Hoofdsponsor

1/35 11CV Citroën Traction Avant. (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch nog een aanvaardbare foto kunnen maken, bij deze :

41-1.jpg

Cheers ! GUnit.
 
ExSerCo : bedankt voor de link naar je topic, bij jou is het verhaal goed uitgepakt, en ik heb het al veel gezien bij anderen ook, het lukt gewoon altijd, volgens mij heb ik de boel geforceerd met het hele zooitje op de radiator te zetten om wat rapper te drogen.
Maar alles is op z'n pootjes terechtgekomen. Als ik aan mijn Opel ga werken, zal ik het waarschijnlijk gewoon opnieuw proberen.
Ik zag dat jij de boel in het badje met S+ hebt gezwierd, dàt heb ik niet gedaan, ik heb eerst met vaatwasmiddel gereinigd (Dreft of zoiets).
Dat zou ook nog een mogelijke boosdoener kunnen zijn geweest ?

Modelbouwerke : ik zal tevreden zijn als alle raampjes erin staan hoor, zodat ik eindelijk wat kan gaan assembleren en afwerken...
De twee voorste deuren komen 6 à 8 mm open te staan, dus deze heb ik vandaag langs de binnenkant met burnt umber olieverf nog wat meer uitgewerkt. De zijkanten van de portieren heb ik iets vermat zodat de uitstaande randen wat naar voor komen. De deurklinken heb ik van een donkere wash van acryl mat zwart voorzien, die ik plaatselijk weggepoetst heb met brandspiritus, zodat er wat detail vrijkomt op de klinken.
 
Wat een fantastisch project is dit Guy :O

De TA ziet er net uit als een 1/1, werkelijk prachtig wat ge hier laat zien.

Wat betreft de Sols-plus : het zou kunnen dat het afwasmiddel een "verkeerde" werking heeft gehad. Maar ik meen ook ergens te hebben gelezen dat de nieuwe versie van Sols-plus een andere samenstelling heeft, waardoor het niet meer het zelfde resultaat geeft.
Zelf gebruik ik Pledge Parket Plus van Johnson, verkrijgbaar in de Delhaize ^^

Groeten

"Wet Sellery"
 
Hallo Pascal, ik moet zeggen dat ik al heel veel plezier heb gehad van dit vrij banale kitje. Met geduld is er best een aanvaardbaar modelleke uit te persen.

Bedankt voor de Sols Plus waarschuwing !

Hier volgt een link waarop, voor de liefhebbers, mooie foto's te zien zijn van auto's van dit merk en type. Let vooral op de ietwat geopende voorruit bij sommige exemplaren, best grappig om te zien.
Ik ga dit dan ook toepassen om de presentatie eens wat anders te benaderen :

La traction Aux multiples facettes - Anciennes Oldies - FORUM Anciennes - FORUM Automobiles mythiques et d'exc

Tot later, mét geopende voorruit...

GUnit.
 
Hallo mensen, eindelijk nog 'ns een update, zij het een geschreven, de foto's volgen later, met uitzondering van deze :

17-6.jpg

Deze foto ga ik als referentie gebruiken voor het stof dat op de wagen ligt, dus niet voor de aftandse look ervan.

Ik kan meedelen dat de hele auto geassembleerd is, dat de decals er morgen op gaan, en de pigmenten klaargezet werden. 's Avonds doe ik zoiets niet graag, hiervoor wil ik graag wat daglicht. Morgen dus de stoflaagjes met volgende pigmenten in onderlinge mengingen :

- light dust als basis,
- Europe dust,
- beach sand,
- dry mud.

De laatste twee dienen enkel en alleen om kleine variaties te bekomen in de kleur van het stof, ik wil de monotonie immers vermijden, maar zonder effectjes na te streven.

Morgen hoop ik een paar nette foto's voor de liefhebbers te hebben !
 
Het is tot nu toe goed gelukt é. Maar als ik die foto zie van die TA (bestofte versie) dan begint dat hier te kriebelen.
Lekker dirty en versleten:)).......maar ja ,dat is elk zijn goesting.
 
Hey Famo, ik zie heel graag oude, verweerde, doorleefde spulletjes, gaande van doorgeroeste auto's tot een afgebladderd slagluik.

Dus dit vond ik ook wel leuk.

Ik wil een auto die gedurende de oorlog door de eigenaar van de straat gehouden werd omdat die door de bezetter kon worden aangeslagen. Er mag dus stof in het spel zijn als zo'n voertuig vier jaar in een garage heeft gestaan...(woning met garage ga ik nog bouwen, dit terzijde).

In het diorama zal de auto op de straat staan, nadat die door de terugtrekkende, herorganiserende Duitse troepen werd ontdekt en aangeslagen.

Ik moet nog ruitenwissers scratchen en plaatsen, er moet nog aan het stof gewerkt worden en verder nog wat kleine puntjes...

Foto's...

46.jpg

44.jpg

42.jpg

43.jpg



Weldra is deze klaar, ik hoop dat jullie nog enthousiast zijn, nu de bling bling wat teruggedrongen werd, maar het was nodig voor het verhaal.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Amai, wat is dat.
Net echt jong.
Neem een foto buiten en iedereen neemt aan dat daar een Traction staat.
Klasse, mooi gedaan Guyke.

Erik.
 
Plezant om te lezen Erik, het was weer even geleden en dan is het toch opnieuw spannend om te doen.

Stiekem hoop ik dat we vandaag met het gezin niet veel gaan doen, zodat ik dit weer wat meer kan afronden.
 
Prachtig resultaat, als dit op een diorama staat is het net een echte, klasse;)
 
Knap werk weer Guy, en dat openstaand raam geeft het model dat ietske meer :)
 
Kurt en Tomas worden bedankt voor de reacties.

Vandaag was de derde dag dat ik met de pigmenten aan de slag ben geweest. Niet zozeer omdat ik lagen wilde leggen, maar wel daar ik er zeker van was (en nog ben) dat het beter kan. Morgen ga ik dus waarschijnlijk de laatste hand leggen aan de Traction Avant.

Voornamelijk het dak was vandaag aan de beurt, maar ook de reservewiel-bak werd al wat meegenomen.

48.jpg

49.jpg

Morgen nog de garde-boues verder bestoffen en dan kunnen de ruitenwissertjes erop !

Tot dan ! GUnit.
 
Guy,
Die heeft wel een tijdje staan verstoffen in een bouwvallige garage. Prachtig werk!
 
jakkes wat een vies ding zeg :tongue:

Hier heb je iets wat je model stukken beter eruit kan laten zien.
emmer.jpg

Ron

:laugh::laugh::laugh:
 
Peter, gelukkig vind je 'm leuk, ik weet nu reeds dat ik straks weer ga lopen klooien om 'm toch dat ietsje te verbeteren en dat gaat waarschijnlijk dan weer gepaard met ergernis. Ik zou er nu toch echt af moeten blijven en me beperken tot het afwerken van de wielen en de ruitenwissertjes.

Ron :P
 
Jawadde, een juweeltje, althans bestoft dan wel....-foto-
Kun je eens uitleggen hoe je tewerk gaat met deze pigmenten en welk merk ze zijn?
Het is perfect zoals ie nu is, maar ik vrees dat wanneer ik dit zou proberen, het resultaat overdone zou zijn.
 
Dominiek, ik ga je dat in m'n volgende update ongetwijfeld haarfijn uitleggen, en wees gerust, het principe op zich is heel, heel gemakkelijk !
 
Dominiek, voor de pigmenten heb ik Mig gebruikt.
Ze werden op verschillende manieren toegepast.
Ik werkte meestal zone na zone, om het overzicht te behouden.

Eerst bevochtigde ik de drager, daarna tikte ik gemengde pigmenten uit een zachte borstel die in het vocht dwarrelden en zich random nestelden. Na verdamping van het water kon ik dan het teveel met een zacht breed penseel streeploos wegborstelen.

Waar ik niet tevreden was, kon ik gewoon opnieuw beginnen. Met wat water zijn pigmenten zo weer weggepoetst.

Mengen van enkele tinten poeder is belangrijk omdat anders er alles uniform uit gaat zien. Op het dak heb ik niet lang gepoetst omdat daar het meeste stof ongehinderd kan blijven liggen. Hier heb ik de meeste variatie in stofafzetting toegepast.

Met name de horizontale delen wou ik iets meer geven, zoals de garde-boues. Hier werd wat meer weggehaald na het verdampen van het water omdat dit meer bereikbare zones zijn. Wellicht zou hier af en toe nog eens een doek overheen gegaan kunnen zijn.

Ook droog in een zachte borstel kan je door deppende bewegingen pigmenten inwerken in deze voorafbeschreven techniek.

Je kan de pigmenten ook op de drager doorroeren in het aangebrachte water. Maar je moet hierbij wel opletten op streperige effecten. Maar evengoed kunnen hier prachtige resultaten uit voortkomen.

Ondertussen heb ik ook de wielen vastgezet met wat houtlijm.

Tot later ! GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan