Hoofdsponsor

1/35 Belgian MINERVA WW1

ERVARING
Met een 2-tal jaar ervaring zie ik mezelf nog steeds als beginner.
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Paar verfjes moeten bij aanschaffen aangezien er veel in koper of brons is bij dit model.
BOUWSTATUS
Afgerond
COMMENTAREN
Tips of commentaar altijd welkom..

SniperBE

1/35
Registered
Lid geworden
6 jun 2021
Berichten
118
Na een modern Vtg was het weer tijd om een oude uit de stapel te halen.
Gekozen voor de eerste Belgisch gepanzerde wagen..
Na het openen van de doos viel het redelijk goe mee bij het zien hoeveel stukjes ineen geplakt of geschilderd moesten worden :-)
Ook het werkboek was een plezier om open te slaan. Eerst de geschiedenis over het vtg en dan mooi gekleurde werkschema's.
MINERVA1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na wat geplak was het tijd om de eerste delen in de grondverf te zetten. Het chassis was een plezier om te plakken, alles paste perfect ineen..MINERVA2.jpg
 
Tijd om aan de motorblok te beginnen. Hier toch weer wat mini-onderdeeltjes..
12 onderdelen voor een motorblokje van nog geen 50cent groot, da wordt weer pincettenwerk :-D MINERVA3.jpg
 
Zo goed en kwaad mogelijk alles geverfd en in elkaar gezet..
Op de foto's ziet het er mss was plakpot-achtig uit maar dit komt deels omdat deze uitvergroot zijn.
In werkelijkheid valt het eigenlijk heel goed mee en zijn de minpuntjes op de foto' niet zichtbaar (of zo goed als..) met het blote oog..MINERVA4.jpgMINERVA5.jpg
 
Lijkt mij een leuke kit en als ze de moeite doen om er een motor in te steken, dan vraagt dit om extra details.
 
Ziet er inderdaad een leuke kit uit al vind ik nergens in dit draadje een referentie naar de fabrikant.
 
ziet er echt knap uit ook ik hou van mooie details
tot nu toe al knap werk
Marc
 
Was het nu 2014 of 2018, passeerde de WO I herdenking door de straten van mijn oude huis, met een replica van een Minerva als blikvanger.
We moeten niet vergeten dat bij de uitbraak van WO I de Belgen koploper waren in het gebruik van gepantserde voertuigen.
Ik ga thuis eens zoeken achter de foto's die ik genomen heb van de parade, vermoed dat ze op mijn NAS staan, op m'n cloudopslag vind ik hem niet direct terug.
 
Is gewoon een aangename en toffe kit om te maken.
Geweldig voertuig en volg graag mee.
 
Was het nu 2014 of 2018, passeerde de WO I herdenking door de straten van mijn oude huis, met een replica van een Minerva als blikvanger.
We moeten niet vergeten dat bij de uitbraak van WO I de Belgen koploper waren in het gebruik van gepantserde voertuigen.
Ik ga thuis eens zoeken achter de foto's die ik genomen heb van de parade, vermoed dat ze op mijn NAS staan, op m'n cloudopslag vind ik hem niet direct terug.
Hoi Jerre, foto's zouden zeker welkom zijn van zo een vtg..
 
Dat is een model naar mijn smaak, interessante periode en natuurlijk dicht bij huis qua afkomst.

Iets anders, ik zie de laatste tijd steeds vaker dat leden meerdere posts kort achter elkaar plaatsen. Is hier (in jouw geval) een reden voor, bijv. de afbeeldingen? Zo ja, dan kunnen we eens kijken of dat kan worden opgelost want het is de bedoeling dat posts zoveel mogelijk worden gecombineerd. Geen verwijt dus, maar een vraag en aanbod tot oplossing.
 
Hoi Jerre, foto's zouden zeker welkom zijn van zo een vtg..
Even gegoogled: de optocht in den tijd heeft plaatsgevonden van 12-17 augustus 2014. Met deze data kan ik toch al eens gerichter zoeken in mijn archief.
Je kan er ook krantenartikels van terugvinden als je bvb Googled op 'minerva replica's.
 
Voor de filmliefhebbers: de Minerva komt ook uitgebreid aan bod in de fantastische animatiefilm 'Cafard'.
 
betwijfel of dit de minerva is in de tekenfilm .
denk eerder de Engelse versie Rolls Roy's maar kan verkeerd zijn he.
 
Dat is een model naar mijn smaak, interessante periode en natuurlijk dicht bij huis qua afkomst.

Iets anders, ik zie de laatste tijd steeds vaker dat leden meerdere posts kort achter elkaar plaatsen. Is hier (in jouw geval) een reden voor, bijv. de afbeeldingen? Zo ja, dan kunnen we eens kijken of dat kan worden opgelost want het is de bedoeling dat posts zoveel mogelijk worden gecombineerd. Geen verwijt dus, maar een vraag en aanbod tot oplossing.
Hoi Roy, sorry voor het late antwoord.
Is idd een foutje van mij. Leden hadden mij in vorig project gevraagd voor wat meer foto’s en/of vorderingen. Hierbij heb ik dus die verschillende post geplaatst bij dit project maar had idd beter 1post gezet met foto’s en de tekst er tussen geplaatst. Zal er de volgende keer aan denken 😉👍
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan