Awel, Pascal, jouw auto blijft een beetje een mysterie met die 2 motorkappen en radiatorroosters.
Heb mijn modellen gefotografeerd en ben eens verder beginnen zoeken maar jammer genoeg ben ik er in feite niet veel wijzer uit geraakt.
Het is zo dat de Opel Olympia in 1937 zo genoemd werd/was naar de Olympische Spelen van 1936 waar Jesse Owens aan Hitler zou tonen dat "zwarten", lees: mensen van andere huidskleur, ook belangrijk kunnen zijn en overwinningen kunnen behalen.
De Olympia was in feite de eerste Duitse wagen die redelijk in aanmerking kwam als een wagen voor het volk door zijn verkoopprijs en zijn beschikbaarheid in tegenstelling tot Hitlers "Volkswagen" die pas na de oorlog succes zou hebben.
De eerste versies waren 2-deurs en hadden een 1.1 liter motor, de latere versies kregen een 1.5 liter motor. Een grotere motor bracht ook een groter voertuig mee en dus een soort face lift vandaar de verandering van het platte radiator rooster naar het meer bollere.
Door de grotere motor kon men ook een 4-deurs versie uitbrengen.
Je kan dit lezen op:
en.wikipedia.org
Jouw kit ziet er uit als een 2-deurs cabrio als ik naar de carrosserie kijk maar er is een vast dak dat moet geplaatst worden en dus word dit een "saloon". Dit zou dus een "LZ 2-door 5-window saloon" worden maar, volgens ik het goed begrijp, zou deze een 1.1 motor en dus een platte neus gehad hebben.
Als je naar de latere versies gaat met een 1.5 liter motor, dan hebben die wel de ronde motorkap en dan zou dit de "LZ 2-door 4-light saloon" worden. Productie hiervan stopte in 1940 maar veel voertuigen werden opgeëist en deden zo dienst in het Duitse leger.
In tegenstelling tot mijn idee dat je nu een Kadett aan het bouwen bent, moet ik toegeven dat je nog steeds een Olympia hebt.
Hier mijn foto's:
Mijn Opel Olympia op schaal 1/35, kit Bronco
Mijn Opel Kadett, schaal 1/72, kit Art-Toys (resin), 4-deurs versie.
De vergelijking tussen beiden.
Tot slot iets lelijks van mijn kant en sorry moest dit kwetsen maar ... op jouw laatste foto zie ik dat de motorkap niet mooi in het midden aansluit met het radiatorrooster. Dit kan dus niet.
Het kan mij niet schelen waar ergens je de motorkap moet aanpassen maar die MOET recht op het radiatorrooster staan. Al de rest kan je aanpassen met putty of schuren maar dit niet. Please, haal het er af en herbegin, ik zou dit ook doen. En smijt hem zeker NIET in de vuilbak !!!
Ik hoop dat je deze kritiek van mijn kant kan aanvaarden.