Hoofdsponsor

1/84 amerigo vespucci 1/84 [!]

Ik zoek 240 latjes lindehout van 0.5x3x450 mm
precies hard to get .
er reageerd bijna niemand van de modelbouwwinkels .
als er ieman een idee heeft laat maar komen .
ipv te mailen ga ik maandg ze maar is telefonisch contacteren denk

davy
 
dit zijn de vorderingen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


nu wachten op een besteling balsa om boeg en achtersteven op te vullen voor een betere hechting van de beplanking

davy
 
dit was de dekbekleding van de eerste romp

attachment.jpg

nu een foto van de originele

attachment.jpg

lijkt me toch duidelijk dat notelaar te rood is niet ?????????
daarom ben ik dus op zoek naar een andere dekbeplanking.
men vertelde me linde te nemen en te kleuren met een soort grijsbruine olie

davy
 
ik ga me voorlopig enkel bezig houden met houtbouw .
dit door omstandigheden .
nu is het KMK Scale World 2012 - Modelling Show. te mol op 9 sept .

welke handige tooltjes zou ik nog moeten aanschaffen ????????????
heb al zeer veel hoor maar mss zijn er dingen die ik nog niet ken .
bvb een zeer fijne lange bektang heb ik nog niet .
 
thanx marin
@ patrice . this echt wel rood hoor ik weet niet goed wat gedaan , ik wacht enkele offertes af se en dan zie ik wel .maar noot is echt rood tegenover die foto van het origineel .

ik zoek tevens ook een boek over de av
in de stijl ala anatomy of the ...........
is er iemand die weet welk boek er te verkrijgen is
ik vind enkel italiaanse boeken over dit schip

davy
 
hallo davy,
ik denk dat het dek uit teakhout is,dat is de zelfde houtsoort als sommige tuinmeubelen,dat geeft een lichte bruine kleur als het geolied word,maar door zon en water wordt dat grijs,en elke dag wordt het dek nat gemaakt en geschuurd(normaal voor een schoolschip),maar dat terzijde,ik zou het dek met lichte strookjes fineer bedekken, die zijn in elke goede modelbouw winkel verkrijgbaar.

Lus
 
lus; zei:
dat dacht je maar ik heb heel belgie en half holland rondgemaild om die fineerlatjes .
enkel scotty heeft de moeite gedaan om info te geven .
en 1 uit nederland dat ze niet te verkrijgen zijn bij hem .

een ware zoektocht hoor hopenlijk krijg ik deze wat offertes binnen anders ga ik wat houtleverenciers afspeuren ;-)

ik wil het dek idd een lichtere kleur geven dat noot is niet echt mooi en strookt niet met de realiteit ;-)
 
dat dacht je maar ik heb heel belgie en half holland rondgemaild om die fineerlatjes .
enkel scotty heeft de moeite gedaan om info te geven .
en 1 uit nederland dat ze niet te verkrijgen zijn bij hem .

een ware zoektocht hoor hopenlijk krijg ik deze wat offertes binnen anders ga ik wat houtleverenciers afspeuren ;-)

ik wil het dek idd een lichtere kleur geven dat noot is niet echt mooi en strookt niet met de realiteit ;-)

Ik koop de laatste jaren mijn fineerlatjes in Duitsland via ebay, werkt perfect en goede kwaliteit, verzendkosten acceptabel

via ebay.de en dan zoeken op de verkoper met de naam lami1950 (op dit moment heeft hij niet veel op ebay, mogelijk vakantie), over het algemeen heeft hij van alles te koop, voor een maand terug nog 300 fineerlatjes eiken voor mijn San felipe gekocht voor 15 euro en 4 euro verzendkosten.

maar er zijn meerdere aanbieders daar te vinden (zoeken op houtsoort en dan leisten)

suc6 Ed
 
@ed thanx voor de link .

ik heb ondertussen via de sponsor hier SCOTTY bericht gekregen dat hij ze kan leveren aan mij .
dus probleemke voorlopig opgelost .

davy
 
Ik moet daar toch ook es mee beginnen ik ben al lang zot van een houten bootje dedju.
Maar dan wel eentje met een koperen ketelke op de African Queen.
Zoals die in de film te zien is met C Hepburn en H Bogart.
 
Hey Scotty, als mijn zeilmicrobe ooid afzwakt staat die ook op mijn verlanglijst, liefst met werkend stoom machientje.
Dat is wel de film die ik graag terug zie :D
 
Ja e René een prachtfilmke,der bestaat er eentje van billingboats helaas gaat het in die firma heel slecht,
er komt zo goed als niks meer van binnen en dit al zo een twee jaar.

scott
 
is er mss ergens een link om die film te bekijken ik ken hem niet precies


davy
 
ff een fotoke van de vorderingen .

ik heb voorlopig niet al te vee tijd om te trekken en posten dus hier moet je het ff mee doen ;-)

en de laatste na het sneuvelen van de kodak na gaat alles met de smart moeten getrokken worden .

attachment.jpg


davy
 
hallo Davy,
ik kan het niet zien op de foto,maar om een betere hechting van de beplanking tussen de boeg en de 1st spant, zou ik deze opvullen met balsahout en mooi gelijk schuren,het zelfde aan de spiegel.
 
@lus dit is gebeurd ook hoor :-)
alles is netjes opgevuld met balsa . dit had ik bij de 1ste romp niet gedaan en dit werkt idd stukken beter
ik kan momenteel geen foto's plaatsen door panne van toestel .
sorry hiervoor .

Davy
 
momenteel druk aan het beplanken .
dit werk geeft echt een voldoening se volledig ontstressen vind ik dit

Davy
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan