Hoofdsponsor

1/35 12.8 cm K44 L/55 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi resultaat, Famo !

Toch wel een raar zicht, precies of hij zit daar met zijn kl*ten onder zijn kin...

Hopelijk mag ik hem binnenkort live aanschouwen.

Groeten Rik
 
Ik kan niet wachten tot het af is! Komt er ook nog een ondergrondje en wat extra's?

J
 
@ soetkin & tom : bedankt voor de complimenten

@ InFlandersFields : das een goeie :D:D .
Het zal niet meer zolang duren eer ge hem moogt aanschouwen. Het is de bedoeling, ik zeg wel "de bedoeling" dat ie klaar is tegen Moveleo, dus....
Ben volgende week in verlof en zou graag de eindspurt inzetten 8)

@ Paper Panzer : nee geen ondergrondje, een zwarte sokkel zal het zijn John. Qua extra's gewoon nog een beetje wheathering, een vleugje roest en een kleine portie bestoffing.
Dan fotoos van nemen en doorsturen naar jou ;)
 
Peter, helemaal top. De camo vind ik de max.
 
Ja die camo is zeker geslaagd, je mag er terecht fier op zijn.

Grtz Bart.
 
Ontzettend goed gekeken naar het origineel / de originelen. Het lijkt levensecht en in de modelbouw is dat volgens mij het beste compliment dat je kunt krijgen.
 
Hier nog een nagerechtje om af te leren.
Om de grote van het geschut te tonen heb ik hier een peetje gevonden in mijn kast van in de tijd toen ik het ook eens ging riskeren om ééntje te schilderen.......
Tis een Russische tankist omdat ik geen duitser in mijn kast heb.
Dus zoals gezegd tis ter illustratie

attachment.jpg
 
Ok ik heb de bouwthread nog eens kort doorgenomen en nóg eens gekeken naar je laatste foto's en vind het getuigen van respect om even een lijstje te maken met positieve punten en negatieve punten, zoals ik ze - persoonlijk - zie.

Te beginnen met de positieve punten:

- Alles zit kaarsrecht;
- De slijtage van het rubber (hapjes eruit) lijkt 100% echt;
- Het camouflagepatroon ziet er scherp en origineel uit;
- Je bouwverslag is uitgebreid en, wat ik heb gelezen, leerzaam; ga het nog eens helemaal doornemen;
- Je gebruik van photo etch, messing en andere materialen is zonder twijfel het resultaat van vele jaren ervaring;
- Alles is uitstekend uitgelijnd;
- De verwering van de pantserplaten is ultra-realistisch;
- De roest-strikes die je hebt aangebracht is niet van echt te onderscheiden;
- De drybrush die je (denk ik) hebt aangebracht op de voeten is spot-on;
- Het houtwerk van de pikhouweel en spade lijkt houtwerk van een pikhouweel en spade;
- De verwering van de klinknagels lijkt fotografisch correct;
- Nergens ben je te ver gegaan met de verwering;
- Zelfs de kleinste details zoals scharnieren heb je perfect passend, zonder enige kenbare lijmsporen, weten uit te beelden;
- De leidingen heb je op de een of andere manier allemaal perfect gebogen weten te krijgen;
- Ook dingen die een ander niet ziet, zoals een iets andere kleur en iets korreliger substantie van de ruimte tússen de twee rubberdelen van een wiel, heb jij aangepakt;
- Er zit roest waar je roest verwacht (als je er zo naar kijkt) - in werkelijkheid waarschijnlijk een hele research;
- Zelfs de schaduwen lijken realistisch. Ik weet niet of je color modulation hebt gebruikt hebt of gewoon goed bent met camera en belichting, maar het effect is briljant;
- De monding van de loop lijkt alsof hij inderdaad een flink aantal schoten te verduren heeft gehad, vooral doordat je hem schijnbaar van binnen zwart hebt gemaakt;
- De ketting ziet eruit als een ketting;
- Het hele model is ultra-realistisch; om op schaal 1/35 iets te maken wat voor de amateurkijker even gedetailleerd lijkt als schaal 1/1 is een prestatie waar je ontzettend trots op mag zijn. Weinigen zullen je dit ooit nadoen, ik zéker niet.
- Je geeft met dit model anderen een voorbeeld zodat zij zien hoe ver je met modelbouw zóu kunnen gaan.

Dan de negatieve punten:

- Hopelijk behoudt iedere beginnende, middelmatige en gevorderde modelbouwer na het zien van deze foto's nog de inspiratie om verder te werken aan zijn eigen, minder goed gelukte, model.

Dat waren de negatieve punten. Enige neutrale opmerking / vraag die ik nog heb: horen er geen vetsporen te zitten aan het koppelstuk (het punt waar deze combinatie achter bijvoorbeeld een Kettenkrad wordt gehangen)?

Samenvattend: modelbouw van absolute wereldklasse.
 
Wow wat is dat als ge mij zou zeggen dit zijn foto's van een echt kanon ik zou het geloven echt machtig
Eerlijk ik ben zo niet voor dat oorlogsmateriaal maar dit is prachtig ik heb er anders geen woorden voor
Marc
 
de weathering van dit model is subliem.
De aanpassingen die je zelf gemaakt hebt in messing, chapeau.
Zeer netjes gedaan.
mvg Bruno
 
Redelijk standaard gebouwd? Kan me voorstellen dat er niet heel veel custom kanonnen werden gebouwd in die tijd, met dikke velgen of subwoofers. Ik kan me werkelijk niet indenken hoe dit nog beter zou kunnen.
 
Prachtig , op en top deze schoonheid , ik maakte intussen al een topic aan in onze ere-gallerij "Afgewerkt project militair rollend materiaal"

Well done Famo :)
 
Ok zal dan hem dan maar opnieuw maken zeker en jullie moeten dan maar denken dat ie tussen 131 en 132 staat ;) :8

Dus, nadat ik de chipping gedaan had heb ik de volgende bewerkingen gedaan.
-Een filter van mig en rainmarks van AK
-Roestvorming gemaakt met burnt sienna olieverf en bewerkt met mig pigmenten.
-Hier en daar een pinwash van burnt umber olieverf.
-Zwaar vet-resten aangebracht op de wrijf-vlakken van bewegende delen (scharnieren, rollementen, koppelingen van draaiende gedeeltes, enz....) dmv zwarte olieverf bewerkt met "engine oil glossy finsh" van AK
-Een rondje stofferig doen met mig pigmenten en fixeren met pigmentfixer van AK.
-Dan grafietpoeder aangebracht waar nodig om metaalglans te latten uitkomen waar gewenst.
-Enkele bewerkingen herhaalt om een goed resultaat te bekomen.
-De drukleidingen zijn gemaakt uit zwarte visdraad die ik een laagje mat zwarte humbrol gegeven heb. Eventjes verduidelijken, visdraad is een nylon draad die je aan een hengel doet om te vissen.
Dat is tamelijk stugge draad maar kan je zeer gemakkelijk in natuurlijke bochten leggen en na verlijming blijven ze ook zo staan omdat ze onder spanning staan. Weeral goed gevonden sie !!

Dan een sokkel in elkaar geflanst en losjes uit de pols gespoten met een spuitbus.

Het beestje met zijn dolly er op gekleeft met zwarte Tec 7

Het naamplaatje volgt nog want er zat een productie fout in.

Showtime !

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Thats all folks !!!
 
Laatst bewerkt:
Beste Famo ,ik weet al wat gebeurd is .............toen ik je foto's poste in de ere-gallerij zal ik vermoedelijk een fout hebben gemaakt en zo je bericht zoek is
Sorry voor de overlast en bedankt om het opnieuw te posten :)
Zal er de volgende keer beter opletten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan