draaiende wielen
Het maken van draaiende wielen, dat wil in dit topic zeggen :
De suggestie van beweging in statische wielen brengen zodat het
lijkt alsof de Crazy Racer echt voortbeweegt.
Hieronder plaatjes van effecten die ik wil gaan zien in de wielen van de Crazy Racer :
De voorwielen daarvan zijn spaakwielen met gladde banden, dus het zou er uit kunnen zien
als op de old-timer hier onder.
Dit lijkt inderdaad veel op het effect wat je ziet bij een draaiende propellor.

De achterwielen zijn voorzien van gaten in de velgen en er zitten dikke moeren tegen de velgen.
Die gaten en moeren kunnen deels vervaagd worden weergegeven of als cirkels.
Bovendien hebben de banden profiel in het loopvlak en op de wangen opliggende letters.
Alle detail vervaagt voor het oog tot strepen op het loopvlak en cirkels op de wangen.

Bedachte werkwijze :
Spaakwielen : spaken vervangen door doorzichtig plaat, (weet nog niet precies wát en hoe dik) en
dan airbrushen.
Truck wielen
-Velgen : Gaten dichtmaken in ieder geval (is gedaan, nog niet glad geschuurd )
Moeren weet ik nog niet zeker... ook glad maken of meerdere moeren toevoegen tot bijna gesloten "cirkel".
Dan in kleur spuiten en de onscherpe gaten schilderen met olieverf.
-Banden : Profiel opvullen met superlijm en mooi egaal schuren (heb ik gedaan)
Opliggend detail op de wangen verwijderen, egaal maken (ook gedaan).
Na spuiten in een basiskleur (moet nog gebeuren) :
De band op een klosje monteren en niet te snel laten draaien in een Dremel tool,
Dan vanuit vaste positie cirkels gaan spuiten.
(dat zou goed kunnen lukken in die ouwe die ik nog steeds gebruik, die kan vrij langzaam).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben dus al onderweg met een truck wiel als proef.
Zal zodra ik echt iets interessant daarover kan laten zien dit uiteraard melden !
Thanks voor de input !! borduur er vooral op verder als er andere inzichten opborrelen...
en dan graag posten natuurlijk hè ?
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRollende Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrroeten
Nu bedje toe.... grrretverdrIEH alweer uitgelopen
......
Het maken van draaiende wielen, dat wil in dit topic zeggen :
De suggestie van beweging in statische wielen brengen zodat het
lijkt alsof de Crazy Racer echt voortbeweegt.
Hieronder plaatjes van effecten die ik wil gaan zien in de wielen van de Crazy Racer :
De voorwielen daarvan zijn spaakwielen met gladde banden, dus het zou er uit kunnen zien
als op de old-timer hier onder.
Dit lijkt inderdaad veel op het effect wat je ziet bij een draaiende propellor.

De achterwielen zijn voorzien van gaten in de velgen en er zitten dikke moeren tegen de velgen.
Die gaten en moeren kunnen deels vervaagd worden weergegeven of als cirkels.
Bovendien hebben de banden profiel in het loopvlak en op de wangen opliggende letters.
Alle detail vervaagt voor het oog tot strepen op het loopvlak en cirkels op de wangen.

Bedachte werkwijze :
Spaakwielen : spaken vervangen door doorzichtig plaat, (weet nog niet precies wát en hoe dik) en
dan airbrushen.
Truck wielen
-Velgen : Gaten dichtmaken in ieder geval (is gedaan, nog niet glad geschuurd )
Moeren weet ik nog niet zeker... ook glad maken of meerdere moeren toevoegen tot bijna gesloten "cirkel".
Dan in kleur spuiten en de onscherpe gaten schilderen met olieverf.
-Banden : Profiel opvullen met superlijm en mooi egaal schuren (heb ik gedaan)
Opliggend detail op de wangen verwijderen, egaal maken (ook gedaan).
Na spuiten in een basiskleur (moet nog gebeuren) :
De band op een klosje monteren en niet te snel laten draaien in een Dremel tool,
Dan vanuit vaste positie cirkels gaan spuiten.
(dat zou goed kunnen lukken in die ouwe die ik nog steeds gebruik, die kan vrij langzaam).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben dus al onderweg met een truck wiel als proef.
Zal zodra ik echt iets interessant daarover kan laten zien dit uiteraard melden !
Thanks voor de input !! borduur er vooral op verder als er andere inzichten opborrelen...
en dan graag posten natuurlijk hè ?

RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRollende Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrroeten

Nu bedje toe.... grrretverdrIEH alweer uitgelopen

Laatst bewerkt: