Hoofdsponsor

1/35 11CV Citroën Traction Avant. (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
He, ik weet niet of er nog wat aan te doen is. Maar je koplampen staan naar binnen toe. Daar kun je nog eens naar kijken.
 
Hallo Rik, de koplampen schijnen zo te moeten staan want onder de wielkappen zitten punten waarop de lampbehuizingen dienen verlijmd te worden. Binnenin zit een sleufje waarin een punt op het glaasje past. De lichten staan niet naar binnen, ze zouden recht vooruit schijnen als ze zouden werken.

Ik ga het iig. wél nakijken via referentiefoto's, en verander het als het mocht nodig zijn.
 
Laatst bewerkt:
als ik die foto's bekijk krijg ik het gevoel naar een echte wagen te kijken. bijzonder geslaagt;)
 
mooie proces, even dacht ik dat het een echte auto was :D
 
Dank u heren, ik heb nog veel werk voor de boeg eer het wordt wat ik in gedachten heb, we zien wel...

Vandaag heb ik de wielen onder handen genomen.

Eerst heb ik teerzwart over elk exemplaar gespoten, een kleur die ik graag gebruik om rubber banden mee te maken. Het diepmatte ervan staat leuk naast de glanzende zwarte velgen. Soit, na het maskeren van de banden heb ik de wielen zelf gespoten. Na droging heb ik de BMF ter hand genomen en de doppen in het midden van de wielen ermee gemaakt. Om vlijmscherpe begrenzingen te krijgen heb ik verscheidene laagjes dunne acrylverf (glanzend zwart) als een wash gebruikt rond de doppen. Ook heb ik dit spul gebruikt om de chrome een tikje mee te verouderen.

Morgen ga ik beginnen met het chassis, waarbij de uitlaat een beetje roestig gaat worden. Ook de wielkasten wil ik nog iets vuiler maken binnenin.

En dan zijn we er nog niet, maar het zit er aan te komen.

35-2-1.jpg
 
Gisteren nog op autoTV gezien dat dit jaar het model 75 jaar geleden van de band rolde. Alle wagens die ze toonden hadden beige wielen! Ga je die ook zo maken?;)
 
Hallo Kurt, deze auto wilde ik aanvankelijk wel de gele velgen geven, maar uiteindelijk koos ik voor de zwarte. Het is knap om te zien hoe Citroën al in die tijd bezig was met het aanbod aan kleuren en mogelijkheden.
 
Ik heb deze foto in mijn verzameling uit Google zitten, het is een wrakkerige Citroën TA. Deze ga ik gebruiken als leidraad om mijn eigen karretje te bestoffen, zij het minder hard.

Voor alle duidelijkheid, ik ga geen wrak maken van mijn auto, ik gebruik enkel het stoffige uitzicht van deze auto :

17-5.jpg

De auto moet straks de indruk geven dat hij verborgen werd gehouden in de garage van een burgerwoning, om te voorkomen dat de bezetter hem zou confiskeren. In het diorama zal hij vlakbij de garage met geopende poorten op straat geparkeerd staan. Natuurlijk in aanwezigheid van enkele soldaten en een teleurgestelde Fransman.
 
Vandaag heb ik de wielkasten voorzien van aangedroogde drets.

Hiervoor gebruikte ik olieverf die ik eerst liet uittrekken op een stuk papier. De olie moest eruit want dat glanst.
Gebruikte kleuren :
gebrande omber + ultramarijn blauw + rauwe oker (heel weinig !) + wit. Met een oud penseel heb ik dit mengsel erin getamponneerd.
Wederom wat laten indrogen. Een uurtje later heb ik hetzelfde kleurmengsel afgemaakt, maar nu iets verdund met white spirit. Dit heb ik met een zacht penseel over de eerste laag aangebracht, zodat er zachte structuren in de wielkasten ontstonden.

De uitlaat heeft reeds twee laagjes acrylverf ontvangen om hem iets roestiger te maken. Er volgen nog bewerkingen.

Later foto's.

Groeten van GUnit.
 
Ik ben zeker benieuwd naar het verweren, G. Maar ik heb het vertrouwen dat dat wel goed zal komen. Het resultaat tot op heden is super trouwens.
 
Swa dank u voor de reactie !
Ik heb gisteren het subonderdeel 'voorste garde-boues' moeten herwerken. De fout waarop Modelengeneer wees was uiteindelijk meer dan terecht.
Tamiya heeft op het bouwplan niks verkeerds gezet, maar heeft wel nagelaten te vermelden dat de twee koplampen wel degelijk een L en R zijn. Ik had die omgedraaid omdat ik dit niet wist !
Erafgehaald dus, en dan maar ineens de glaasjes erafgehaald en gedetailleerd binnenin.

Later meer !
 
De griep weerhoudt me er van om hier nu aan verder te doen, maar ik heb dit onderdeel herwerkt thv. de garde-boues (van verf ontdaan met brandalcohol). De koplampen werden eraf gehaald, er werden ronde plaatjes gemaakt en hierin werden nieuwe steunen voor de koplampen geplaatst (uithollingen in geboord). Binnenin de lampbehuizingen werden glanzende, transparante pareltjes verlijmd en na het laatste nazicht gingen de lampkapjes er weer op, en ditmaal oogt het een stuk beter.
Ik kan maar amper wachten om er de verf weer overheen te spuiten, het chrome bij te werken...maar eerst uitzieken.

36-2.jpg
 
Mooie update..... maar zo'n werken terwijl je ziek bent, dat zie ik niet zitten hoor.
 
Mooi gedaan.
Spijtig van het foutje van Tamiya, dan had dit allemaal niet gemoeten.

Erik.
 
Ja jammer van het foutje waar je zelf niets kon aan doen.
Maar mooi herwerkt. ;)
Alvast veel beterschap.
 
Dank u, alhoewel nog niet de oude ga ik morgen terug aan het werk, dan kan ik tenminste weer doordoen aan de lopende zaken in huis en hobby.

Vandaag subonderdeel 'garde-boues' opnieuw in het zwart gezet.

38-1.jpg

37-1.jpg

Cheers ! GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Guy,
Ik volg je werk in stilte omdat ik er toch geen zinnig commentaar kan op geven (buiten positieve en lovende woorden, om hints of raadgevingen te geven, is mijn ervaring te beperkt). Ik wou toch eens reageren met één zin(netje): het ziet er voortreffelijk uit!
 
Blij dat er gereageerd wordt heren, zeker als het ertoe leidt dat het model verbetert.

Ik heb een eerste behandeling gedaan bij het chassis.
Hiervoor heb ik olieverf gebruikt, verdund met white spirit.
Ik ga proberen, alhoewel niet zichtbaar, om er nog wat meer uit te halen. Zo wil ik de uitlaat net iets beroester maken.

SDC13518.jpg

Cheers.

GUnit.
 
Guy,
voor die uitlaat, zou je dan niet beter met pigmenten gaan werken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan