nu de romp aan de buitenzijde zo goed als klaar is gaat de komende weken alle modelbouwliefde en -aandacht naar de tailboom.

Heligroeten,

Nick
 
Hey,

Nick, nu begint hij te leven man ;)
Decals zijn goed geïntegreerd in het geheel, knap. ;)
Je hebt er al heel veel werk ingestoken, maar meer of de moeite waard, dat wordt meer of een prijzenpakker, zowel op statische beurzen als op de bewegende :)
 
Prachtig hoe deze veranderd telkens weer :)
Binnenkort de tail, dat wordt dan terug een totaal ander zicht, ik kijk er al naar uit :))
 
Ik verheug me al op het interieur... hoeveel details gaan we daar te zien krijgen???? Laat je maar eens gaan Nick!
btw: Hoeveel rivetjes zitten er ondertussen al in? een stuk of 15.000??:wacko:
 
Allemaal, een mooie 'Goede Vrijdagavond'. Het Paasweekend staat voor de deur. Helaas wordt het door 'te koud' geen vliegweekend. Maar er is gelukkig nog veel ander leuks om te doen... @ Wiyaka, de rivettenteller staat al een hele tijd op 'hold'. In de romp en de staart zitten er momenteel een 11.000. Later, als de stub wings en de bewapening aan de beurt zijn zullen er nog wel enkele bijkomen. Nu ga ik mij eerst ontfermen over de verdere afwerking van de staart.

e547b-Werkvoorbereiding%20tailboom-JPG_zpsoidrjuyw.jpg

e547c-Werkvoorbereiding%20tailboom-JPG_zpshjkkamhh.jpg

e547d-Werkvoorbereiding%20tailboom-JPG_zpsz72yghw6.jpg

Frame549a-Parfumflesdopjes-JPG_zpsyfwsoask.jpg

chterste%20Radar%20Warning%20Units-JPG_zpsvzxy2jlf.jpg


548b-Tail%20ventilatie%20openingen-JPG_zps3nshuodj.jpg

Deze aflevering zit er weer op. Volgende week ga iets doen met lichtjes...

Heligroeten en voor iedereen, een fijne Pasen,

Nick
 
Hetzelfde voor jou Nick, ik geniet echt van je foto´s. Ik ben op een gezonde manier jaloers op jullie, prachtig werk.
 
Zoals gepland heb ik de voorbije week iets gedaan met lichtjes.

izing%20achterste%20positielichten-JPG_zps2qrqwngw.jpg

Frame550b-Work%20In%20Progress-JPG_zpsyzgzvdmq.jpg

50d-Tekst%20bij%20de%20verlichting-JPG_zpszkugjerg.jpg

Frame550e-De%20lamp%20brandt-JPG_zps0hwxolaz.jpg

Naast de lichtjes was er ook nog wat tijd om een beetje te prutsen aan schaaldetails...

Frame551-VOR-antennes-JPG_zpsepharsbw.jpg

Zo, deze week was het een beetje elektrotechniek, volgende week wordt het een mechanische vertelling.

Heligroeten en geniet van het lenteweer,

Nick
 
Hey,

Knap, met die elektro erbij, maar kan je geen gebruik maken van led licht, dat warmt normaal gezien niet zo op..., of ben ik verkeerd :)
 
Da is een goeie vraag Swa. Volgens mij zijn LED's en licht emitters net hetzelfde. Ze zien er alleen een beetje verschillend uit.

Deze worden LED's genoemd...
LED_zpsxxipqpfc.png

En tegen deze zeggen we emittor...
emitter_zpstmykenke.png

Beide types hebben knal hetzelfde werkingsprincipe en beide types worden warm al naar gelang de spanning die je erdoor jaagt.

Heligroeten,

Nick
 
Oeps, het is al een tijdje geleden van mijn electro-techniek, ga mij moeten bijschaven blijkbaar :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan