Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey hey,

Zo, ... na goed 700 bouwuren (eigenlijk 100 te veel door de cabineperikelen), goed 500 uren werk aan de bouwstrip en ongeveer 400 plaatjes posten, gespreid over een periode van ongeveer 18 maanden die mijn portemonee 3500 euro lichter hebben gemaakt kan ik de Alouette eindelijk aan de wereld presenteren... (in afleveringen natuurlijk, zoals het hoort bij een stipverhaal…
 
blue bird. dit is werkelijk prachtig om zien. en van sommige fotos denk je dat je met een echte te maken hebt. ApplausApplausApplausApplausApplausApplaus

zo en nu eerst de zever van mijn q bord vegen ;) prachtig gewoon
 
Verdikke, nu het spannend wordt, is het toch wel gedaan zeker.:D

Nick'ske, een dikke proficiat is hier wel op z'n plaats hoor.

Bij deze dus: ApplausApplausApplaus


Als je mij je 10 mooiste foto's doorspeelt of de link naar die foto's dan zorg ik er wel voor dat je Alouette II in de eregallerij haar plaatjse krijgt. ;)



Droop
 
Gedaan, gedaan, bij nee gij... nog nie gedaan... maar plaatjes klaarmaken en posten vergt wat tijd hé... de rest van het verhaal volgt in de loop van de namiddag...

Tot sibiet...
 
Ai ai ai, zeg dat het geen waar is he, hij is toch niet gecrashed????
Vlug het vervolg zetten he :(
 
nog een geluk dat het allemaal nog goed afgelopen is, het zou vreselijk jammer zijn geweest moest ze neergestort zijn, zo'n mooie heli en dan al dat werk voor niets :(

hopelijk kan je het probleem oplossen.
hij ziet er precies uit als de echte.
 
Ook ik ben daar wel van geschrokken. Maar het statische werk ziet er fantastisch uit. Kan ik gewoonweg geen kritiek op leveren. :O

Verder qua electra. Daar heb ik niet veel kaas van gegeten, maar je schrijft een storing veroorzaakt ten gevolge van de storing vanuit de bougie??

Daar zou je toch niet veel last van moeten hebben. Er vliegen meer van deze soort opgebouwde heli's rond. Ik heb zelf het vermoeden dat je niet zo moeilijk moet denken, en eens je ontvanger controleren. Waarschijnelijk heeft deze een defect.

Daarbij is de meestgebruikte materiaal dat je in de je staart hebt gebruikt aluminium toch? Die zal hier geen invloed op hebben. Juist daarom dat dit voor masten zo graag gebruikt word om dit in de hoogte te laten werken. :$
 
Holy SH*T :ohmy:...blijft altijd spannend een eerste vlucht, maar deze zal je wel wat haartjes gekost hebben van je hoofd...en je hebt er al zo weinig:D

Gelukkig geen schade...
 
Amai, ik zat op het puntje van m'n stoel te lezen. Je houd het wel spannend zeg! Gelukkig heb je geen schade.

Verder een pracht van een heli hoor Applaus Applaus Applaus

Veel succes met de zoektocht naar het technisch probleem.
 
@ modelengeneer,

de storing kwam van de bougie Rik. Testen hebben dit ondertussen bevestigd.
De G3-PCM ontvanger met syntiziser werkt feilloos en het is dankzij deze technologie dat ik toch nog enige controle heb kunnen behouden...

Het frame en de staart zijn niet gemaakt uit aluminium, maar uit staal en het is hoogstwaarschijnlijk hierdoor dat de hoogfrequente straling nog werd versterkt...

Heligroeten,

Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan