Hoofdsponsor

1/35 Belgian MINERVA WW1

ERVARING
Met een 2-tal jaar ervaring zie ik mezelf nog steeds als beginner.
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Paar verfjes moeten bij aanschaffen aangezien er veel in koper of brons is bij dit model.
BOUWSTATUS
Afgerond
COMMENTAREN
Tips of commentaar altijd welkom..
Weer een paar stapjes verder.. de wash op de bodem aangebracht en nog enkele kleine deeltje toegevoegd.3FBBD7F7-4C21-4C08-93FD-32DA6361F31A.jpeg
Terwijl de eerste vernislaag kon drogen nog een paar stukjes in de grondverf gezet.
3185D34B-2ED0-4F02-882E-D7E7DC8404C5.jpeg
na ook de zijkanten gespoten te hebben konden deze al bevestigd worden en begint er eindelijk een beetje model in te komen.
F842B0C8-18B0-45E1-9ED3-72F6099D11D2.jpeg1A936C59-3CD1-4B94-9892-E20EE30EC02C.jpegB2AFD306-661C-49D9-BF6D-AC7999B4CEA8.jpeg
 
Als ik dan al een opmerking durf te geven is dat de chipping op de stoel dezelfde kleur is als de chipping op de vloer?
Kan fout zijn maar krijg toch deze indruk bij het bekijken foto's.
Verder mooi werk.
 
Als ik dan al een opmerking durf te geven is dat de chipping op de stoel dezelfde kleur is als de chipping op de vloer?
Kan fout zijn maar krijg toch deze indruk bij het bekijken foto's.
Verder mooi werk.
Lijkt idd wel zo maar op de vloer heb ik als onderlaag oud hout gezet en dan een bruine wash over. Op de zit heb ik buff gebruikt om wat slijtage “proberen” weer te geven 😁.
 
Aan de onderkant (chassisbalken) zie ik details die me aan gietnaden doen denken. Zeker meen ik die te zien aan de cardanas. Daarnaast zitten er kieren in de vliegwielkap en de carterpan die bij de echte auto niet zitten (zeker de carterpan niet).

Ik neem aan dat dit een bewuste keuze is vanwege het toch niet zien van de onderzijde uiteindelijk, maar dan vraag ik me af waarom je hier wel de onderzijde toont.

Mocht je de onderzijde wel toonbaar willen maken, dan neem ik aan dat je nog wat verwering aan blok en bak toepast die past bij de uitlaatroest.

Beetje (onder voorwaarde) kritisch, maar dat mocht hè. Voor de rest, leuk model natuurlijk. Deze zullen niet velen in de kast hebben staan.
 
Erg mooi model, zoiets zou me misschien ook nog wel aanspreken.
 
Aan de onderkant (chassisbalken) zie ik details die me aan gietnaden doen denken. Zeker meen ik die te zien aan de cardanas. Daarnaast zitten er kieren in de vliegwielkap en de carterpan die bij de echte auto niet zitten (zeker de carterpan niet).

Ik neem aan dat dit een bewuste keuze is vanwege het toch niet zien van de onderzijde uiteindelijk, maar dan vraag ik me af waarom je hier wel de onderzijde toont.

Mocht je de onderzijde wel toonbaar willen maken, dan neem ik aan dat je nog wat verwering aan blok en bak toepast die past bij de uitlaatroest.

Beetje (onder voorwaarde) kritisch, maar dat mocht hè. Voor de rest, leuk model natuurlijk. Deze zullen niet velen in de kast hebben staan.
Hoi Roy, ik geef je volledig gelijk met je opmerkingen. Zelf had ik er eigenlijk niet op gelet aangezien deze weinig zichtbaar zijn in het echt.. ofwel zen ik serieus blind aant worden 😂. Verwering komt er zowiezo wel wat op al zal het wat meeniem zijn aangezien deze vtg’en (voor zover ik kan vinden) niet echt op het ruwe terrein gebruikt werden.
 
Nog wat onderdelen klaar om om in de grondverf te zetten…958FD04C-CD67-41D2-AD5F-B41CAE957031.jpeg
Alles in de grondverf en de basiskleur gezet. Nu komt enkel de verwering er nog aan te pas en kunnen we de stukken ineen zetten.
B5B44FD3-54D1-4089-92D8-8CED72BB3590.jpeg
 
Ziet er goed uit. Voor zo'n klein modelletje zitten er redelijk wat onderdelen in en is er dus heel wat werk aan blijkbaar. De kit lijkt mij mooi gedetailleerd en zo te zien een plezier om te bouwen. Succes verder.
 
Toevallig vandaag deze foto tegengekomen in het tijdschrift Véhicules Militaires Magazine (VMM) nr 71 (oktober-november 2016) in een artikel over de eerste gepantserde voertuigen. Blijkbaar was België op dat gebied toch een voorloper.

Minerva.jpg

Heel interessant vind ik de laatste zin: "L'approche de l'ennemi se fait à reculons, ses garde-boues sont blindés pour protéger les pneus."
Blijkbaar reed men dus achteruit richting de vijand en dat is de reden waarom die lange platen achter (of voor zoals je het wil) de achterwielen aangebracht zijn.
Foto kan misschien ook ideeën geven met betrekking tot de verwering.
 
Toevallig vandaag deze foto tegengekomen in het tijdschrift Véhicules Militaires Magazine (VMM) nr 71 (oktober-november 2016) in een artikel over de eerste gepantserde voertuigen. Blijkbaar was België op dat gebied toch een voorloper.

Bekijk bijlage 433096

Heel interessant vind ik de laatste zin: "L'approche de l'ennemi se fait à reculons, ses garde-boues sont blindés pour protéger les pneus."
Blijkbaar reed men dus achteruit richting de vijand en dat is de reden waarom die lange platen achter (of voor zoals je het wil) de achterwielen aangebracht zijn.
Foto kan misschien ook ideeën geven met betrekking tot de verwering.
Idd, dat van het achteruit rijden om aan te vallen was ik op de hoogte. De lange slijk/beschermlappen had ik zover nog niet nagedacht. Was weer te simpel aant denken en dacht dat dit enkel als slijklap diende 😂.
 
Weer een paar stapjes verder in onze bouw. Nog wat onderdelen rond en op de kuip gezet en wat verwering bijgewerkt. Nu alles in de vernis en een paar dagen laten uitharden voor de volgende stap van de verwering..ED701533-CBAC-4A37-B4D2-4F8BF8C41396.jpegF293596F-E70C-43A4-97C7-8656C3BB0AE5.jpegB679F39F-8C28-4EBB-9282-B08D8E439901.jpegB3C75F42-B91C-4DA6-9605-65DB55D373A1.jpeg
 
De verwering is mooi aangebracht, wat me wel een beetje opvalt zijn de opschriften (zonder verwering..)
Hier en daar een kleine chip op de belettering kan al veel verandering brengen ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan